Autor Tema: Seguiment mes de gener de 2018  (Llegit 13868 cops)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #45 el: De Gener 15, 2018, 08:51:33 a. m. »
Tenim poca memoria, si repasau el pasat novembre i desembre contau el dias que a un  lloc o altre de Mallorca va ploura, ja lis agradaria a altres llocs tenir tant de moviment, un altre cosa es que anem malament de las borrascas mediterraneas que mos provocan pluges generals

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #46 el: De Gener 15, 2018, 09:22:18 a. m. »
Idò deu ser que la meva percepció d'aquests darrers anys és especialment negativa, però jo insisteixc en que crec que aquesta segona desena de segle està sent bastant més avorrida que la primera. Evidentment és una percepció personal, potser estaria bé conèixer els registres anuals de diferents llocs o el nombre de llamps anual per tenir una opinió més objectiva.


Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #47 el: De Gener 15, 2018, 16:12:01 p. m. »
Idò deu ser que la meva percepció d'aquests darrers anys és especialment negativa, però jo insisteixc en que crec que aquesta segona desena de segle està sent bastant més avorrida que la primera. Evidentment és una percepció personal, potser estaria bé conèixer els registres anuals de diferents llocs o el nombre de llamps anual per tenir una opinió més objectiva.
Amb els anys la percepció i les exigències canvien. Jo diria que a tu et passa com a jo, que després d'haver-nos passat alguns anys en què qualsevol dia de tempesta ens compensava tota l'espera, ara ens hem tornat un poc més exquisits, i la "pedrea" meteorològica ja no ens satisfà.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #48 el: De Gener 15, 2018, 17:45:07 p. m. »
Si voleu que tornin anys com el 81-82- o el 1999-2000 que apenas superabem els 200 litros anuals....aixo afortunadament ara no pasa

Desconnectat white cloud

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 28
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #49 el: De Gener 15, 2018, 22:45:51 p. m. »
Otro mes a la basura, 0 litros en las pitiusas y previsión de que no llueva en los próximos 20 días , llevamos una buena racha , desde el 1 de septiembre la situación es anormal, no llegamos a 130 litros y eso que es la epoca más lluviosa ...seguimos batiendo récords negativos, bajaremos este año 2018 de los 200 anuales???



« Darrera modificació: De Gener 15, 2018, 23:05:05 p. m. per white cloud »

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #50 el: De Gener 16, 2018, 09:04:29 a. m. »
La meva percepcio del darrers 5 anys es molt dolenta.  Es vera que a nivell de precipitacions no ha estat desastros , ja que sempre hem tengut qualque episodi esporadic que mos ha anat salvant.  No crec que es pugui dir lo mateix de la Serra de Tramuntana o Pitiuses, a on si crec que es desastros.  Ara be, es vera que la memoria , i sobre tot la meva, juga molt males pasades. quan tengui temps me seure a repasar els darrers anys....  segurament me trobare sorpreses, esta clar.

De les temperatures no tenc  cap dubte.  Un desastre !    Estiu del 2012, 2015 i 2017  infernals .   De 5 estius , tres insoportables i molt, molt llargs .  I de tardors , lo mateix.   Hiverns....

De la mateixa manera que diu en Twin que amb el temps la percepcio canvia,  jo diria que si, pero en els dos sentits :   despres d´anys d, estius molt calurosos, per exemple  , quan fa un de normalet , ja el trobam fresc, quan en realitat , mirant les mitjanes podem veure que no es aixi.   I aixo es aplicable a les altres estacions.  Aqui les mitjanes no enganan.
De fet, comentava en Xaragall  , que feia 4 mesos que estaven un poc per davall de la mitjana en quant a temperatures, cosa que no havia pasat els darrers 5 anys.  Molt be no va la cosa quan hem de celebrar coses aixi....      (se suposa que la meitat del temps estan per damunt o per davall , no ?  )


P.D.  Disculpau que no posi cap tilde.    No se que li pasa al teclat.
« Darrera modificació: De Gener 16, 2018, 09:07:26 a. m. per cap de fibló »

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #51 el: De Gener 16, 2018, 12:36:32 p. m. »
Les dades que aporta en White Cloud són bastant explícites. Les Pitiüses són de les zones amb major irregularitat pluviomètrica de les Illes, i amb el domini de ponents que duim aquest 2018 no ho han tengut gens bé per anar sumant. A veure si la truita se gira un poc, i tenim qualque temporal d'aquests guapos que rega de S a N

Referent als comentaris den cap de fibló, tota la raó. Amb el tema de les temperatures la cosa ha fuit de mare fa una bona temporada. Els mesos que presenten una petita anomalia negativa els percebem com a mesos freds, quan en realitat no és així.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com


Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #53 el: De Gener 17, 2018, 10:05:45 a. m. »
Lo d'Eivissa i Formentera és realment fotut, si no hi ha un canvi en la dinàmica de circulació dels darrers temps no hi haurà manera que hi plogui.
A curt termini més del mateix, mestral i mestral aponentat, i qualque estoneta de llebeig per variar. L'únic novedós és una possible desbaratada curta la nit del 19, supòs que per posar un poc d'emoció a la revetla de Sant Sebastià.
Mentrestant val més no mirar els models a llarg termini, perquè anuncien la fi de la situació de mestral per passar a un anticicló ben centrat. Tanta sort que a aquesta distància de temps encerten tan poc com una escopeta de fira.

I per cert, avui un ventot de component oest rafagós, fort i rescalfat.

Desconnectat Pieres

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 103
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #54 el: De Gener 17, 2018, 19:38:18 p. m. »
Au.  Ara plou per aquí. Aquesta si que no la m'esperava.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #55 el: De Gener 17, 2018, 22:52:46 p. m. »
El dijous horabaixa mai plou ???
 


Heu dic perque la meva dona va a clase de llatre a Establiments i jo sempre l acompany i vaig a caminar casi dues horas i en 4 anys domes record que m ha plogut una vegada o com molt dues

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #56 el: De Gener 17, 2018, 23:09:47 p. m. »
El dijous horabaixa mai plou ???
 


Heu dic perque la meva dona va a clase de llatre a Establiments i jo sempre l acompany i vaig a caminar casi dues horas i en 4 anys domes record que m ha plogut una vegada o com molt dues
jaja....  que bona !!  ;D

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #57 el: De Gener 18, 2018, 09:00:08 a. m. »
Quin oiii de previsions....ni aigua ni fred.... :'(.

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #58 el: De Gener 18, 2018, 12:40:22 p. m. »
Quin oiii de previsions....ni aigua ni fred.... :'(.

aquestes situacions d´estiuets hivernencs solen acabar amb una irrupcio freda que es model no detecta'n a llar plaç

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #59 el: De Gener 18, 2018, 19:11:18 p. m. »
Crec que ha estat una conjunció atzarosa de dies i situacions meteorològiques, no obstant, per si qualcú vol llegir un article senzill, però molt aclaridor sobre això que sempre plou quan no hi ha escola, vos deix un enllaç a una publicació que en va fer fa una bona partida d'anys el gran climatòleg Javier Martín Vide.

http://www.divulgameteo.es/uploads/Percepci%C3%B3n-clima.pdf

El dijous horabaixa mai plou ???
 


Heu dic perque la meva dona va a clase de llatre a Establiments i jo sempre l acompany i vaig a caminar casi dues horas i en 4 anys domes record que m ha plogut una vegada o com molt dues