Autor Tema: Seguiment mes de Juliol 2011  (Llegit 83258 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #630 el: De Juliol 29, 2011, 18:07:19 p. m. »
mai ma ves pensat fer tants de dias de seguiment per es Juliol

de totas formas duc domes 9 mm

les ves firmat fa dos mesos pero ara ma pareixen poc per lo que ves pogut plour

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #631 el: De Juliol 29, 2011, 18:09:32 p. m. »
Jo la veritat que totes les sortides des de dijous dematí les veig iguales  ??? De fet crec que per una vegada, fa estona que casi tots els models pronostiquen més o manco el mateix, qualque cosa deu voler dir.

Llevant, tens més raó que un sant, en plena canícula això no te preeeeeeeeu  ;D ;D ;D I precisament que sigui en aquest temps, que no és temps de pluja és el que mos hauria de fer anar alerta. Tant li pot pegar per no ploure com per rompre pluvios.  ;D

Pot sorpendre que no tot Mallorca estigui en alerta, però pensau que els previsors Aemet accedeixen a informació molt detallada. Voltros? Jo tampoc  ;D És arriscat, però per fer una previsió acurada i detallada en un lloc tan complicat meteorològicament com les Illes, s'ha de ser agoserat. Un 10 per ells i la seva valentia  ;) .  Pot ser fallin o la clavin, però és magnífic que intentin acurar tant, cosa que demostra que aquell temps de les previsions de "nuboso en el tercio norte y la borrasca se aleja por el Mediterraneo" ha passat a la història. Ara s'ho curren i ho demostren. A més, les alertes en aquest cas són mòbils, si hi ha un canvi de darrera hora no previst, es pot activar.

No se si recordau un dia de 117 litres a Lluc o similar (no puc dir quin dia era de Juliol) el 2002?  ::)

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #632 el: De Juliol 29, 2011, 18:57:57 p. m. »
Tres dies gloriosos de Juliol:

1 de juliol de 1979: 155 mm a Pollença
12 de juliol de 1986: 114,6 a Son Bujosa (Deià): tots els torrents de la part central de la Serra varen córrer de valent.
31 de juliol de 2002: 127 mm a Lluc. I ja havíem tengut molts de dies amb tempestes ja des de la setmana del 13 de juliol. Els torrents de la vall de Sóller eren navegables en ple estiu.

I fora de sèrie (encara que ja fa molts d'anys): 13 de juliol de 1893. Aiguada que va provocar inundacions a mitja Mallorca i que està descrita a una codolada popular magnífica. Les primeres estrofes les va musicar en Guillem d'Efak.
« Darrera modificació: De Juliol 29, 2011, 19:00:11 p. m. per jorda »

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #633 el: De Juliol 29, 2011, 19:09:23 p. m. »
Tres dies gloriosos de Juliol:

1 de juliol de 1979: 155 mm a Pollença
12 de juliol de 1986: 114,6 a Son Bujosa (Deià): tots els torrents de la part central de la Serra varen córrer de valent.
31 de juliol de 2002: 127 mm a Lluc. I ja havíem tengut molts de dies amb tempestes ja des de la setmana del 13 de juliol. Els torrents de la vall de Sóller eren navegables en ple estiu.

I fora de sèrie (encara que ja fa molts d'anys): 13 de juliol de 1893. Aiguada que va provocar inundacions a mitja Mallorca i que està descrita a una codolada popular magnífica. Les primeres estrofes les va musicar en Guillem d'Efak.
Molt gran! Gràcies  ;) ;) ;)
Aquest de 2002 me'n record perfectament  ;D Ho demanava perquè record que el Torrent de Pareis va dur aigua, que te mèrit.  :)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #634 el: De Juliol 29, 2011, 19:45:49 p. m. »
No hi ha hagut canvis substancials entre ses darreres sortides, tal i com comenta n'embat. Ara marquen més precipitació que a s'anterior, de nou diria que es deu en es paràmetre d'ascendències a 700hpa, ja que ha recuperat bons valors.

Jo crec que entre ses darreres hores de demà dematí i demà horabaixa podem riure molt. Ara bé, hem de tenir en compte sa dificultat que plogui en es juliol, i com sempre, sa possibilitat que la mar s'ho mengi tot.

Però bé, jo estic optimista i crec que podem parlar d'una elevada possibilitat de tempestes.

A més, si creixen niguls, crec que creixeran fins ben amunt, vos heu fixat amb es mapes de 200hpa? Mostren es tàlveg, i fins i tot mostren es jet polar per damunt noltros.

Demà me toca fer feina, o sigui que hauré de fer seguiment entre 4 parets  ::) ::)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #635 el: De Juliol 29, 2011, 19:52:12 p. m. »
No hi ha hagut canvis substancials entre ses darreres sortides, tal i com comenta n'embat. Ara marquen més precipitació que a s'anterior, de nou diria que es deu en es paràmetre d'ascendències a 700hpa, ja que ha recuperat bons valors.

Jo crec que entre ses darreres hores de demà dematí i demà horabaixa podem riure molt. Ara bé, hem de tenir en compte sa dificultat que plogui en es juliol, i com sempre, sa possibilitat que la mar s'ho mengi tot.

Però bé, jo estic optimista i crec que podem parlar d'una elevada possibilitat de tempestes.

A més, si creixen niguls, crec que creixeran fins ben amunt, vos heu fixat amb es mapes de 200hpa? Mostren es tàlveg, i fins i tot mostren es jet polar per damunt noltros.

Demà me toca fer feina, o sigui que hauré de fer seguiment entre 4 parets  ::) ::)








Idò ja som dos, pensaré amb tú. ;).  Al manco de sa teva posició pots veure com va s'asunto x mallorca, xk, lo k som jo...

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #636 el: De Juliol 29, 2011, 19:55:02 p. m. »
botant un parell d km enfora, he reparat k sa iso +30 arriba fins a latituds superiors als 45ºN a l'interior dels EU, cosa que crec que mai ha passat al vell continent.

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #637 el: De Juliol 29, 2011, 20:15:40 p. m. »
botant un parell d km enfora, he reparat k sa iso +30 arriba fins a latituds superiors als 45ºN a l'interior dels EU, cosa que crec que mai ha passat al vell continent.


Si fos vera allò que de vegades s'afirma que Nordamèrica i Europa Occidental dues les sabates girades, aquí tendrem fresca a voler.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #638 el: De Juliol 29, 2011, 20:17:31 p. m. »
Sa des 1986 la record perfectament, al Port de Sóller varen ser dues tongadas una es demati i s´altre s´horabaixa i a es nostro jardi s´aigo caia per ses marjadas con no he vist altre vegada.

Record que era diumenge, ma vaig xecar i parexia que domes seria una tempesta curta per s´Arenal, vaig partir cap alla per veure ploura a ple juliol i de cop tot es va inflar i sa tempesta es va fer general. Despres sa  ve estir i s´horabaixa, que ja era a Sóller va fer s´altre aigada

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #639 el: De Juliol 29, 2011, 20:46:05 p. m. »
Sa des 1986 la record perfectament, al Port de Sóller varen ser dues tongadas una es demati i s´altre s´horabaixa i a es nostro jardi s´aigo caia per ses marjadas con no he vist altre vegada.

Record que era diumenge, ma vaig xecar i parexia que domes seria una tempesta curta per s´Arenal, vaig partir cap alla per veure ploura a ple juliol i de cop tot es va inflar i sa tempesta es va fer general. Despres sa  ve estir i s´horabaixa, que ja era a Sóller va fer s´altre aigada

Aquest any el Torrent de Pareis va rompre a la desembocadura pel costat sw, i els banyistes baixaven el darrer tram fent "rafting" damunt matalassos pneumàtics de platja (això que en bon mallorquí en diuen colxons).

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #640 el: De Juliol 29, 2011, 21:07:42 p. m. »
Heu vist el monstre que s'ha format a la Ibèrica?  ;D ;D jujujuju ;D
Per cert, contra tot pronòstic alguna tempesta ja ha botat la mar i no s'acaba de desinflar, o sigui que hi ha energia ben abastament i la mar no està freda.  ;D Ara ja només queda esperar que en unes hores es generin més aprop els nuclis.

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #641 el: De Juliol 29, 2011, 21:29:20 p. m. »
Heu vist el monstre que s'ha format a la Ibèrica?  ;D ;D jujujuju ;D
Per cert, contra tot pronòstic alguna tempesta ja ha botat la mar i no s'acaba de desinflar, o sigui que hi ha energia ben abastament i la mar no està freda.  ;D Ara ja només queda esperar que en unes hores es generin més aprop els nuclis.

Si, han d'haver estat tempestats molt virulentes, el nombre de llamps és impressionant.
I els llamps han arribat fins els Colombrets.
A esperar i bona ventura.

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #642 el: De Juliol 29, 2011, 21:32:37 p. m. »
Pues el Hirlam se lleva la preci muy al Sur..... osea que AEMET no hace las perdiciones en base a ese modelo del que forman parte.....

Desconnectat abcdibz

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 361
  • Desde Eivissa
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #643 el: De Juliol 29, 2011, 21:37:51 p. m. »
No entenc molt be perque es diu que les plujes cauran al nord si certs models indiquen el contrari...

Jo personalment (i ho sento per els demes) firmaba ara mateix els models del hirlam  ;D

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de Juliol 2011
« Respondre #644 el: De Juliol 29, 2011, 22:19:09 p. m. »
Ja parteixen tempestes des del golf de València. No i encara s'haurà d'anar a la torre de Ses Ànimes anit  ;D llàstima que hagi dormit molt poc aquesta passada nit i no vagi gens sobrat de forces!