Autor Tema: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011  (Llegit 58848 cops)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #435 el: De Juny 22, 2011, 07:30:40 a. m. »
El que em fa ràbia és que molts de delegats i portaveus de l´AEMET facin rodes de premsa per dir que ha fet calor. Això sí, mai he vist per un periode fresc (que ho hem tengut) tantes rodes de premsa, entrevistes, etc.
Ho he vist, a la tele, he escoltat entrevistes a la ràdio. Em fa molta molta ràbia.

Llavors, clar, la gent "normal" només es queda amb "fa més calor, fa més calor, ..."

I twin, no té res a veure dels governs autonòmics. Molts d´ells s´han constituit fa 1-2 dies, i no tenen temps de possar-se a fer feina encara, pràcticament.

Avui horabaixa m´operaran (no és res greu, no us preocupeu), però he de passar aquesta nit a la clínica. M´en duré el portàtil.

Seguim sense mínimes tropicals. Avui 19.3ºC

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #436 el: De Juny 22, 2011, 07:47:13 a. m. »
El que em fa ràbia és que molts de delegats i portaveus de l´AEMET facin rodes de premsa per dir que ha fet calor. Això sí, mai he vist per un periode fresc (que ho hem tengut) tantes rodes de premsa, entrevistes, etc.
Ho he vist, a la tele, he escoltat entrevistes a la ràdio. Em fa molta molta ràbia.

Llavors, clar, la gent "normal" només es queda amb "fa més calor, fa més calor, ..."

I twin, no té res a veure dels governs autonòmics. Molts d´ells s´han constituit fa 1-2 dies, i no tenen temps de possar-se a fer feina encara, pràcticament.

Avui horabaixa m´operaran (no és res greu, no us preocupeu), però he de passar aquesta nit a la clínica. M´en duré el portàtil.

Seguim sense mínimes tropicals. Avui 19.3ºC

 :)


jo ja pas olimpicament de lo que diu la prensa de meteo, o millor dit no lis faig cas al seus dois

Que te vagi be l´operació, i no t´empanadiras  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #437 el: De Juny 22, 2011, 07:54:00 a. m. »
El que em fa ràbia és que molts de delegats i portaveus de l´AEMET facin rodes de premsa per dir que ha fet calor. Això sí, mai he vist per un periode fresc (que ho hem tengut) tantes rodes de premsa, entrevistes, etc.
Ho he vist, a la tele, he escoltat entrevistes a la ràdio. Em fa molta molta ràbia.

Llavors, clar, la gent "normal" només es queda amb "fa més calor, fa més calor, ..."

I twin, no té res a veure dels governs autonòmics. Molts d´ells s´han constituit fa 1-2 dies, i no tenen temps de possar-se a fer feina encara, pràcticament.

Avui horabaixa m´operaran (no és res greu, no us preocupeu), però he de passar aquesta nit a la clínica. M´en duré el portàtil.

Seguim sense mínimes tropicals. Avui 19.3ºC

 :)


jo ja pas olimpicament de lo que diu la prensa de meteo, o millor dit no lis faig cas al seus dois

Que te vagi be l´operació, i no t´empanadiras  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

I això de no m´empanadiré. L´operació no és d´estètica...  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #438 el: De Juny 22, 2011, 08:18:53 a. m. »
Bon dia

Veig que hi ha debat obert amb el tema de si ha fet mes o manco calor.
Per una banda tenim l'aemet que fa els seus resums i balanç habituals, i si ells diuen que les MITJANES han sigut superiors, idò si que ho siran, ja que son cientifics i en tenen proves. Un altra cosa es que no haguem tengut sensació de que ha fet calor, perque pentura el que hem tengut son minimes mes altes. Hi ha fets que ho demostren sense dubte com l'anomalia positiva del aigua de mar i l'ausencia de neu primaveral i borrasques atlantiques. Un altre cosa es la interpretació que en fan els mitjans, i aqui si estic d'acord en que influiex la constitucio recent dels parlaments i les ganes de atreure les atencions cap a altres temes de segons quins mitjans. Onada de calor... aqui pens que ni se li pot anomenar onada, amb prou feines una +20, encara que si al sud de la peninsula tenen la +25, i arribaran als 40º però a sevilla i a madrid, i si arriben als 40 a madrid, fa calor a tota espanya, es el que te el centralisme.  Aqui arribarem als 35-36 a sa pobla i prou.

Zuco, que vagi tot be  ;D ;D
« Darrera modificació: De Juny 22, 2011, 08:28:21 a. m. per metar »

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #439 el: De Juny 22, 2011, 08:28:13 a. m. »
Bon dia

Veig que hi ha debat obert amb el tema de si ha fet mes o manco calor.
Per una banda tenim l'aemet que fa els seus resums i balanç habituals, i si ells diuen que les MITJANES han sigut superiors, idò si que ho siran, ja que son cientifics i en tenen proves. Un altra cosa es que no haguem tengut sensació de que ho haguin sigut,per

A veure, jo no discut que aquests mesos anteriors ha fet més calor del normal. Jo no dic que menteixin. Jo crec que quan fa més calor, sempre fan rodes de premsa, i, en canvi, per dir que l´estiu ha sigut més fred del normal, o un hivern, no compareixin davant els mitjans de la mateixa manera. Només fan propaganda quan fa més calor.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #440 el: De Juny 22, 2011, 08:29:38 a. m. »
Bon dia

Veig que hi ha debat obert amb el tema de si ha fet mes o manco calor.
Per una banda tenim l'aemet que fa els seus resums i balanç habituals, i si ells diuen que les MITJANES han sigut superiors, idò si que ho siran, ja que son cientifics i en tenen proves. Un altra cosa es que no haguem tengut sensació de que ho haguin sigut,per

A veure, jo no discut que aquests mesos anteriors ha fet més calor del normal. Jo no dic que menteixin. Jo crec que quan fa més calor, sempre fan rodes de premsa, i, en canvi, per dir que l´estiu ha sigut més fred del normal, o un hivern, no compareixin davant els mitjans de la mateixa manera. Només fan propaganda quan fa més calor.


Es que les onades de calor venen mes, però es ben cert. Una temporada davall mitjanes se queda en un PDF a la web del AEMET
 (el meu missatge anterior estava tallat)

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #441 el: De Juny 22, 2011, 08:33:58 a. m. »
i quan xerren d'onada de calor, se deuen referir a això:


Twin, has vist a qui tenim damunt del marroc? ;D ;D ;D 8) 8)
« Darrera modificació: De Juny 22, 2011, 08:35:32 a. m. per metar »

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #442 el: De Juny 22, 2011, 08:38:37 a. m. »
Zuco, crec que no mhas acabat d'entendre amb lo des governs. En cap fas feia referencia directe a cap politic, sino en es periodistes. El que volia dir es que amb es governs formats ja poden dedicarse a.mirar cap a altres bandes.  Vaja, allo que diuen que sa meteo omple buits en es informatius.

Referent a que nomes fan rodes de premsa per calor no estic del tot dacord. Mhe fixat que cada final destacio en Jansa en dona una, i vaig tenir es gust de poder assistir a sa de final dhivern. Va haver de parlar de temperatures un poc per davall sa mitjana, però no li varen fer massa cas, i tot eren preguntes pes canvi climatic.

Per cert, anims amb s'operacio!!!
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #443 el: De Juny 22, 2011, 08:44:03 a. m. »
Metar, tampoc em referia a una intencionalitat de voler desviar es centre d'atencio. Simplement a un buit de noticies que es consideren de primer nivell.

Onada de calor ha de tenir trets extrems i excepcionals. Que algu mexpliqui que te dextrany 40 graus a Sevilla... sa meva estimadaaaa, vineeee  ;D
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #444 el: De Juny 22, 2011, 08:52:45 a. m. »
Perdona, Twin, no t´havia entès  ;D

Idò és més culpa dels mitjans de comunicació (no dels professionals de El Temps, sinó dels periodistes). Els hi agrada més el morbo i el canvi climàtic i fer sensacionalisme (evidentment, és un sector. Hi ha bons periodistes).

Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #445 el: De Juny 22, 2011, 09:00:31 a. m. »
si esteim tots d'acord al final en que ha fet calor, però que als mitjans lis agrada fer propaganda d'això perque ompleix paper i informatius. No he vist cap informatiu nacional darrerament, però ja m'imagin la tipica imatge d'arxiu de benidorm estibat de gent, una font a una plaça amb gent que es banya, dues velles amb un abanic, un nin que es menja un gelat.... vamos, que poses de fons "l'astronauta rimador" d'antonia font i ja tens es videoclip.
Amb el que me qued es que si a madrid es torren de calor, la noticia es que es una ona de calor a tota espanya

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #446 el: De Juny 22, 2011, 11:17:35 a. m. »
Día de calor ya serio mañana al igual que hoy, con ISO +21 a 850 hPA para Mallorca e ISO +22 para Ibiza.

Por cierto, aportando algo al seguimiento de Tª del Mediterráneo y coincidiendo con la primavera más cálida en 65 años según la AEMET tenemos una anomalía positiva muy marcada en la Tª superficial del mar, y anomalías positivas también a 30 mts y a 120 mts de profundidad, si realmente nos viene un verano más cálido de lo normal según los expertos de la AEMET será interesante seguir los registros.... ::) Para cuando venga lo bueno  ;D

És més que res a les aigües superficials (entre +3º C i +4º C) però la calor latent a la columna de 0 a 150 m de profunditat està molt propera a la mitjana (lleugeres anomalies positives o negatives repartides segons la zona)
En aquesta època de l'any la temperatura superficial oscil·la molt ràpidament degut a la forta insolació. La baixada transitòria de temperatures per Sant Joan tendrà segurament reflex en la SST, però en dos dies s'haurà recuperat l'anomalia positiva.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #447 el: De Juny 22, 2011, 11:19:27 a. m. »
Enhorabona manacorins, esper que Sóller la setmana que ve dongui sa talla davant Bunyola...
(xerr des grand prix de ib3)

Gràcies per la part que em toca (si és que em toca res  ;) )
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #448 el: De Juny 22, 2011, 11:23:15 a. m. »

Que te vagi be l´operació, i no t´empanadiras  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tomeeeeu! No siguis indiscret, pobre al·lot  ;D !!

Marcos esper que a hores d'ara ja hagis passat el tràngol i que tot hagi anat bé  :D
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment Meteorològic del mes de JUNY 2011
« Respondre #449 el: De Juny 22, 2011, 15:01:25 p. m. »
Lo que no puede ser es este tipo de titulares sensacionalistas, http://www.diariodemallorca.es/mallorca/2011/06/21/verano-empieza-hoy-ola-calor-llegara-balears-jueves/680256.html

Estamos hablando de un diario a nivel local y ya podrian ser un poco mas rigurosos, que he recibido hasta llamadas de familiares y amigos diciendome que están hasta asustados  ;D