Autor Tema: Seguiment mes de ABRIL 2013  (Llegit 36930 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #300 el: D’abril 29, 2013, 19:33:43 p. m. »
Podem tornar a escriure per aquí
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Ponent

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 473
  • Andratx
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #301 el: D’abril 29, 2013, 20:19:33 p. m. »
Bones,

Per aqui torna a ploure. La veritat que ha plogut bastant aquest dos dies darrer per el Ponent.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #302 el: D’abril 29, 2013, 20:30:51 p. m. »
Idò com a balanç d'aquestes dues situacions, estic bastant decebut, no tant si comparam el que deien els models (>100mm) sino per la forma de ploure, 6 dies de plugims, que han donat en total 32.6mm, per acumular 45mm mensuals i 125,2anuals.
Altres estacions del llevant de Palma i Marratxi estan igual:

Ciutat jardi ha fet 37,8, 47,8 i 108,4mm respectivament
Son oliva 41, 51,2 i 110,4
Son ametler 44,6 57,2 i 136,7
Sometimes 40.5 54 i 106.5

En quant a registres, estam empatats amb les de la zona sud de mallorca i marina de llucmajor, zones mes seques de l'illa
Pollença, a l'altre extrem de l'illa ja duu 548mm

Deixant el offtopic i tornant a seguiment, s'ha format una banda de niguls baixos molt negre, que no ha deixat anar cap gota de moment.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #303 el: D’abril 29, 2013, 20:39:36 p. m. »
Ja he fet sa ronda a tots es pluvios que tenc a foravila. Estic content, pes migjorn no ha plogut ni prop fer-hi com per ponent, però han estat pluges d'anar fent i s'han ficat la mar de bé  :)

Resum de tot s'episodi, total mensual.

Campos - Ca'n Sion (AEMET)  37.0 mm  Total abril:  53.2 mm
Campos - part baixa              38.6 mm   Total abril: 54.7 mm
Campos - part alta                 37.2 mm    Total abril:  52.9 mm
Campos - Salines (AEMET)     46.6 mm   No disponc del total.

Pel que fa l'anual ja arrib als 146.4mm a la part baixa i 135.8mm a la part alta. Recordau... no oficials  ;)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #304 el: D’abril 29, 2013, 20:53:36 p. m. »
Aqui va mi resumen de los dos episodios, estoy muy contento de como ha llovido por aqui

Días ---Acumulados (mm) -- Observaciones

24->     0.1 mm                  Precipitaciones débiles entrando por el levante de Mallorca

25->     0.8 mm                  Precipitaciones débiles a moderadas de madrugada pero poco continuadas

26->     6.6 mm                  Chubascos moderados cortos e intermitentes, tormentas afectando a las pitiusas

27->     19 mm                   Lluvias continuadas moderadas

28->      33 mm                  Lluvias persistentes moderadas durante la noche y la madrugada

29->      11.7 mm               Precipitaciones moderadas a fuertes y persistentes

TOTAL (ambos episodios) ----->  71.2mm
« Darrera modificació: D’abril 29, 2013, 21:52:28 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #305 el: D’abril 29, 2013, 21:05:11 p. m. »
Comparant amb estacions properes de meteoclimatic al meu anterior post i aemet en aquest, m'extranya que per cala major hagi plogut tant, però be, pot ser efecte orografic de la serra de na burguesa...

Dades AEMET del episodi
Porto pi 41,6mm   ----dia 28 nomes varen caure 16.6mm en aquest observatori
Universitat 48.2mm
calvia 58.4mm
aeroport 46.3mm

Ho haurem d'anar seguint

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Cúmul

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 102
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #306 el: D’abril 29, 2013, 21:18:11 p. m. »
Avui després de dinar he decidit anar a voltar per sa part central de sa serra. Abans d'arribar a Lluc ja m'he trobat boira, que per Turixant ja era ben espessa. He arribat a n'es Gorg Blau just a n'es moment que se començava a esvair sa boira, per cert, començava a vessar una mica per damunt ses comportes ajudat pel vent que s'ha aixecat, ses comportes es troben en un estat bastant deplorable, vessava aigua per ses juntes, degut a que sa junta de goma que duen que ajuda a s'estanqueidat es troba parcialment arrabassada i penjant cap a n'es torrent, trob que s'hauria d'arreglar. Després he partit cap a Cúber i allà hi havia una boirada, he disfrutat de fer es camí fins a sa presa per dins aquella boira, era una sensació de lo més misteriosa amb sa calma que hi havia, només destorbada per qualque ovella que s'asustava per sa meva presència, s'embassament estava caretjant ja es tombant d'es vessant però sense vessar. Posteriorment he arribat fins a l'embassament militar, el qual es trobava aliviant una mica d'aigua pels imbornals de la canal. He tornat per Sóller i a l'altra banda del túnel hi havia molta boira i feia cama d'aranya.


Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #308 el: D’abril 29, 2013, 21:28:28 p. m. »
No se perquè no me sorpren lo des mal estat de ses comportes... tot ho tenen molt deixat....

Per cert, hem afegit un bon grapat de kilos de terra rotja a nes terreny. Totes ses plantes estaven brutissimes avui. De fet, sa cama d'aranya o "spray" d'avui demati era tot terra, xq ma deixat es cotxo marró  ;D ;D  Inclús s'aigua que he buidat des pluvio tenia un color turbi.

Per cert, a Llucmajor 51,6 mm en tot s'episodi, 162mm mensuals (meteoclimatic). No se que li passa a s'estació de na Keleta, no funciona des d'ahir i es pc està preparat per arrancar automàtic en cas de pana elèctrica eventual  :-\  :-\


Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #309 el: D’abril 29, 2013, 21:36:06 p. m. »
Bon vespre,aqui pos ses dades:

Cala Millor   episodi-- 28,2 mm              Sant Llorenç    episodi--38 mm
                   mes ----- 67,4 mm                                      mes ----- 84,8 mm
                   any ----- 206,4 mm                                    any ----- 277,4 mm
                     



Desconnectat Keleta

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 452
  • ferreret
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #310 el: D’abril 29, 2013, 21:38:50 p. m. »
No se perquè no me sorpren lo des mal estat de ses comportes... tot ho tenen molt deixat....

Per cert, hem afegit un bon grapat de kilos de terra rotja a nes terreny. Totes ses plantes estaven brutissimes avui. De fet, sa cama d'aranya o "spray" d'avui demati era tot terra, xq ma deixat es cotxo marró  ;D ;D  Inclús s'aigua que he buidat des pluvio tenia un color turbi.

Per cert, a Llucmajor 51,6 mm en tot s'episodi, 162mm mensuals (meteoclimatic). No se que li passa a s'estació de na Keleta, no funciona des d'ahir i es pc està preparat per arrancar automàtic en cas de pana elèctrica eventual  :-\  :-\
Efectivament...ahir vaig esser per ca nostra i m'en vaig donar compte que no pujava les dades ni a meteoclimatic ni a meteodemalloca... donava error i no sé qu`haurà passat perque s'internet anava bé així que vaig optar per apagar s'ordinador, ja que tenir-lo en marxa per res... (feia un renou un poc raro) Dema pujaré i el tornaré posar en marxa a veure què pasa... me sap greu  :-[
    

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #311 el: D’abril 29, 2013, 21:59:32 p. m. »
Comparant amb estacions properes de meteoclimatic al meu anterior post i aemet en aquest, m'extranya que per cala major hagi plogut tant, però be, pot ser efecte orografic de la serra de na burguesa...

Dades AEMET del episodi
Porto pi 41,6mm   ----dia 28 nomes varen caure 16.6mm en aquest observatori
Universitat 48.2mm
calvia 58.4mm
aeroport 46.3mm

Ho haurem d'anar seguint


Hay que tener en cuenta que la serra de na Burguesa suele aumentar los acumulados por mi zona cuando las lluvias vienen de poniente, de manera local siempre puede haber fluctuaciones, no soy el único, la estación de AEMET situada en el puerto de Palma incluso ha recogido más litros que yo con un total de 72 mm en todo el episodio.

No me extraña el dato, llovió de forma moderada durante varias horas seguidas y en algunos momentos la lluvia era tan espesa que no se veían las luces de illetas y portals. A la mañana siguiente las fachadas de los edificios estaban completamente empapadas- algo que solo ocurre cuando llueve de forma horizontal por el viento o cuando lo hace con fuerza durante muchas horas seguidas como fue el caso  :P
« Darrera modificació: D’abril 29, 2013, 22:05:48 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #312 el: D’abril 29, 2013, 22:58:50 p. m. »
Ja fa una bona estona que hi ha una barra de plujas estancada damunt na burguesa  que un efecte fohem domes m´arriba amb forma de gotinetas

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #313 el: D’abril 29, 2013, 23:19:00 p. m. »
Avui després de dinar he decidit anar a voltar per sa part central de sa serra. Abans d'arribar a Lluc ja m'he trobat boira, que per Turixant ja era ben espessa. He arribat a n'es Gorg Blau just a n'es moment que se començava a esvair sa boira, per cert, començava a vessar una mica per damunt ses comportes ajudat pel vent que s'ha aixecat, ses comportes es troben en un estat bastant deplorable, vessava aigua per ses juntes, degut a que sa junta de goma que duen que ajuda a s'estanqueidat es troba parcialment arrabassada i penjant cap a n'es torrent, trob que s'hauria d'arreglar. Després he partit cap a Cúber i allà hi havia una boirada, he disfrutat de fer es camí fins a sa presa per dins aquella boira, era una sensació de lo més misteriosa amb sa calma que hi havia, només destorbada per qualque ovella que s'asustava per sa meva presència, s'embassament estava caretjant ja es tombant d'es vessant però sense vessar. Posteriorment he arribat fins a l'embassament militar, el qual es trobava aliviant una mica d'aigua pels imbornals de la canal. He tornat per Sóller i a l'altra banda del túnel hi havia molta boira i feia cama d'aranya.

És una bona notícia que ets embassaments vagin tan plens, però realment haurien d'arreglar ses juntes perquè això de que perdin aigua no pot ser. Per cert, falten dades d'alguns dies a l'estació de Lluc, una llàstima perquè no sabem què ha caigut exactament aquesta setmana. Però per a que serveixi de comparació, a l'estació d'Alfàbia han arreplegat uns 60 l/m2 que bueno, per ser la Serra de Tramuntana no és gran cosa, però bueno ja és algo. 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de ABRIL 2013
« Respondre #314 el: D’abril 29, 2013, 23:31:28 p. m. »
Comparant amb estacions properes de meteoclimatic al meu anterior post i aemet en aquest, m'extranya que per cala major hagi plogut tant, però be, pot ser efecte orografic de la serra de na burguesa...

Dades AEMET del episodi
Porto pi 41,6mm   ----dia 28 nomes varen caure 16.6mm en aquest observatori
Universitat 48.2mm
calvia 58.4mm
aeroport 46.3mm

Ho haurem d'anar seguint


Hay que tener en cuenta que la serra de na Burguesa suele aumentar los acumulados por mi zona cuando las lluvias vienen de poniente, de manera local siempre puede haber fluctuaciones, no soy el único, la estación de AEMET situada en el puerto de Palma incluso ha recogido más litros que yo con un total de 72 mm en todo el episodio.

No me extraña el dato, llovió de forma moderada durante varias horas seguidas y en algunos momentos la lluvia era tan espesa que no se veían las luces de illetas y portals. A la mañana siguiente las fachadas de los edificios estaban completamente empapadas- algo que solo ocurre cuando llueve de forma horizontal por el viento o cuando lo hace con fuerza durante muchas horas seguidas como fue el caso  :P

A on veus les dades de Porto pi -aemet? Jo a la seva web no sum mes del que he posat abans.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm