Autor Tema: Seguiment mes d'Octubre 2010  (Llegit 126677 cops)


Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #556 el: D’octubre 19, 2010, 20:49:48 p. m. »
bones,gregal segueix fent lo que t'agrada i força  ;) ;)
Mateuuuu... com estàs? Què ja has menjat esclata sangs?
M'han dit que s'arbitre de diumenge se va passar dos `pobles amb les targetes!  >:(
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #557 el: D’octubre 19, 2010, 20:52:02 p. m. »
Qui és en Puput xerrador?  ???
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #558 el: D’octubre 19, 2010, 21:04:19 p. m. »
Bon vespre!

Sembla que el fred ja ha arribat.
La temperatura màxima d'avui ha estat de 19,4º i la temperatura mínima d'aquest matí ha estat de 9.2º
La temperatura actual és de 11.2º amb una humitat relativa del 81%.
El sol ha dominat durant la major part del dia amb vent de nord.
La pressió atmosfèrica és de 1014 hPa.

Lo d'en Gregal no té nom. No hi ha dret que algú menllevi una fotografia posant el seu nom, quan en realitat és d'un company nostre del foro.
Aquestes coses passen molt sovint. De totes maneres, com diu n'Embat, pot ser que el DM no tengui cap culpa, en principi, però també s'hauria d'assebentar qui n'és l'autor de la fotografia i no agafar lo primer que li donen.
Entenc l'estat d'en Gregal.
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #559 el: D’octubre 19, 2010, 21:57:17 p. m. »
S'ha montat una bona. Ja m'ho esperava ahir... Simplement vull dir que no serè jo qui defensi a Jansà però alerta a veure què ha dit realment i què ha escrit el senyor escritor (no sé si periodista). En quan a les fotos, estava cantat que tard o d'hora passaria algo semblant i em sap greu. Em sap greu perquè en Gregal va posar unes fotos on tots varem poder veure què passava a Sóller, així com altres vegades ho fan altres companys.

Gregal, intenta no fer-te mala sang. Són coses que passen... Lo que si hauriem de fer és posar remei. Ni pensis en deixar de fer la boníssima tasca que fas ara! Perdrem nosaltres, i no els que t'han ofès.

Canviant de tema avui 18.8ºC de màxima però la fresca ha durat tot el dia. Ara 13,2ºC.

Salutacions.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #560 el: D’octubre 19, 2010, 22:17:22 p. m. »
Moltíssimes gràcies a tots.
Ses meves sospites sobre que el diari en té més culpa que en Jansà van en augment.
Si no han estat capaços de contestar-me, ni demanar-me disculpes ni canviar-me sa foto (denotant-me passotisme descarat en aquest cas) de cada cop sospit més de que sa conversa a nen Jansà l´han maquillada més que sa llista dels aturats a s´inem.

Ara diré una cosa que no havia dit fins ara al fòrum, perquè era personal però vist lo d´avui no ho puc passar. Estic acabant un llibre sobre ses nevades dels darrers 30 anys a sa comarca de Sóller, que he entregar a 2 foreros d´aquí. Quan posi es darrer punt, crec me´n aniré pitant a sa primera oficina de cultura que trobi, per registrar-ho com a llei de propietat intelectual, així com el meu arxiu fotogràfic. Pròxim plagi? Edò denuncia. Perquè a la mateixa notícia, han plagiat dades meves de forma descarada.
Respecte al tema de la neu... doncs sa inmensa majoria de sa gent a sa que avui he consultat m´ha dit que estava d´acord amb jo, amb el fet de considerar-la neu granulada. Depèn de sa persona, i per jo ho és. És un tipus de neu que he vist caure a Fornalutx, i deixar el poble paralitzat, on sa gent xerrava de nevada sense tapujos. Més amunt he posat ses fotos d´aquell dia.
« Darrera modificació: D’octubre 19, 2010, 22:39:57 p. m. per Gregal »


Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #562 el: D’octubre 19, 2010, 22:56:09 p. m. »
Ningú diu res, pero a partir de divendres i mes el cap de setmana podem tornar a tenir plujas i fred
Fins ara no havia mirat mapes, i si!! Pareix una mestralada, però en aquesta època de s´any, ens basta tenir la mar calenta  ;D

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #563 el: D’octubre 19, 2010, 23:38:54 p. m. »
Bon vespre!

Vaja la que se ha liat avui amb tot això del diari de Mallorca.

A veure. Evidentment, vagi en primer lloc la meva total confiança per en Gregal. Si hi algú que sap diferenciar el que és neu i el que no ho és, és en Gregal. Quantes vegades a l'any veu neu en Gregal?. Moltísiimes!. Idó crec que sap diferenciar bé entre neu i calabruix.

Evidentment més difícil és diferencar entre neu granulada i calabruix, tot i que crec que amb la seva experiència ho sap fer.

El que no entenc és una cosa. Si hi ha una tempesta a la zona de Sóller i cau calabruix, perquè ho fa a cota 1300 i no ho fa fins a cota 0?. El calabruix, com va comentar n'embat, té molts inercia térmica i s'aguanta molt bé a temperatures ampliament per damunt de 0ºC!. Idó per quin motiu no va caure calabruix a Sóller o Fornalutx?

Ara bé, la neu granulada sí que pot caure a una cota i no arribar a cotes més baixes!

En referència al tema d'en Jansà, jo crec que és un gran professional i crec que aquí el periodista no ha entés del tot o ha malinterpretat les paraules de n'Agustí.

Ara, allò que no té cap perdó és que un tipo s'apropii d'una foto i la utilitzi com si fos pròpia. Però a qui se li ocurr pujar a la ctra del Puig Major un dilluns dematí? Això només ho fa en Gregal i perqué du entre cella i cella el que cerca, la neu. Ningú més se pot haver percatat que podria haver nevat. Per tant, evidentment, la foto és la d'en Gregal.

I com han dit altres, Gregal, no hem de canviar per les trastades que ens fan els altres sinó que ens hem de moure pel que ens agrada a noltros i ens motiva, la meteo.


Avui màxima de 21ºC per Vilafranca!. A veure com se perfila aquesta situació del cap de setmana!  ;)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #564 el: D’octubre 19, 2010, 23:57:38 p. m. »
Moltes gràcies, Quique.
He tengut un dia de cans però creu-me que amb el vostro recolçament de tot el fòrum m´heu recomfortat i sobretot m´heu fet sentir útil. Me menj s´olla (que us ho digui n´embat sinós) en fer alguna tesi sobre coses de sa serra i tal, i quan veig que passen coses com ses d´avui, me desesper.

Moltes gràcies, a tots. Seu una companyia inmillorable  ;)

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #565 el: D’octubre 20, 2010, 00:10:52 a. m. »
Jo ja no puc dir res que no s´hagi dit, Gregal  ;) 
 Pst !  A disfrutar,   a disfrutar de lo que mos agrada i lo que pensin els altres..... ::)   

Avui el dia era clar, clar. La badia de Palma era espectacular . Estava ple de guiris disfrutant de la platja.

 Tenc els morros irritats d´aquesta combinació de fred i Sol.  Sempre la tenc, però solia ser més pel novembre o desembre, amb els primers freds. ;D   

Min avui de 7.0º i ara 9.2º.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #566 el: D’octubre 20, 2010, 00:34:22 a. m. »
Bon vespre. Veig que realment hi ha dos debats paralels. El de la foto i el de la neu o no neu ;D

Hi ha tres tipus de meteors en joc: neu, neu granulada i calabruix. Tot i que els 3 són sòlids, no són iguals. Les separen moltes coses; hi ha diferències estructurals, de formació i de comportament en general. No sempre la gent les sap destriar. Fins i tot els observadors Aemet de vegades no tenen clara la diferència i vos ho dic per experiència.  ;)
Neu és un floc de neu, neu granulada és...neu granulada i punt.  ;)  No hi ha més volta de fulla. El debat des d'un punt de vista merament teòric no existeix. Confondre els dos fenòmens no és possible científicament. Neu és una flòvia de neu, neu granulada és...neu granulada.  ;D Així de fàcil. No són el mateix meteor, tot i tenir el mateix aspecte; com són meteors diferents una gota de pluja i una gota de rosada tot i tenir el mateix aspecte  ;)

Partint d'aquesta base no pot en Jansà dir que nevà. Impossible. No pot confondre els dos termes. Un altre tema és que digui que va fer calabruix.  ::) Fa be n'Albert destriant la diferència també.
A la part de ponent de la Serra de Tramuntana (no se si ja s'ha perdut a la resta o si tenen altres noms) la gent destria entre neu de granet i neu de pedaç i ja fan massa.  ;D Sàvia cultura popular que tenim i que poc cas li feim.  :)

Arribats aquí podem complicar més la cosa i obrir el debat entorn de si la neu granulada conta o no com a dia de neu. I aquí ja hi ha més merder...i perdó per l'expresió però trobareu de tot. Estudis que sí, estudis que no. Li deis a un escandinau que diferencii...i  les duis clares  ;D perquè vos destriarà, si és finès, més de 100 castes de neu diferents. Si, si...tenen més de 100 paraules diferents per destriar castes de neu. Ara, si és més meridional possiblement no.  :)

Així, que hem de fer?  per un diari com mallorcadiario serà sí nevà i per diario de mallorca no nevà. Per la gent de fornalutx és neu, si el mateix cau a Puigpunyent, neu de granet...
...No se si m'explic...però a vegades val més deixar-ho córrer  ;)


 
« Darrera modificació: D’octubre 20, 2010, 00:51:55 a. m. per embat »

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #567 el: D’octubre 20, 2010, 07:27:50 a. m. »
Vaja quin tema amb lo de sa neu i calabruix !!!   ;D   Podriem estar xerrant hores .   Jo, no sé si vaig bé o no, però sempre me fitxava amb quan cau en terra,  millor si es superficie forta tipo asfalt.  Si rebota és calabruix i si no rebota es neu  ;D
Ja veig que el tema és mólt més complexe, pero a mi em serveix com a referència  ;)

Per cert :  6.9º    els moscards ho pasen puta  ;D

Desconnectat fractal

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 66
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #568 el: D’octubre 20, 2010, 09:43:38 a. m. »
Llubi-Son Rossinyol 5,6º
aixo comença a ser fresc...
Seguiment dades de l'estació Llubi - Son Rossinyol
www.meteollubi.com

Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #569 el: D’octubre 20, 2010, 10:34:00 a. m. »
Joder Gregal estoy en Madrid y no me habia dado cuenta de toda la movida que se ha montado con esto, a mi a simple vista me parece granulada , lo que diga el Jansa este de las narices me da igual, seguro que el metido en su despacho sabe que es granizo, ademas como dice el, la cota era 1600 metros, y todos sabemos que el AEMET nunca se equivoca con las cotas de nieve, vamos que tiene guasa el asunto, animo Gregal y pasa de esta gente¡¡¡¡¡