Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93122 cops)

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #270 el: D’agost 13, 2010, 18:30:43 p. m. »
Ja estan creixent tempestes sobre la mar! però perque ens afectin a noltros s'haurien de formar més de cap al sud

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #271 el: D’agost 13, 2010, 19:04:22 p. m. »
Ja estan creixent tempestes sobre la mar! però perque ens afectin a noltros s'haurien de formar més de cap al sud
Ses tempestes que creixen per sa costa catalana no ens arribaran avui, sa circulació ha canviat. Hauriem d'estar atents al que sorgeixi de la zona del País Valencià.

I a hores d'ara ja hi ha alguns nuclis que es volen començar a formar damunt la mar. Haurem d'anar seguint tota aquella zona, a jo me dona bona espina.



Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #272 el: D’agost 13, 2010, 19:07:13 p. m. »
Sort, companys per les properes hores!

Aqui ha sigut un dia ennigulat, la maxima ha sigut de 23°C i la minima de 14°C.

Ara tenim 20,5°C.

Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #273 el: D’agost 13, 2010, 19:12:32 p. m. »
Ara mateix ben envoltats de tempestes  ;D

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #274 el: D’agost 13, 2010, 19:28:04 p. m. »
Les d'Alacant / Albacete semblen una autèntica línia de turbonada en tota regla.  :o :o

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #275 el: D’agost 13, 2010, 20:08:51 p. m. »
Aixo no acaba d´arrancar. Tenc sa sensacio que hi ha una capa seca que no deixa que cresqui res, perque es raro que amb tanta inestabilidad que avui tendriam que tenir no ha crecut ni un trist cúmul.


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #276 el: D’agost 13, 2010, 21:10:30 p. m. »
Cert uetam, ses condicions d'humitat no son ses optimes, pero aixo segons tots es models ha de començar a canviar a partir de ja.

A més, ens entra un poc més d'aire fred i lo que mes m'agrada, apareixen àrees de marcada divergència a 300hpa que ens afavoririen molt (sa primera vegada en tota aquesta situacio que tendrem aquest ingredient)

I encara més, mirant es vents a capes mitjes i altes sembla que es recorregut de ses tempestes seria s'optim perque puguin tocar terra en algun punt de Mallorca.

No hem d'oblidar però que hi ha alguns paràmetres convectius que no ens son massa favorables, com per exemple es CAPE.

A veure el que acabarà passant, però jo som optimista
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #277 el: D’agost 13, 2010, 21:23:47 p. m. »
Heu vist la tacota que s'ha format a l'W d'Eivissa  :o Fiuuuuu, en un no res. ;D A mem quin camí pren.
Aquesta és bona senyal, que just posar-se el sol la mar ja agafi protagonisme i que a més prenguin la direcció correcta.

És ver, som al forat. Tot sistema de tempestes organitzat ha de tenir per força zones mortes o de subsidència. Però són mòbils. Tot és qüestió de temps que en sortim.  ;)

Ara be, això no garantitza que les tempestes que es formin siguin efectives o que toquin a tot arreu, això malauradament fa pinta de loteria i Mallorca és molt petita  :)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #278 el: D’agost 13, 2010, 22:28:34 p. m. »
Bones!

A Vilafranca devers a les 4h en punt hem tengut una petita tempesta (afortunadament les primeres gotes m'han despert) amb 5 ó 6 llamps i trons i que ens ha deixat en 15min la xifra de 1,2mm de precipitació. La veritat és que va caure amb molt poqueta intensitat i va durar poc temps.

Jo tampoc estic decepcionat per la nit que hem tengut però sí que ho estic pel dia que estam tenint avui. M'esperava un dia més grisot, tapadot i, tot i que hi ha niguls, fa un bon Sol. Afortunadament la temperatura és bastant agradable (24,7ºC en aquests moments).

A veure si tenim més sort anit!  ;)

Aquesta tempesta em va despertar però vaig tornar agafar el so sense haver vist cap gota. Aquest matí he trobat 0.3 mm  :P
Tant a cada cala va dir es pescador ... i treia un bri d'alga  :-\

A hores d'ara varis nuclis estan avançant de la península cap aquí. Veurem com arriben  ::)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #279 el: D’agost 13, 2010, 22:59:56 p. m. »
Veient s'IR diria que s'estan formant nous nuclis -petits- sobre la mar i que tard o prest ens haurien d'afectar. Ho veig una mica caòtic per ara, havia pensat d'anar a qualque mirador de sa Serra però crec que de moment me mantendré a ca meva a l'espera. Si tinguèssim radar podríem veure millor com està s'asunto :-\ Bé ara d'aquí 10 minutets actualitzarà es mapa de llamps

Per cert sa tempesta del sud d'Eivissa pareix que deu ser severa, perque se mou de manera desviada una mica a la dreta respecte el flux general

Edit (23:40): plou un poc a Marratxí ara, però ni rastre de llamps
« Darrera modificació: D’agost 13, 2010, 23:41:24 p. m. per llevant »

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #280 el: D’agost 13, 2010, 23:42:15 p. m. »
Ja plou per Sóller, molt dèbil de moment.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #281 el: D’agost 13, 2010, 23:56:55 p. m. »
Ja veig es llamps, cap a la mar. (Estar al NW de Mallorca és un xollo en aquestes situacions, tot i que després ens quedam sempre al marge)

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #282 el: D’agost 14, 2010, 00:39:44 a. m. »
Buenas, me incorporo al seguimiento. :)

Mi máquina principal ha muerto hoy a las 13h del día 13, con el mismo síntoma que ha Xalocada, FA.Y no tiene ni 5 meses  >:( bueno no pasa nada, está en garantía, pero jode un poquito...

Por aquí ha caido un chubasquito y ahora chispea, no veo las descargas del NW que comenta Gregal y que se ven en el mapa de rayos....

Me quedaré un rato a ver si se organiza un poco esa nubosidad caótica que bién habéis comentado, y le damos algo de uso a la cámara....
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #283 el: D’agost 14, 2010, 01:03:18 a. m. »
Ja som a Palma

a Algaida, sopabam davalll un porxo pero tancat, no he vist cap llamp, a las 12 ha començat a ploure, sortint a las 12,30 era brusca forta amb gotas grosas, devers es restaurant des Pla ma plogut molt i per son Ferriol estaba aixut per a s´entrada de Palma a on tornaba a ploure fortet, sobretot arribant a ca meva. Lo raro es que no he vist ni un llamp

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #284 el: D’agost 14, 2010, 01:06:17 a. m. »
Bones!

Jo tampoc veig cap tipus de descàrrega des de Vilafranca!. Per aquí han caigut 4 gotes i poc més!

Pel SE de la Península sembla que ha estat gros. Ara mateix m'estic llegint el seguiment de cazatormentas i  :o :o :o :o :o :o!

Jo ja som pesimista pels nostros interesos!. Això hauria d'haver petat ja!  :-\