No exposaré opinions personals, sinó una realitat.
Al novembre de l'any 2013 vaig anar a Madrid a fer el curset de capacitació per observador aeronàutic. Passat el curset ens varen incloure a una borsa d'interins i ens varen dir que segur que en un any els 20 i pico que erem allà hauríem fet feina. En aquests moments fa 15 mesos que férem el curset, i que tengui constància, dels 20 i pocs que érem només n'han cridat a 3.
L'estratègia d'AEMET en aquests moments és la de tenir el mínim personal possible als aeroports, obligant a la gent que hi treballa a fer torns a vegades excessius. En boca d'AEMET tot és culpa del Ministeri que no els hi amolla doblers per fitxar més gent.
A mig-llarg termini pretenen automatitzar al màxim l'emissió de METAR, amb la implantació del que s''anomena METAR automàtic. No hem de pretendre viure al segle XIX dins el segle XXI, però sincerament, tots sabem que les estacions automàtiques tenen problemes. Basta veure els falsos -4,9ºC que va marcar l'altre dia l'estacio d'AEMET a Lluc.
I això sense entrar en detalls dels continguts meteorològics del curset