Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93118 cops)


Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #286 el: D’agost 14, 2010, 01:23:02 a. m. »
Acabo de mirar los modelos y veo que faltan muchos ingredientes, además el nivel que equilibrio de temperatura suele ser fiable y este indica que cada hora que pase menos posibilidades de descargas, y estaré encantado de que no sea as,, los modelos aunque marquen precipitación, en profundidad creo que pintan mal y Estofex así lo indica...
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #287 el: D’agost 14, 2010, 01:28:07 a. m. »
Bon vespre. També venc de sopar, de Banyalbufar. Se veia un bon espectacle dins la mar, però quan he decidit anar a voltejar per fer qualque foto els llamps s'han com a esvait i ara pràcticament no en feien. A canvi s'ha posat a ploure, no massa fort, però així mateix banyava. Aquí ara fa una brusqueta i ni una miserable descàrrega  :(

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #288 el: D’agost 14, 2010, 01:35:31 a. m. »
Pongo este mapa en relación a las descargas eléctricas para las 03h.Con positivo 0.Con -10 alguna descarga esporádica, a partir de -30 descargas aseguradas... ::) Según este modelo está complicado.

Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #289 el: D’agost 14, 2010, 01:52:49 a. m. »
Si, sembla que en principi no pareix que els paràmetres ens siguin els més favorables. Tampoc mata el CAPE per exemple.  :-\
A tot plegat, curiosament es veu llampegar ara, des d'Establiments, en direcció a Esporles o Valldemossa diria. Segons el sat24 pareix que s'ha revifat un nucli enfront de la costa.
Sort als meteomussols que es queden, jo me caig de son. Bona nit  ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #290 el: D’agost 14, 2010, 03:55:44 a. m. »
Ara venc de sa verbeneta que hi havia per Porreres, i reees. Quatre gotes i vent.

Que ens falta? Jo diria que aire càlid en superfície. Això explicaria sa falta de CAPE, es nivell d'equilibri de temperatura gairebé positiu i totes aquestes coses.

Almanco algo haurem après d'aquesta situació.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com


Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #292 el: D’agost 14, 2010, 09:07:24 a. m. »
Bon dia!

Ha plogut una mica per Vilafranca anit, sense tempesta, i m'ha deixat 2,2mm!.

La Tmín, ben fresqueta, de 17,5ºc!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #293 el: D’agost 14, 2010, 09:19:36 a. m. »
Bon dia des d Alemanya!

Veig que la meva estacio a Ciutat Jardi ha enregistrat 3 mm!

Per aqui tenim boira i 14°C. La minima ha sigut de 11,7°C. La maxima prevista per avui es de 20°C i ploura.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #294 el: D’agost 14, 2010, 09:37:21 a. m. »
Bon dia des d Alemanya!

Veig que la meva estacio a Ciutat Jardi ha enregistrat 3 mm!

Per aqui tenim boira i 14°C. La minima ha sigut de 11,7°C. La maxima prevista per avui es de 20°C i ploura.

has de sumar lo que va ploure abans de les 00 horas


Per nord d´Eivissa acaba  de descarregar una bona tempesta

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #295 el: D’agost 14, 2010, 10:49:30 a. m. »
Bon dia.
5 litres per aquí també. Efectivament com diu en Uetam, això del nord d'Eivissa ha amollat alegre, 28 a St. Carles. Per cert, Pollença, sempre replega, sigui d'on sigui, meteoclimatic marca 20 litres  ;D

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #296 el: D’agost 14, 2010, 10:59:35 a. m. »
Idò lo d'aquesta nit sí que ho qualificaria com a decepció..... quina poca activitat elèctrica hi ha hagut! En fin, amb elg audit la nit del dijous al divendres ja em dono per content. Ara a veure que tal la setmana que ve, pareix que poc a poc aniran pujant les temperatures, pareix que a mitjans de setmana ens entraria la +20 i segons el gfs el cap de setmana tendríem la +25 ben entradeta també, encara que m'imagin que anirà rebaixant la calor perque em pareix una mica exagerat el que marca a hores d'ara!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #297 el: D’agost 14, 2010, 11:20:26 a. m. »
Idò lo d'aquesta nit sí que ho qualificaria com a decepció..... quina poca activitat elèctrica hi ha hagut! En fin, amb elg audit la nit del dijous al divendres ja em dono per content. Ara a veure que tal la setmana que ve, pareix que poc a poc aniran pujant les temperatures, pareix que a mitjans de setmana ens entraria la +20 i segons el gfs el cap de setmana tendríem la +25 ben entradeta també, encara que m'imagin que anirà rebaixant la calor perque em pareix una mica exagerat el que marca a hores d'ara!

si, emguany Sant Bernat pareix que revifera es foc en lloc d´apagarlo

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #298 el: D’agost 14, 2010, 11:29:17 a. m. »
bon dia.  Per aquí 4,5 mm . Ha servit per lllevar sa pols . Sa temp. es ben agradable.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #299 el: D’agost 14, 2010, 11:44:01 a. m. »
Idò lo d'aquesta nit sí que ho qualificaria com a decepció..... quina poca activitat elèctrica hi ha hagut! En fin, amb elg audit la nit del dijous al divendres ja em dono per content. Ara a veure que tal la setmana que ve, pareix que poc a poc aniran pujant les temperatures, pareix que a mitjans de setmana ens entraria la +20 i segons el gfs el cap de setmana tendríem la +25 ben entradeta també, encara que m'imagin que anirà rebaixant la calor perque em pareix una mica exagerat el que marca a hores d'ara!
Tot dependrà de sa situació que acabi agafant s'embossament d'aire fred que s'ha de situar molt a prop de s'estret de Gibraltar i que forçarà una situació en alçada de component S, que serà el que farà pujar ses temperatures.

A més, me sembla que podriem tenir sa tipica situació de pujada de tempestes des des N d'Africa que arribarien a ses Illes bastant desfetes.

Es models ara per ara marquen s'entrada d'una iso +26ºC o +27ºC. Vaja, una autèntica onada de calor.

Per cert, a Porreres s'esta tapant
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com