Com m'apassiona aquest tema tambe a mi. Si no hagues estudiat turisme (que no serveix per res) i hagues anat cap a geografia....pentura qualque dia m'anim..
En quant el que heu comentat, estic d'acord en tot, pero he preparat un mapet del encreuament del torrent amb la carretera de sineu, per que quedi clar com vessa el torrent per allà.

El pont de la carretera està elevat 1.5-2m respecte el terreny que l'enrevolta, aixi que el pont mai seria tallat pel torrent. L'aigua en assolir la cota necessaria, surt per els canals de drenatge de la carretera, i va a negar les zones que he sombrejat en blau. Despres del pont, falta el mur del marge esquerre del torrent, per on l'aigua va arribar fins son llatzer fa 2 anys.
Respecte al "4" de la carretera de manacor, es un cas força interessant. Record que abans del desdoblament de la carretera ( els meus oncles varen ser els darrers pagesos de Son Morro) el torrent no tenia la corba tan marcada, però en mirar les fotos aeries de 1956 del IDEIB, veig que llavors ja existia aquest "4" tan marcat com ara, el que es va fer en desdoblar la carretera va ser moure el llit uns metres cap al mar i es va aprofondir i encimentar el llit.
Mirant corbes de nivell i cotes del terreny, entenc que el llit original del torrent seguia dret despres de travessar la carretera de Manacor, pel lloc on ara hi ha una casa de pages en runes, seguiria dret baixant pel que ara es la depuradora, i travessaria el que ara es l'aotopista mes cap al est. Podria ser que en temps històrics, el torrent fos desviat per la construccio de l'esmentada casa i sobre tot el tren de Santanyí?....
He preparat un mapet amb la meva teoria (segurament sense caps ni peus), encara que hauriem d'anar a fer una volteta per la zona, per estar mes segurs. Veient els mapes i fotos de la zona, he descobert aquell petit afluent que no coneixia, encara que com deia en miquel, això junt amb el torrent de na barbara, era una plana al.luvial i els torrents deuen haver partit per tot durant temps historics i prehistorics.
Evidentment, fris per llegir sa opinió d'en Jordà sobre el tema.

saludos