Autor Tema: Seguiment mes d´AGOST 2010  (Llegit 93178 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #225 el: D’agost 12, 2010, 16:00:17 p. m. »
He anat a posar a un lloc millor es meu pluvio, ja que cambian totas ses retjolas de sa terras comunitari i es pluviometro el m´habian posat a un lloc dolent, aixi i tot no le pogut posar al el millor lloc

alla dalt he estat dos minuts i he baixat fus

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #226 el: D’agost 12, 2010, 17:15:40 p. m. »
A tot el ponent de Mallorca i, principalment, a la conca de Palma teniu uns humidex actuals de 40/41ºC!  :P :P :P :P

Aquí, més cap a llevant la T és més suportable gràcies al vent que bufa de llevant (el mateix que vos està fregint a voltros)!

jo també pens que el xoc de masses pot ser (i ha de ser) interessant meteorològicament i que alguna bona tempesteta aplegarem!  ;)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #227 el: D’agost 12, 2010, 18:17:37 p. m. »
Buf, vaja uns monstre que ha crescut per la zona del prepirineu Català!  :o :o :o :o



De moment ja hi ha registres de 40mm!
A veure si tenim sarau per aquí aquesta matinada!  ;)
« Darrera modificació: D’agost 12, 2010, 18:20:17 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #228 el: D’agost 12, 2010, 19:25:10 p. m. »
Elea, un apunte sobre la temperatura del mar a la profundidad que tu comentas. Es importante tener una capa gruesa bien caliente, porque cuando llegan los temporales remueven esas primeras capas e igualan sus temperaturas. El otro día me dijo un compañero que los primeros 17m se encuentran aproximadamente a una temperatura constante, y eso significa que por mucho que el mar haga remueva la temperatura bajará muy poco. Y eso es increiblemente bueno para los temporales venideros.

Es como una batería que se descarga poco a poco. En cambio, si solo tenemos una capa superficial caliente, pero el resto esta fresquito, con el primer temporal se va todo al garete.

No se si me he dado a entender.

Referent a sa situació d'aquesta matinada, d'aquestes de seguir al minut. De moment positiu que s'estiguin desenvolupant tempestes damunt sa Península. A partir de mitjanit crec que serà quan es començaran a desenvolupar damunt la mar i a partir de llavors a creuar els dits... (jo som optimista)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #229 el: D’agost 12, 2010, 20:00:00 p. m. »
Des de Sta. Ponça els niguls alts de cada vegada van a més i ara mateix sorgeix (i no es veu be al radar) una bona massa de niguls baixos de darrera la Serra de Tramuntana, de moment molt estratificadots i desfets, però que ja tapen el cim de s'Esclop.  :)
Bon indici d'humitat a capes baixes, per això no estarem. Vaja Baaaaaaaasca que fa ;D

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #230 el: D’agost 12, 2010, 20:19:52 p. m. »
Des de Sta. Ponça els niguls alts de cada vegada van a més i ara mateix sorgeix (i no es veu be al radar) una bona massa de niguls baixos de darrera la Serra de Tramuntana, de moment molt estratificadots i desfets, però que ja tapen el cim de s'Esclop.  :)
Bon indici d'humitat a capes baixes, per això no estarem. Vaja Baaaaaaaasca que fa ;D

Hi ha humitat, cert. Però sa veritat es que es cumuls tot i que han baixat sa seva base respecte ahir encara la tenen un poc alta pes meu gust. Però jo xerr des Sud
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #231 el: D’agost 12, 2010, 20:27:53 p. m. »
Des de Sta. Ponça els niguls alts de cada vegada van a més i ara mateix sorgeix (i no es veu be al radar) una bona massa de niguls baixos de darrera la Serra de Tramuntana, de moment molt estratificadots i desfets, però que ja tapen el cim de s'Esclop.  :)
Bon indici d'humitat a capes baixes, per això no estarem. Vaja Baaaaaaaasca que fa ;D

Hi ha humitat, cert. Però sa veritat es que es cumuls tot i que han baixat sa seva base respecte ahir encara la tenen un poc alta pes meu gust. Però jo xerr des Sud
No no, això que dic no són cúmuls  ;) , són estrats baixos, a nivell de terra i si m'apures algun podria ser un humilis o un fractus. No tenen desenvolupament vertical o el tenen molt magre, però són els primers niguls baixos d'entitat destacable que veig en tot lo dia.  :D

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #232 el: D’agost 12, 2010, 20:29:51 p. m. »
Des de Sta. Ponça els niguls alts de cada vegada van a més i ara mateix sorgeix (i no es veu be al radar) una bona massa de niguls baixos de darrera la Serra de Tramuntana, de moment molt estratificadots i desfets, però que ja tapen el cim de s'Esclop.  :)
Bon indici d'humitat a capes baixes, per això no estarem. Vaja Baaaaaaaasca que fa ;D

Hi ha humitat, cert. Però sa veritat es que es cumuls tot i que han baixat sa seva base respecte ahir encara la tenen un poc alta pes meu gust. Però jo xerr des Sud
No no, això que dic no són cúmuls  ;) , són estrats baixos, a nivell de terra i si m'apures algun podria ser un humilis o un fractus. No tenen desenvolupament vertical o el tenen molt magre, però són els primers niguls baixos d'entitat destacable que veig en tot lo dia.  :D
OK, No mos haviem entes ido. Estrictament, es nuvols que jo comentava tenen mes pinta d'estratocumuls que d'altra cosa, pero si que tenen cert desenvolupament vertical, i es troben a uns 700-800m d'alçada (calculat a ojímetro)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #233 el: D’agost 12, 2010, 20:31:11 p. m. »
Ara vé un moment molt important de s'horabaixa: veure si les tempestes de Catalunya segueixen vives o no en tocar la mar!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #234 el: D’agost 12, 2010, 20:37:23 p. m. »
Des de Sta. Ponça els niguls alts de cada vegada van a més i ara mateix sorgeix (i no es veu be al radar) una bona massa de niguls baixos de darrera la Serra de Tramuntana, de moment molt estratificadots i desfets, però que ja tapen el cim de s'Esclop.  :)
Bon indici d'humitat a capes baixes, per això no estarem. Vaja Baaaaaaaasca que fa ;D

Hi ha humitat, cert. Però sa veritat es que es cumuls tot i que han baixat sa seva base respecte ahir encara la tenen un poc alta pes meu gust. Però jo xerr des Sud
No no, això que dic no són cúmuls  ;) , són estrats baixos, a nivell de terra i si m'apures algun podria ser un humilis o un fractus. No tenen desenvolupament vertical o el tenen molt magre, però són els primers niguls baixos d'entitat destacable que veig en tot lo dia.  :D
OK, No mos haviem entes ido. Estrictament, es nuvols que jo comentava tenen mes pinta d'estratocumuls que d'altra cosa, pero si que tenen cert desenvolupament vertical, i es troben a uns 700-800m d'alçada (calculat a ojímetro)
Devem parlar de cooses semblants  ;D perquè s'Esclopte 900 metres i això fa una estona que li ronda el cap. ara són més gruixats que fa una estona, però n'hi ha menys.
Per cert, heu reparat també les tempestes del nord de Castelló? A mem si qulacuna aconsegueix pegar el bot. Aquestes sí que mos tenen ben en la trajectòria :)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #235 el: D’agost 12, 2010, 20:43:14 p. m. »
Bones des d Alemanya!

Em sap greu, veig que estau passant una bona calorada. Per aqui avui ha sigut un dia guapo, guapo. Ennigulat tot el dia, i pel capvespre, tempesta que ens ha deixat 15 mm.
La maxima ha sigut de 20°C i ara tenim 17°C.

Esper que els propers dies tengueu alguna tempesta.  ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #236 el: D’agost 12, 2010, 21:14:06 p. m. »
Ara vé un moment molt important de s'horabaixa: veure si les tempestes de Catalunya segueixen vives o no en tocar la mar!

Idó sembla que la tempesta catalana es maté relativament activa dins la mar, tot i que no sembla que ens pugui afectar.

No obstant, això ens dóna esperances que alguna altra que es formi més al sud ens pugui arribar per damunt la mar sense desfer-se!  ;)


Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #238 el: D’agost 12, 2010, 21:40:09 p. m. »
Ja podria caure una bona ruixadeta, maldament sols sigui una, per llevar aquest aire enganxós i pesat, i deixar pas a aire fresquet renovat i amb olor a banyat.

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d´AGOST 2010
« Respondre #239 el: D’agost 12, 2010, 21:44:00 p. m. »
a las 20 horas a Palma ha començat a cambiar es vent i a refrescar
aquí també s´ha notat un canvi important. Ara amb 25,4º i vent del NE.  Una pasada el cel amb niguls de tota casta.
jo he arraconat per defora tot lo que no volia que es banyés amb sa tempesta d´aquesta nit .... ;D ::)    Esper que no doni mala sort  :P