Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93030 cops)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #465 el: D’agost 20, 2010, 09:23:31 a. m. »
Bon dia. Per aquí hem recollit 1.5 litres.  ;)
Bona foto Metar, te mèrit sense trespeus fer una foto amb una exposició tan llarga. Ahir vespre des de la meva posició s'observaven les tempestes que heu comentat, però llunyanes evidentment.
Avui vespre a les 5.30 s'ha posat a ploure i a tronar, però la tempesta passava molt més al sud, llavors devers les 6.30 més o manco n'ha passada una altra, més a prop. Per tant, al manco he contabilitzat dos nuclis aquesta nit. Molt aparell elèctric però poca pluja, al manco per aquí  :)
« Darrera modificació: D’agost 20, 2010, 12:21:39 p. m. per embat »

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #466 el: D’agost 20, 2010, 10:26:17 a. m. »
Bones!

Idò ahir vespre vaig anar amb en Twin a fer fotos a Cala Pi i sa veritat és que no ens podem queixar perque varem veure uns quants llamps així mateix! (Ja posaré un parell de fotos avui horabaixa o vespre) Varem partir d'allà sobre la 1:30 i en arribar a Biniali, sobre les 2, vaig veure que s'havien format nous nuclis a l'est, llunyans, però molt actius elèctricament.

Així que entre les 2 i les 3 del dematí vaig pujar al terrat i vaig contemplar mig hipnotitzat el brutal espectacle, sense cap dubte va ser la tempesta més elèctrica -i d'enfora- que he vist enguany, llàstima que estigués tan llunyana i no pogués fer fotos o video. Em sorpren els pocs llamps que ha detectat el radar de llamps de l'aemet, però això és deu a un fet que varem poder comprovar de primera ma amb en twin a Cala Pi: aquestes tempestes tenien una proporció de llamps a terra en relació a llamps nigul-nigul extremadament baixa (més o menos sa cosa devia estar en 1 llamp a terra cada 20 ó 30 nigul-nigul).

Després, a les 5:30 i durant una horeta ens ha estat afectant a Biniali una tempesta que jo diria que ens ha passat bastant per damunt, però jo aquí ja tenia massa son i m'he quedat al llit. Res idò, ara a esperar a la pròxima situació d'inestabilitat, en aquesta al manco hem vist algo al darrer moment, fent un símil en termes futbolístics podríem dir que hem marcat un parell de gols en temps de descompte  :)

« Darrera modificació: D’agost 20, 2010, 10:27:58 a. m. per llevant »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #467 el: D’agost 20, 2010, 10:53:28 a. m. »
Bon dia!

PEr Vilafranca, els nuclis d'ahir a la nit (comentats per en Metar i en Llevant) varen deixar 0,4mm i una mica d'espectacle lumínic i sonor.

Després devers les 4h de la matinada ha tornat a llampegar i a sentir trons propers. Hi havia un nucli cap el llevant i un altre una mica al SW de la meva posició. M`ha deixat 0,4mm més (0,8mm totals en l'episodi)


Bé, decepció majúscula del dia d'ahir només compensada una mica per l'espectacle de llum i so!.

Agafant el símil futbolístic d'en llevant, diria que varem marcar dos gols en el descompte per acabar perdent el partit 10-2!   ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #468 el: D’agost 20, 2010, 11:11:23 a. m. »
Bon dia!

En quines condicions m´ha rebut l´illa: ara, 29,7ºC i un 64%, moltíssima xafogor...

Tenc molta calor, el meu cos no està acostumat després de 10 dies...
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #469 el: D’agost 20, 2010, 11:29:03 a. m. »
Zuco, benvingut de nou a Mallorca. Quina enveja que me fas a sa foto  :-\ :-\

Però bé, aquí ahir vespre ens varem entretenir una mica. No vos ho creureu, però ja anyorava aquestes tempestes seques, tenen un encant especial, veure aquells llamps circular pel cel es extraordinari. Sa llàstima es que com que es nuclis eren petitets i no estaven el suficientment junts no es formaven aquells llamps nigul-nigul tan llargs que alguna vegada he pogut veure.

Com ja ha comentat en Llevant, en es final varem anar a Cala Pí, i es que quan anavem cap a sa Colònia varem veure activitat per allà i varem decidir quedar-hi.

Després varem retirar-nos bastant prest, i es que sa veritat es que jo tenia es ulls que me queien de son, tan es així que quan he arribat a Porreres a les 2 de sa matinada hi havia dos nuclis que descarregaven llamps de manera alegra en es SSE de sa meva posició i he passat absolutament d'ells. Sa meva germana m'ha dit que més tard han sentit tronar bastant per Porreres però jo no m'he enterat

Més tard vos posaré alguna foto
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #470 el: D’agost 20, 2010, 12:26:17 p. m. »
A mem si és ver axiò que deis de les fotos, que tenim unes dents que mos arriben als peus!  ;D
Zuco, no me ve gens de nou això de la calor, a mi me va passar una cosa semblant i espera't que això just ha fet començar  :-\

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #471 el: D’agost 20, 2010, 12:55:27 p. m. »
Au idò, aquí va es breu resum de sa meva caça d'ahir vespre.







Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #472 el: D’agost 20, 2010, 13:01:04 p. m. »
Agggg...quina envejaaaa  :P
:o :o brutaaaaal aquest darrer  :o :o :o

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #473 el: D’agost 20, 2010, 13:12:03 p. m. »
Molt bones fotos, Twin!

Buff, avui l´embat no entra i tenim 32,5ºC i un 46%....
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #474 el: D’agost 20, 2010, 13:14:38 p. m. »
Aquí un mini-vídeo de com nevava. No era el moment amb més intensitat, però bé.

http://www.youtube.com/watch?v=7KG8ilbU5fI
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #475 el: D’agost 20, 2010, 13:20:11 p. m. »
Aquí un mini-vídeo de com nevava. No era el moment amb més intensitat, però bé.

http://www.youtube.com/watch?v=7KG8ilbU5fI
;D ;D Quina fresqueta  ;D

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #476 el: D’agost 20, 2010, 15:00:12 p. m. »
Bona tarda!

Quina xafogor!

30,6ºC
67%

 :-X :-X :-X
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #477 el: D’agost 20, 2010, 15:42:17 p. m. »
Bon dia. Per aquí hem recollit 1.5 litres.  ;)
Bona foto Metar, te mèrit sense trespeus fer una foto amb una exposició tan llarga. Ahir vespre des de la meva posició s'observaven les tempestes que heu comentat, però llunyanes evidentment.
Avui vespre a les 5.30 s'ha posat a ploure i a tronar, però la tempesta passava molt més al sud, llavors devers les 6.30 més o manco n'ha passada una altra, més a prop. Per tant, al manco he contabilitzat dos nuclis aquesta nit. Molt aparell elèctric però poca pluja, al manco per aquí  :)


Miquel, no tenc tan bon pols... sa camara estava damunt d'una paret, per que no es mogues. Es tripode no el duia encara disn es cotxo, a partir d'avui ja forma part del equip fixe dins es maleter.

Twin, brutal el reportatge, es impressionant!!! Enhorabona!!

Anit, a sa colònia no va caure res mes, però a la meva estacio del pont d'inca es varen recollir 1,5mm. El sensor de la estacio pareix que s'ha quedat sense piles, ja que me dona les minimes amb signe negatiu. A veure si avui vespre les canvii.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #478 el: D’agost 20, 2010, 16:15:39 p. m. »
UAU!

Els dos darrers fantàstics i sembla que el de la darrera foto estava bastant apropet!  :o

Això en lloc de llevar-me "es mono" de tempestes ha fet que ara en vulgui més i més i més.....

Vull tempeeeeeeeeeeeeestessssssssssssssssssss!  ;)

I en Zuco passant fred a l'agost i veient nevar! 
A veure qui puja aquí en el mes de gener!    :o :o :o :o :o :o
« Darrera modificació: D’agost 20, 2010, 16:18:21 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #479 el: D’agost 20, 2010, 16:46:18 p. m. »
Bon dia. Per aquí hem recollit 1.5 litres.  ;)
Bona foto Metar, te mèrit sense trespeus fer una foto amb una exposició tan llarga. Ahir vespre des de la meva posició s'observaven les tempestes que heu comentat, però llunyanes evidentment.
Avui vespre a les 5.30 s'ha posat a ploure i a tronar, però la tempesta passava molt més al sud, llavors devers les 6.30 més o manco n'ha passada una altra, més a prop. Per tant, al manco he contabilitzat dos nuclis aquesta nit. Molt aparell elèctric però poca pluja, al manco per aquí  :)


Miquel, no tenc tan bon pols... sa camara estava damunt d'una paret, per que no es mogues. Es tripode no el duia encara disn es cotxo, a partir d'avui ja forma part del equip fixe dins es maleter.



Be, abans de res, perdonau l'off-tòpic, però és un tema que és interessant en fotografia méteo

M'ho imaginava Marçal, en Llevant fa servir la mateixa tècnica, m'hi vaig fixar un dia que anarem plegats a veure llamps. Jo la feia servir de tot d'una que me vaig comprar la meva càmera actual, la posava damunt la primera cosa sòlida...però tant se val, no hi havia manera.  :-\ Som incapaç encara que la posi a damunt una paret...just el fet de tocar el botó o una mica de no res fa que me quedi moguda.  :-\ Fins que un dia me'n regalaren un i de moment vaig fent, però tot i això no sempre és garantia d'èxit.  :) Per això te dic que te mèrit.  ;)

Un exemple. Ahir vaig anar a fer una volteta a peu i de passada vaig fer unes fotos, sense trespeus al torrent de Superna o ja de St. Pere, abans d'entrar a dins Esporles. Volia fer una mica d'efecte de moviment de l'aigua. Exposició 0.5 segons tan sols i damunt una pedra. El resultat:

Aquesta està feta al Barranc de Biniaraix. En principi sembla que no està gaire moguda, però hi està un pèl

Està una mica moguda. Just tocar el botó o be a vegades per qualsevol cosa que se m'escapa.

De totes les d'ahir, 7, només en puc salvar una. La vaig posar gairebé a nivell de terra i era la que manco em pensava que funcionaria i mira per on que va ser la única:


Amb el trespeus la cosa canvia perquè "agafa" i subjecta la càmera. De tota manera l'hi pos un dispar retardat, és a dir, que prem el botó però la càmera no dispara fins passats dos segons i evit el moviment que pugui fer-li amb el dit.
El resultat al torrent de Superna un dia d'Octubre:

El setembre passat a Banyalbufar

« Darrera modificació: D’agost 20, 2010, 17:19:01 p. m. per embat »