Autor Tema: SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013  (Llegit 68414 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #120 el: De Març 05, 2013, 19:41:46 p. m. »
Ja començ estar mes que fard que per es ponent de Mallorca no plogui un punyetero dia en codiciones, desde es novembre no se que es ploura

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #121 el: De Març 05, 2013, 19:44:13 p. m. »
Per ara avui duc 0,4mm d'ahir vespre i 2mm de lo que ha plogut avui Total 2,4mm on son ses precipitacions que havien d'arribar avui?  :-\
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #122 el: De Març 05, 2013, 20:09:25 p. m. »
Madre mia que asco toda la lluvia para catalunya y aqui una..... Es increible
Palma-vivero

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #123 el: De Març 05, 2013, 20:28:32 p. m. »
Madre mia que asco toda la lluvia para catalunya y aqui una..... Es increible


Es que es lo de sempre, aqui al hivern mos plou un munt de dias sempre en pocas cantitats, alla van magres magres, pero despres amb un o dos días de pluja mos pasan la ma per la cara. Ara be, a pesar de tot, m´estim mes el nostro temps que el seu, aqui al final del any tenim molt mes situcions bonas a seguir

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #124 el: De Març 05, 2013, 20:39:16 p. m. »
Tenc cert interès en veure per on passarà finalment es centre de sa baixa. Lo de ses pluges que voleu que vos digui, me repetiré lo que faci falta, amb migjorn a capes mitjanes jo no esper res. Si fa algo destacable benvingut sia, però pluges de 15 a 20mm com marquen alguns models me costa de creure.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #125 el: De Març 05, 2013, 21:33:19 p. m. »
Lo que emprenya més és sa quantitat de pertorbacions que ens han passat i la majoria ens esquiven. Unes pel nord. altres pel ponent, altres pel llevant...  :-[   :'(

Els models de concentració de pols que arriba a la superfície aproximaven per avui un valor entorn de 0.2 g/m2. O sigui, 200 tones per km2 si no m'he errat en el compte. I Mallorca té 3626 km2. Per tant, 725.200 tones. Ara s'entén un poc el perquè hi ha una certa quantitat de silici en els sòls del Pla de Mallorca, quan en realitat haurien de ser materials bàsicament calcàris.

He tret contes i al final em surten 200kg per km^2 (trobava que eren molt 200 tones  ;D). Així i tot, que caiguin damunt Mallorca 725,2 tones de terra rotja en un dia és un fet que dóna a pensar. Això explica, tal com molt bé apuntaves, el perquè de la presència de certs minerals i elements quimics propis del Sahara i que no són intrinsecs a la naturalesa del nostre sòl.  ;)

PD: Sa pluja de fang més brutal que he vist mai va ser dia 20 de febrer 2004, 90% fang, 10% aigo, minim!!  :P
« Darrera modificació: De Març 05, 2013, 21:37:06 p. m. per Xaragall »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #126 el: De Març 05, 2013, 21:40:01 p. m. »
Lo que emprenya més és sa quantitat de pertorbacions que ens han passat i la majoria ens esquiven. Unes pel nord. altres pel ponent, altres pel llevant...  :-[   :'(

Els models de concentració de pols que arriba a la superfície aproximaven per avui un valor entorn de 0.2 g/m2. O sigui, 200 tones per km2 si no m'he errat en el compte. I Mallorca té 3626 km2. Per tant, 725.200 tones. Ara s'entén un poc el perquè hi ha una certa quantitat de silici en els sòls del Pla de Mallorca, quan en realitat haurien de ser materials bàsicament calcàris.

He tret contes i al final em surten 200kg per km^2 (trobava que eren molt 200 tones  ;D). Així i tot, que caiguin damunt Mallorca 725,2 tones de terra rotja en un dia és un fet que dóna a pensar. Això explica, tal com molt bé apuntaves, el perquè de la presència de certs minerals i elements quimics propis del Sahara i que no són intrinsecs a la naturalesa del nostre sòl.  ;)

PD: Sa pluja de fang més brutal que he vist mai va ser dia 20 de febrer 2004, 90% fang, 10% aigo, minim!!  :P
D'aquesta mateixa he parlat dos pics avui amb dues persones distintes. No recordava sa data exacta.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #127 el: De Març 05, 2013, 21:45:30 p. m. »
Lo que emprenya més és sa quantitat de pertorbacions que ens han passat i la majoria ens esquiven. Unes pel nord. altres pel ponent, altres pel llevant...  :-[   :'(

Els models de concentració de pols que arriba a la superfície aproximaven per avui un valor entorn de 0.2 g/m2. O sigui, 200 tones per km2 si no m'he errat en el compte. I Mallorca té 3626 km2. Per tant, 725.200 tones. Ara s'entén un poc el perquè hi ha una certa quantitat de silici en els sòls del Pla de Mallorca, quan en realitat haurien de ser materials bàsicament calcàris.

He tret contes i al final em surten 200kg per km^2 (trobava que eren molt 200 tones  ;D). Així i tot, que caiguin damunt Mallorca 725,2 tones de terra rotja en un dia és un fet que dóna a pensar. Això explica, tal com molt bé apuntaves, el perquè de la presència de certs minerals i elements quimics propis del Sahara i que no són intrinsecs a la naturalesa del nostre sòl.  ;)

PD: Sa pluja de fang més brutal que he vist mai va ser dia 20 de febrer 2004, 90% fang, 10% aigo, minim!!  :P

Com a bon matemàtic fent contes! jeje

Pues jo avui he anat de sa Palma Planes fins plaça de toros i em costava respirar, era com si sa pols em secas sa garganta! supòs que deu ser per sa terra

La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #128 el: De Març 05, 2013, 21:52:02 p. m. »
Així es Sergio, avui m'he documentat un poc i hi ha gent que inclús ha afirmat notar aquestes partícules a la pròpia pell. Jo no he arribat en aquest extrem.  ;D No sé si ja l'heu visitat colque pic, però aquest pdf conté informació molt detallada d'aquella situació excepcional del 2004. Si algú està interessat en pegar-li una ullada, aqui el deix.  :)

http://webs.ono.com/jaguijarro/fornosJJ04.pdf

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #129 el: De Març 05, 2013, 22:00:29 p. m. »
Pues a mi me gusta esta lluvia continuada, ya llevo dos dias seguidos usando el paraguas  ;D

Hoy todos los coches estaban cubiertos de polvo y se nota que el aire esta lleno de particulas de tierra, puede ser algo incomodo para personas con problemas respiratorios.
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat jalguersuari

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 216
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #130 el: De Març 05, 2013, 23:07:59 p. m. »
No té consol veure com plou al Principat mirant el radar!
I és l'enèssima oportunitat de precipitacions abundants que perdem en els darrers mesos. Les masses de niguls o ens esquiven o es fonen en tocar terra.
Els meus coneixements de Meteo són limitadíssims, però el que m'ha mostrat l'experiència de l'observació des de que tenc memòria, és que els règims de pluges van molt per ratxes. Hi ha anys que qualsevol perturbació ens deixa bones plogudes, i altres com enguany que no hi ha manera que precipiti amb cara i ulls.
Pel que a mi respecta, no esper gaires alegries aquest 2013 (meteorològicament parlant). Si bé és vera que també les ratxes algun dia han d'acabar...
Palma (La Bonanova)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #131 el: De Març 05, 2013, 23:10:24 p. m. »
Be, ahir 0,2mm i avui 1,4mm. Seguim en la tonica dels darrers mesos per la zona de palma, no hi ha manera que plogui d'una manera seria. L'acumulat anual es de 64.6mm

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #132 el: De Març 06, 2013, 08:55:19 a. m. »
Ses darreras 48 horas he recollit 4 mm. Per tirar coets !!


67 anuals, crec que domes guany a Almeria, Murcia i sud d´Alacant, amb aixo ja esta dit tot

Desconnectat Ponent

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 473
  • Andratx
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #133 el: De Març 06, 2013, 09:18:42 a. m. »
Ahir vaig recollir 5,7 mm
Anual duc 63,7 mm.

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:SEGUIMENT METEOROLÒGIC de MARÇ 2013
« Respondre #134 el: De Març 06, 2013, 09:21:15 a. m. »
Estació Meteorològica d'Artà. AEMET.
Artà-Molí d'en Leu.

06/03/2013   -   9:00 h.

Temperatura mínima d'avui: 11.9º
Temperatura màxima d'ahir: 17.8º
Temperatura actual: 14.3º
Humitat relativa: 76%
Pressió atmosfèrica: 994.5 hPa.

Precipitacions. (dia pluviomètric).
Artà-Molí d'en Leu: 2.8 mm.
Parc de Llevant: 1.5 mm.

Observacions:
Pluja o plugims ahir a la tarda i aquesta nit acompanyades de fang.
Vent moderat de Ponent.
Ara cel ennigulat. Més núvols a ponent.
El vent segueix bufant de manera moderada a estones.
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.