Autor Tema: Seguiment mes de gener de 2018  (Llegit 13723 cops)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #15 el: De Gener 07, 2018, 21:03:28 p. m. »
Bones, per Lloret ja hem estrenat l'any amb 13 litres. A veure mem si demà, no quedam al marge de les precipitacions i seguim sumant.

Pd: havia vist que el partit Santanyí  vs Serverense s'havia suspès degut a que el camp nedava....i ara amb aquest registre em quadra més  :P
« Darrera modificació: De Gener 07, 2018, 21:05:07 p. m. per Pla_Mallorca »

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #16 el: De Gener 08, 2018, 12:46:13 p. m. »
Plou a la vela al Llevant de Mallorca, la imatge del radar mostra ben clar l'ull de la depressió desfilant lentament de sud a nord just a l'est del litoral de Mallorca. Si segueix així una partida d'hores els totals arribaran a ser importants.
Mestrestant aemet sense posar alerta a Mallorca I al Port de Felanitx ja van pels 35 mm.

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #17 el: De Gener 08, 2018, 17:51:47 p. m. »
Pels voltants de Manacor terres negades I xaragalls que han començat a córrer, de Sant Llorenç des Cardassar m'han informat que el torrent de sa Grua (també dit de sa Blanquera) corre alegre.

Desconnectat Pieres

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 103
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #18 el: De Gener 08, 2018, 18:04:19 p. m. »
A Calonge entre ahir i avui 54 mm. Molt ben fets. Brusca d'aquella que s'aprofita.

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #19 el: De Gener 08, 2018, 18:52:09 p. m. »
Bones, avui per Lloret han caigut 8 mm, que sumats als 13 d'ahir.....fan un total de 21 mm (no està gens malament). Destacaria apart de la pluja, l'ambient de fredor que ha fet durant tot lo dia..... una temperatura màxima de 9,4 graus i una mínima de 3,3 graus.....dia d'hivern!!

« Darrera modificació: De Gener 08, 2018, 19:08:41 p. m. per Pla_Mallorca »

Desconnectat white cloud

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 28
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #20 el: De Gener 08, 2018, 19:03:37 p. m. »
Este foro se tendría que llamar meteomallorca ya que del resto de islas no se comenta nada, una pena que sea tan endogámico ...

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #21 el: De Gener 09, 2018, 09:32:02 a. m. »
Este foro se tendría que llamar meteomallorca ya que del resto de islas no se comenta nada, una pena que sea tan endogámico ...
El gran problema és que el fòrum és més de mig mort i dels pocs usuaris que hi havia de Menorca, Eivissa i Formentera en quedau poquets.  No m'agradaria que tenguessis l'impressió de que hi ha una intencionalitat d'excluir a ningú per ser d'on és, simplement que dins un fòrum com aquest, cada usuari comenta el que passa al seu redolet, i com que actualment el 90% dels usuaris (per no dir més) viven a Mallorca, doncs comenten el que veuen amb els ulls.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #22 el: De Gener 09, 2018, 12:35:55 p. m. »
Tant de bo hi hagués més gent participant.
Pel que fa als comentaris i notícies jo inform del què he vist al meu redol.
Pel que fa a comentaris generals, els intent adreçar a totes les Illes en conjunt.
Aniria bé que postejassin més de tot arreu, perquè la informació local, els comentaris, pronòstics, queixes enriqueixen i donen vida al foro.
« Darrera modificació: De Gener 09, 2018, 14:43:57 p. m. per jorda »

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #23 el: De Gener 09, 2018, 15:31:48 p. m. »
Tant de bo hi hagués més gent participant.
Pel que fa als comentaris i notícies jo inform del què he vist al meu redol.
Pel que fa a comentaris generals, els intent adreçar a totes les Illes en conjunt.
Aniria bé que postejassin més de tot arreu, perquè la informació local, els comentaris, pronòstics, queixes enriqueixen i donen vida al foro.
El que pasa es el que el Twiter i Facebook han guanyat al foros, i son tots que estan fluixets, jo era un que escrivia contínuament a foros i ara ja domes heu faig aquí

Com ja he acabat la meva vida laboral (llevat de sorpresa) , ahir vaig estrenar la meva situació fent una bona excursió meteorologica ( que havia fet també diumenge) o sigui que a partir d ara podré disfrutar  de la  meteo a tope

Desconnectat isvatec

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1024
  • desde palma( la vileta)
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #24 el: De Gener 10, 2018, 09:16:26 a. m. »
Bones!  El otro día, pude estrenar el pluvio, pero tan solo cayeron 8mm

A ver si tenemos más suerte para otras situaciones ;)
AMUNT MALLORQUETA!!!

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #25 el: De Gener 10, 2018, 12:18:08 p. m. »
Demà és un dia que promet moviment, es tracta de l'arribada d'un solc amb formació de depressió mediterrània, en una situació que s'ha repetit sovint aquesta temporada el mal temps pot quedar un poc massa a l'est per als nostres interessos.

El que si hi haurà és un contrast molt notable entre illes, perquè Menorca rebrà de manera quasi segura (el Mestral no hi és bord), en tant que la possibilitat de plogudes a Eivissa o a Formentera d'entrada és prou baixa. Pel que fa a Mallorca una loteria que dependrà de la situació final de la massa freda.

Si la inèrcia ha de seguir com les darreres jornades, una illa amb dues meitats, ploguda a Llevant i vent a la part de Ponent. Si en canvi el vent és més atramuntanat i la depressió és més a la vora pot ploure a Muntanya, que ja hi aniria bé.

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #26 el: De Gener 10, 2018, 16:04:31 p. m. »
Este foro se tendría que llamar meteomallorca ya que del resto de islas no se comenta nada, una pena que sea tan endogámico ...

Ojalà hi hagués més foreros d'altres illes que ens informassin del que passa a la seva contrada, jo estaria encantat. És cert que twitter o facebook han provocat que els fòrums hagin baixat molt, però a mi m'agraden, per diverses raons: 1) et permeten escriure sense límits de paraules (twitter) i 2) escrius a un lloc on la gent li interessa el mateix que a tu, i pots utilitzar un llenguatge més tècnic (a facebook tenim amistats de tot tipus i la majoria no tenen ni idea de meteorologia i climatologia). Dit això, demà sembla que Menorca i nord de Mallorca seran les zones on hi pugui ploure més, a veure si tenim sorpreses i plou de manera més extensa. Interessant la baixada de temperatures que juntament amb el vent, farà que la sensació de fred sigui acusada.

Desconnectat white cloud

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 28
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #27 el: De Gener 10, 2018, 16:18:52 p. m. »
Pongo una noticia para que se entienda el drama que estamos sufriendo vuestros vecinos del sur

Las Pitiüses registran un déficit de lluvia del 43% debido a la escasez de precipitaciones


Las reservas hídricas de diciembre se mantienen en el 58% —se incrementan un 1% en Mallorca y Menorca y se sitúan, así, en el 58 % y en el 61 %, respectivamente.En Ibiza, las reservas hídricas han descendido un 1% y en Formentera lo han hecho un 8%, de modo que se sitúan en el 55 % y 46 %, respectivamente, según han informado desde la Conselleria de Medi Ambient.
En cuanto a precipitaciones, de acuerdo con los datos del AEMET, diciembre ha sido un mes húmedo en Menorca, normal en Mallorca y seco en las Pitiüses. La precipitación acumulada en el último año muestra un déficit de lluvia del 12 % en Menorca, del 43 % en las Pitiüses y un superávit del 6 % en Mallorca.

Aún así, desde Medi Ambient confían en que en enero se sigan almacenando recursos y que las dos unidades que actualmente están en situación de prealerta entren en situación de normalidad. Estas dos unidades que están en prealerta son la de la Serra de Tramuntana y la de Manacor-Felanitx, aunque están muy cerca de la situación de estabilidad. Con respecto al resto de unidades de demanda, todas presentan una subida en los resultados a excepción de la de Formentera. La situación es, así, mejor que la de diciembre de 2016 y mucho mejor que la de diciembre de 2015.


http://www.noudiari.es/2018/01/las-pitiuses-registran-un-deficit-de-lluvia-del-43-debido-a-la-escasez-de-precipitaciones/

Un 43 por ciernto menos de precipitaciones que la media pitiusa que ya de por si es bien escasa, esperemos que este año mejore la cosa o ya podemos ir construyendo más desaladoras
« Darrera modificació: De Gener 10, 2018, 16:29:40 p. m. per white cloud »

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #28 el: De Gener 10, 2018, 17:34:04 p. m. »
Este foro se tendría que llamar meteomallorca ya que del resto de islas no se comenta nada, una pena que sea tan endogámico ...

Ojalà hi hagués més foreros d'altres illes que ens informassin del que passa a la seva contrada, jo estaria encantat. És cert que twitter o facebook han provocat que els fòrums hagin baixat molt, però a mi m'agraden, per diverses raons: 1) et permeten escriure sense límits de paraules (twitter) i 2) escrius a un lloc on la gent li interessa el mateix que a tu, i pots utilitzar un llenguatge més tècnic (a facebook tenim amistats de tot tipus i la majoria no tenen ni idea de meteorologia i climatologia). Dit això, demà sembla que Menorca i nord de Mallorca seran les zones on hi pugui ploure més, a veure si tenim sorpreses i plou de manera més extensa. Interessant la baixada de temperatures que juntament amb el vent, farà que la sensació de fred sigui acusada.


Foreros d´altres illes per participaban molt i de cop varem desapareixer i mai mes han tornar, record de Menorca en  Nureston  i mos pasaba molta informacio diaria d´alla.

Hi ha murs al Facebook domes de meteorologia, el Twiter no l´emplei, no m. agrada

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de gener de 2018
« Respondre #29 el: De Gener 10, 2018, 17:35:38 p. m. »
Avui per el ponent de Palma han fet un parei de bruscas de cama d´aranya, ara mirant models ne vist un que mos dona una bomba per sant Antoni, llastima que no es gens fiable, el japonés