Autor Tema: Seguiment mes d'Octubre 2010  (Llegit 125143 cops)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #525 el: D’octubre 19, 2010, 06:48:50 a. m. »
Bon dia!

Impressionant Sant Mateu d´Albarca a Eivissa, 5ºC:o :o . Quins extrems, la màxima d´enguany va ser de 40,4ºC.

Per aquí,

11,6ºC
78%
1015,4 hPa
NE, 5 km/h

Mínima de 10,5ºC

 :)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #526 el: D’octubre 19, 2010, 08:40:06 a. m. »
Bon dia i fresquet,9,5º,86%hum i 1015,4 hPa



Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #527 el: D’octubre 19, 2010, 10:42:47 a. m. »
Aquí apareix una notícia al diari de Mallorca en la que es diu que allò del puig Major fou calabruix: Notícia Diario de Mallorca. De tota manera pel que fa a qüestions meteorològiques i climatològiques no em fio gens del DM perquè no seria la primera vegada que falsegen la realitat, així de clar. Diuen que la cota de neu estava als 1600 metres i que per tant era impossible que nevàs. Francament jo en meteo no crec en llindars tan exactes i precisos i molt menys en la paraula impossible. Perfectament va poder ser neu granulada, jo he vist nevar amb 5ºC o 6ºC positius, no és tan rar, i és neu i no calabruix. Podria haver estat calabruix també, no ho sé, però afirmar directament que allò no va ser neu em pareix una conducta presumptuosa. Però bé, ho entenc, és normal, l'aemet va preveure una tardor molt càlida i seca i per tant no interessa dir que allò del puig Major va poder ser neu.
« Darrera modificació: D’octubre 19, 2010, 10:46:18 a. m. per llevant »

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #528 el: D’octubre 19, 2010, 11:06:52 a. m. »
Aquí apareix una notícia al diari de Mallorca en la que es diu que allò del puig Major fou calabruix: Notícia Diario de Mallorca. De tota manera pel que fa a qüestions meteorològiques i climatològiques no em fio gens del DM perquè no seria la primera vegada que falsegen la realitat, així de clar. Diuen que la cota de neu estava als 1600 metres i que per tant era impossible que nevàs. Francament jo en meteo no crec en llindars tan exactes i precisos i molt menys en la paraula impossible. Perfectament va poder ser neu granulada, jo he vist nevar amb 5ºC o 6ºC positius, no és tan rar, i és neu i no calabruix. Podria haver estat calabruix també, no ho sé, però afirmar directament que allò no va ser neu em pareix una conducta presumptuosa. Però bé, ho entenc, és normal, l'aemet va preveure una tardor molt càlida i seca i per tant no interessa dir que allò del puig Major va poder ser neu.
Bueno, bueno, bueno  :o
Un tal Joan Mora m`ha usurpat s´autoria de sa foto
Amb quina seguretat diuen a nes diari "IMPOSSIBLE" que allò fos neu. Molt bé. Jo ara diré que és impossible que amb una iso +25 en ple juliol, arribem a 30ºC. Jo tenc desde fa anys un llibre den Picó que diu que sa neu granulada pot caure entre 4ºC i 6ºC. És discutible si va ser neu granulada o calabruix, però dir "impossible..."
Mencionen "algunas fuentes" i usen les meves dades de ses nevades d´octubre de 1974 i 2008 atribuïnt-se aemet/el diari l´autoria, quan la de 2008 ells ni se´n enteraren, perquè ho vaig comprovar directament, i els vaig tenir que telefonar aposta.
Quart: "a simple vista". Que se pensen que soc jo, en Rompetechos? Tenc miopía si, però curt no ho soc. Adamunt que vaig pujar aposta a pelar-me de fred i a fer sa foto in situ?
Na Xesca Cifre, na Mònica López, en Marc Caldentey i na Marga Cardona, meteoròlegs que ahir em van afirmar, en base a les meves fotos, que allò era neu granulada? També son "gent de vista  simple"?
Setè:Eso sí, el aumento de temperaturas tras el amanecer hizo desaparecer el manto blanco. Ah! I com explicau que sa foto fos presa a les 11h del matí, en plena pujada tèrmica i a 4ºC, quan duia 6 hores sense precipitar?

Des del dia d´avui jo romp relacions amb els mitjans de comunicació. Des del dia d´avui reneg d´ells (no incloc, per respecte, a la bona tasca que fan els companys d íb3 i [m])
« Darrera modificació: D’octubre 20, 2010, 11:15:25 a. m. per Gregal »

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #529 el: D’octubre 19, 2010, 11:35:59 a. m. »
En el UH también sale, son unos caraduras.

La teoría de la conspiración es una tontería comparado con la del cambio climático, les ha salido el tiro por la culata.

La próxima vez pon marcas de agua en las fotos y todo lo que haga falta Gregal, esto es un insulto, es mas, si puedes demostrar que son tuyas denuncialos, no serias el 1º en ganar un juicio así.

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #530 el: D’octubre 19, 2010, 11:45:30 a. m. »
Se ve a leguas que es la misma foto, que sinvergüenzas, estoy hablando con gente metida en los medios para que sepan la calaña de que esta hecho el Diario de Mallorca.

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #531 el: D’octubre 19, 2010, 11:59:28 a. m. »
Que lastima la verdad ... encima que enviamos nuestras fotos, sin cobrar un centimo, para que los demas puedan verlas, ahora resulta que encima se ponen ellos como ejecutores de la foto ... Manda huevos el asunto ....

Albert, tu sigue con tu trabajo, que hay mucha gente que lo valora ...  :D :D :D

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #532 el: D’octubre 19, 2010, 12:13:32 p. m. »
Albert que no te hierva la sangre, pasa de ellos completamente.

Yo viendo el radisondeo había un perfíl claro de granizada con esas capas medias secas, pero tu eres un entendido en la materia y además estabas allí, yo te creo y todos los del foro, pasa de ellos.
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #533 el: D’octubre 19, 2010, 12:22:25 p. m. »
La noticia está llena de incongruencias...

Citar
Las tormentas que se registraron en Sóller durante la madrugada de ayer dejaron un registro pluviométrico de 21 litros por metro cuadrado. La temperatura descendió hasta los nueve grados centígrados, por lo que en el Puig Major el mercurio se situó en valores cercanos a los cero grados.

Esto es lo que comenta Gregal palabra por palabra mensajes atrás, pero si estaban a 0º porque no podía ser nieve y si categóricamente era granizo?

Evidentemente no estaban allí, ni los del DM, ni Jansá, que estaba calentito en su cama por supuesto.

A que viene el dato de Soller? porque no Lluc, Escorca o Sa Rapita?

Evidentemente han creado la noticia con los comentarios de Gregal, una canallada.

Ánimos Gregal!!!

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #534 el: D’octubre 19, 2010, 12:26:50 p. m. »
Moltes gràcies a tots, de veritat. M´animau molt en aquests moments, després de la nirviada i el desànim que he agafat. Moltes gràcies, de veres. Al menys veig que servesc per algo i m´aliviau sa sensació  de "no-vals-una-merda-els-mitjans-senfoten-de-tu"

Elea, tu teoría no iba para nada desencaminada tampoco, lo único es que el sondeo que mostraste era justamente de un momento de noche clara entre tormentas. Cuando tengamos los datos del Puig Major, saldremos de dudas, pero tanto lo que dije yo como lo que dijiste tu, es respetable y discutible. Pero una cosa muy diferente es anunciar, categóricamente "ES IMPOSIBLE", como publica el diario.

Esto me parece muy de sobradez, cuando la nieve granulada cae entre 4ºC i 6ºC, según un libro del Picó que tengo.
« Darrera modificació: D’octubre 20, 2010, 11:13:08 a. m. per Gregal »

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #535 el: D’octubre 19, 2010, 12:36:05 p. m. »
En mi opinion deberias seguir como hasta ahora,  hacer hobbies, tus marchas a 1400 metros a buscar la nieve y olvidarte de esta mala experiencia, por mi parte voy a redactar un escrito a este impresentable periodico dejandole claro que es informar y no manipular, es que si no creo que les darias la razon al Jansa y compañia con el calentamiento global y demas.
Mira, despues de que pase esta noche la temperatura media del mes de Octubre al menos en Ibiza ya estara por debajo de lo normal, hace 10 dias tuve que tragar con otro articulo de semejante periodico diciendo que estamos 3ºC por encima de lo normal, algo logico en los primerios dias del mes, recuerdo que me cabree y comente que despues de la segunda quincena todo se equipararia mas o menos, al menos veo que llevo razon, pues a este periodico y al sujeto que lo publico le espera otra redaccion por mi parte, al menos que vean que fuera en la calle hay gente que no es lerda, que te aseguro que el periodismo de hoy solo es vender ejemplares y NADA MAS.

Tal vez esto nos pueda servir de experiencia en este foro, y para que no roben informacion o fotos dos cosas:
1- deberiamos poner marcas en las fotos ya sea autor, firma web o lo que sea.
2- para mi lo mas importante, el que no este dado de alta que no pueda ver nada mas que el topic que diga "o te das de alta o no tienes permisos para ver fotos, leer o publicar, asi de claro.

Albert, hazme caso, sigue como hasta ahora y que les den por el cacas.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #536 el: D’octubre 19, 2010, 12:45:15 p. m. »
Gracias, Toni  ;)
Un aspecto que se me ha olvidado comentar: el 4 de mayo de este mismo año nevó de la misma forma: me encontré mini clapas de nieve granulada. Envié la foto a Mallorcadiario, y a el tiempo de ib3/[m] y nadie se quejó. Y era la misma nieve que la que ví ayer!! Entonces  ¿por qué se quejan hoy ?
La de mayo:


La de ayer:


Igualitas, verdad? Pues ahora les dá por decir que la última granulada ha sido falsa. Esto no es serio, por Dios!
« Darrera modificació: D’octubre 20, 2010, 11:12:19 a. m. per Gregal »

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #537 el: D’octubre 19, 2010, 12:59:12 p. m. »
Gracias, Toni  ;)
Un aspecto que se me ha olvidado comentar: el 4 de mayo de este mismo año nevó de la misma forma: me encontré mini clapas de nieve granulada. Envié la foto a Mallorcadiario, y a el tiempo de ib3/[m] y nadie se quejó. Y era la misma nieve que la que ví ayer!! Entonces  ¿por qué se quejan hoy en aemet? ¿Tal vez porque mi noticia, que podría ser récord por temprana, puede profanar los postulados del cambio climático y dejarlos en una situación más que embarazosa?

Hay personas que el cambio climatico les da nombre,prestigio y pasta  en forma de charlas, vaticinar un inviero desde Octubre suave y seco pues lo de el sabado hasta hoy con minimas en algunos sitios mas bien de un mes de finales de Noviembre o Diciembre pues les escuece, y les escuece por que es mas bomba y publicidad decir que llevamos unas medias altisimas y que el cambio climatico hara desaparecer las playas en 50 años que decir que en un mes de Octubre algo insolito un dia 17 se vea nieve o nieve granulada en las montañas, simplemente por que estos sucesos tiran por los suelos ciertas teorias o afirmaciones de inviernos secos y suaves.

Yo lo que si he aprendido de ciertas personas publicas o entes publicos/privados es que si se dan 41ºC es el cambio climatico, pero si nieva en Ibiza es anecdotico y nunca mas pasara.
Que les den.

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #538 el: D’octubre 19, 2010, 13:04:15 p. m. »
Para Jansá y compañia:

Llevo seis años tomando datos en Sant Antoni (ya se que son pocos) la minima de un mes de Octubre hasta ahora era de 9.7ºC, anoche la pulverice, 8.4ºC pero a 5 km de aqui 5.6ºC en Sant Mateu, pues eso, a tejer punto.

Desconnectat miquel

  • Administrator
  • cama d'aranya
  • *****
  • Missatges: 151
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes d'Octubre 2010
« Respondre #539 el: D’octubre 19, 2010, 13:04:54 p. m. »
Bon dia, veig que s'ha mogut un poc d'enrenou amb aquest tema.

Primer de tot, acab de parlar telefònicament amb n'Albert per dir-li que sa posi un poc tranquil.

Anant per parts, no es pot agafar es text de Diario de Mallorca com una asseveració que hagi fet n'Agustí Jansà. Tenim experiències vàries amb aquest diari en concret que ens demostren que sa informació no és del tot rigurosa. Tal vegada en Jansà els hi va explicar que sa cota de neu sa situava més amunt aquell dia, i ells hi han afegit s'impossible.

Tema fotografies. El cert és que sa foto que apareix a sa noticia de Diario de Mallorca és molt parescuda a una de ses que apareixen a mallorcadiario.com

S'obrirà un debat obert a tots voltros de manera inmediata per decidir que fer amb el tema de les fotografies.

Edit: Es reaprofita un tema que ja va obrir en uetam per debatre aquest tema. Per favor, donau sa vostra opinió, és IMPORTANT
http://www.meteobaleares.com/foro/index.php?topic=214.0
« Darrera modificació: D’octubre 19, 2010, 13:17:43 p. m. per miquel »