Autor Tema: Seguiment mes de Novembre 2011  (Llegit 80179 cops)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #570 el: De Novembre 25, 2011, 11:54:36 a. m. »
Jo tanc l'episodi amb 45mm. Encara me falten uns 100mm per arribar a la mitjana, que si tenim en compte la situació de fa 20 i pico de dies, no està malament; a més, com diu en Uetam, els models d'avui intueixen que aquesta baixa pot pujar de latitud i tornar a afectar-nos a final de setmana, però ja veurem.

Coincidesc amb tu: 47'2 mm

No sé que degué passar entre les 6 i les 12 de dia 23. El plúvio de l'AEMET en marcà 27 mm d'una tacada, i tanquen l'episodi amb 63'6 mm. O va agafar una retxa molt intensa que no afectà al nucli urbà, o és una "anadada d'olla" ...  ??? ... el Poliesportiu no està tan lluny de la vila  ...  ::)

Idò t'ho pots creure; ahir dematí, sobre les 11 vaig partir a córrer cap a n'es pinar de Sa Coma, i a nes Collet hi ha un home amb un Helman oficial, i li vaig pegar un crit meam si me volia dir els litres; idò en va llevar 26; pensa que jo visc a 1Km d'aquest pluvio i sa diferència va ser brutal de 10 mm! Per tant va haver-hi una retxa molt marcada. Més envant, just passat és pinar de Sa Coma tenc un pluvio amagat de can Batliu i m'havia vesat, entre dilluns migdia (que ja n'havia llevat 12) i ahir matí. S'aigo corria a les totes per aquella banda.

Idò donarem per bons els 27 mm de l'AEMET  ;)

Quan parles des Collet, et refereixes a un xalet que hi ha just abans d'enfilar la darrera costa cap al pinar?

És que uns 500 m abans hi ha el lloc on hi va haver-hi una estació oficial que durà fins que el senyor major que la portava (en Joan "Morro") es va morir. La sèrie de dades crec que era llarga. Pens que el Hellmann que dius és el mateix que utilitzava en Joan.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #571 el: De Novembre 25, 2011, 13:25:39 p. m. »
Jo tanc l'episodi amb 45mm. Encara me falten uns 100mm per arribar a la mitjana, que si tenim en compte la situació de fa 20 i pico de dies, no està malament; a més, com diu en Uetam, els models d'avui intueixen que aquesta baixa pot pujar de latitud i tornar a afectar-nos a final de setmana, però ja veurem.

Coincidesc amb tu: 47'2 mm

No sé que degué passar entre les 6 i les 12 de dia 23. El plúvio de l'AEMET en marcà 27 mm d'una tacada, i tanquen l'episodi amb 63'6 mm. O va agafar una retxa molt intensa que no afectà al nucli urbà, o és una "anadada d'olla" ...  ??? ... el Poliesportiu no està tan lluny de la vila  ...  ::)

Idò t'ho pots creure; ahir dematí, sobre les 11 vaig partir a córrer cap a n'es pinar de Sa Coma, i a nes Collet hi ha un home amb un Helman oficial, i li vaig pegar un crit meam si me volia dir els litres; idò en va llevar 26; pensa que jo visc a 1Km d'aquest pluvio i sa diferència va ser brutal de 10 mm! Per tant va haver-hi una retxa molt marcada. Més envant, just passat és pinar de Sa Coma tenc un pluvio amagat de can Batliu i m'havia vesat, entre dilluns migdia (que ja n'havia llevat 12) i ahir matí. S'aigo corria a les totes per aquella banda.

Idò donarem per bons els 27 mm de l'AEMET  ;)

Quan parles des Collet, et refereixes a un xalet que hi ha just abans d'enfilar la darrera costa cap al pinar?

És que uns 500 m abans hi ha el lloc on hi va haver-hi una estació oficial que durà fins que el senyor major que la portava (en Joan "Morro") es va morir. La sèrie de dades crec que era llarga. Pens que el Hellmann que dius és el mateix que utilitzava en Joan.



Es Collet ho dic a sa pujadeta que hi ha després de passar és polisportiu Miquel Angel N., i just aban d'arribar a dalt d'aquesta pujadeta hi ha una curva, amb un pluvio que està a 3 metres de sa carretera. És un home octogenari per no dir sa dècada que ve després, però ho va buidar davant jo i era ben cert. Però crec que hi ha un altra plúviometre a 20 metres d'aquest a una de ses dues cases que hi ha devora, pot ser dius aquest.

Desconnectat MeteoMarxalenes

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 282
    • MSN Messenger - rafillat89@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • BLOG DE LA MÉTEO! METEOMARXALENES.
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #572 el: De Novembre 25, 2011, 13:50:03 p. m. »
Buenas tardes.

Día totalmente despejado en la ciudad de Valencia. Esta noche han habido algunos estratos, no impidiendo que la temperatura bajara hasta los 9'8º. Ahora mismo, tenemos 19'9º y un día perfecto para dar un paseo. Después de este gran episodio de precipitaciones, toca hacer un buen balance, que ya era hora, para ello a través del blog, y de paso, las previsiones para este fin de semana. ;)

http://meteomarxalenes.blogspot.com/2011/11/resumen-episodio-de-lluvias-prevision.html

Saludos y pasad buena tarde.
Barrio de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W


Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #574 el: De Novembre 25, 2011, 15:19:42 p. m. »
Mínima de 9.6ºC a Ciutat Jardí. Una bona fresca feia!!

Ara, ambient més suau.

19.1ºC
92%

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #575 el: De Novembre 25, 2011, 18:33:17 p. m. »
Buenas tardes, dia explendido en las pitiusas, algo de aire en algunos momentos y maximas entre 18/20ºC, todo apunta a que desde el Domingo por la tarde noche hasta el martes a medio dia las lluvias nos acompañen, menudo mes que llevamos :D
« Darrera modificació: De Novembre 26, 2011, 18:42:08 p. m. per g-force »

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #576 el: De Novembre 25, 2011, 22:32:03 p. m. »
Es Collet ho dic a sa pujadeta que hi ha després de passar és polisportiu Miquel Angel N., i just aban d'arribar a dalt d'aquesta pujadeta hi ha una curva, amb un pluvio que està a 3 metres de sa carretera. És un home octogenari per no dir sa dècada que ve després, però ho va buidar davant jo i era ben cert. Però crec que hi ha un altra plúviometre a 20 metres d'aquest a una de ses dues cases que hi ha devora, pot ser dius aquest.

Correcta ubicació del topònim  ;)

La casa que era den Joan "Morro" és la que encara té un panell en forma de gall.

L'altre que et comentava no està gaire visible per la paret del xalet. Quan baixes d'es Collet i enfiles la recta cap al pinar de Sa Coma ... bé millor et posaré una imatge  :D

« Darrera modificació: De Novembre 25, 2011, 22:35:02 p. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #577 el: De Novembre 26, 2011, 00:32:24 a. m. »
Això que diuen de la possibilitat que es pugui produir un tsunami a nas golf de Cadis i Illes Balears, sabeu algo??

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #578 el: De Novembre 26, 2011, 08:47:47 a. m. »
Això que diuen de la possibilitat que es pugui produir un tsunami a nas golf de Cadis i Illes Balears, sabeu algo??

Bon dia!

Ahir va sortir un estudi fet per la Universitat de Cantàbria (si no m'equivoc) que deia que les Balears és una zona de perill. Però no ens hem de preocupar, perquè la possibilitat és mínima. De tota manera, si hi hagués un en un futur, (que repetesc, tsunamis petits hi ha hagut, crec que al 2003; però un gros la possibilitat és mínima); el que s'ha de preocupar som jo, que visc a pocs metres de la mar...

Però bé, preocupació 0; però sí que crec, que s'hauria de tenir un pla d'alerta per si de cas.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #579 el: De Novembre 26, 2011, 09:22:34 a. m. »
Gran favor al turismo están haciendo......

Todo viene por que para 2012 la mayoría de países del Mediterráneo tendrán sistemas de alarmas instalados y nosotros no.


El último Tsunami registrado fue en el 1303 en Roda.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #580 el: De Novembre 26, 2011, 12:58:32 p. m. »
Urtyk, en Zuco ja indica que l'any 2003 n'hi va haver un de petites dimensions a les Illes.

La gent no ho recorda perquè els desperfectes varen ser mínims, i segurament per molta gent no va ser més que una simple rissaga, però el fet es que va ser un tsunami.

A més, puc dir que el meu padrí em va transmetre una informació que li havia contat el seu padrí (tradició oral en la seva màxima essència), que de ser certa, el més segur es que fos un tsunami que va afectar la costa del sud de Mallorca. Pel que he parlat amb gent al llarg dels darrers 20 anys no és l'única referència d'un més que possible tsunami en aquella zona, que supos que l'hauriem de cercar entorn al segle XVIII.

Ara bé, això no vol dir que haguem de viure amb por, únicament que hem de ser conscients dels riscs del territori que habitam.

De totes maneres, en es segle XV Sa Riera va matar prop de 5000 persones. Es màxim risc al que estam exposats és a les inundacions, i feim desastres un darrera l'altre als nostres torrents.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #581 el: De Novembre 27, 2011, 09:36:00 a. m. »
Bon dia!

A partir d'avui vespre i demà pot ploure. El GFS dóna plogudes, però no massa importants. En canvi, l'HIRLAM dóna una bona tacota per demà; tot i que petita, i petits moviments pot fer que no plogui quasi res.
Anirem seguint la situació.

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #582 el: De Novembre 27, 2011, 11:30:15 a. m. »
Bon dia!

El Hirlam dóna un bon brou per demà. El GFS no va tan fort!. Situació a seguir i a veure on s'acaba situant la baixa en altura. El GFS la deixa una mica més al Sud i per això ha rebaixat les precipitacions.

Ahir vaig estar amb en Xalocada revisant el pluvio de la Davis de Vilafranca-parc i va perfecte. Hem deixat un Hellman per acabar d'estar segurs, però sembla que aquests darrers episodis ha plogut més a la part alta que a la part baixa.

Fa una estona que ha caigut l'estació de Vilafranca-parc. No sé qué ha pogut passar perqué hi ha un SAI; tal vegada algú de protecció civil ha ficat mà i ha desconnectat internet! :P  I avui no hi puc anar a veure qué ha passat!

L'estació de VIlafranca part alta no està online per problemes amb el sensor de T i H!. Fins que no solucioni els problemes no la tornaré a activar a meteoclimatic, però vos aniré informant de les dades.
 ;)

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #583 el: De Novembre 27, 2011, 12:05:06 p. m. »
Aemet saca alerta amarilla a Valencia y Alicante, nosotros nada, esto es bueno quiere decir que allí no verán ni gota y aquí saldremos en barca. hay alertas que sacan y que no sacan mirando su propio modelo que la verdad, no entiendo nada. :P

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes de Novembre 2011
« Respondre #584 el: De Novembre 27, 2011, 12:11:20 p. m. »
Quique, ¿Que le pasa al sensor termohigro?