M'he mirats uns quants mapes, i trob que hi ha dos fets a remarcar.
1.- Sa peazo ciclogènesi que hi haurà front ses costes gallegues diumenge-dilluns (De moment crec que sa quedaria amb es calificatiu de ràpida i no pas explossiva, però vaja, ja hi ha cosa a seguir). Mes endavant, aquesta borrasca sembla que ens podria afectar una mica, però (aquí entre en joc es segon fet)
2.- Monumental anticicló a Alemanya-Polònia-Escandinavia frenant qualsevol possibilitat d'avanç d'una borrasca. A més, provocarà temperatures relativament suaus cap en aquell sector amb una iso +6, +7ºC.
A hores d'ara no m'atrevesc de cap manera a dir quin temps tendrem la setmana que vé, ja que segons com li pegui fara sol tota sa setmana o podem tenir enrenou.
M'explic, segons com s'acabi posicionant s'anticicló pot propiciar que s'aire fred que ens arribarà dilluns amb es pas des front (arriba una -15ºC en forma de gota freda a Catalunya) quedi estancat entorn de sa nostra posició, i això podria provocar dies d'inestabilitat.
Per altra banda, s'anticicló pot tenir sa suficient força de repulsió com perque aquest aire fred sen vagi mes aviat del que vé.
A llarg termini, aquest anticicló podria generar s'arribada d'aire fred per circulació retrògrada, pero no l'acab de veure posicionat a bon lloc perque això succeeixi.
Res, que estam a octubre i tenc unes ganes de sentir tronar en condicions que no ho sap ningú