Autor Tema: Seguiment del mes de novembre 2010  (Llegit 143892 cops)


Desconnectat Marcmenorquí

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 68
    • MSN Messenger - marc_92@hotmail.es
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #916 el: De Novembre 28, 2010, 19:37:27 p. m. »
Aquí a Llucmaçanes 94.7mm, la veritat es que no m'ho esperaba.
Lo del sud de st Lluís és impressionant, feia molt de temps que no hi havia aquestes quantitats a Menorca,anys..
Aveure cdom ve lo de demá y lo de dimecres amb la -32 i la -3, si hi ha preiìtació a la serra 300-400m potcaure algu.

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #917 el: De Novembre 28, 2010, 20:01:10 p. m. »
Ando algo liadillo, pero os leo  ;)

Respecto a los modelos, desde las últimas incorporaciones a las equaciones de los modelos que hace algunos meses comentó Twin, yo aprecié un retroceso importante en la fiabilidad de los pronósticos de GFS, quizás sólo sea una apreciación mía subjetiva carente de fundamento, pero mandé a mis neuronas: Ignorar modelos en ON hasta 6 horas antes.Quizás sea una dinámica atmosférica algo más compleja de lo habitual lo que influya en los modelos, bajas al Norte más bajas entrando por el Sur = Follón modelístico.. ::) ???

Las perturbaciones que nos están afectando, entran por el estrecho, y no suelen ser el punto fuerte de GFS..

Me quedan algunas dudas de si realmente entra una -32/33ºC a 500 hPA sea tan seca como la pintan...

Precipitación mensual 20 mm
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #918 el: De Novembre 28, 2010, 20:21:11 p. m. »
2,4mm mes aquesta nit, que fan 5,1mm del episodi, 19,8 mensuals i 423,4mm anuals.
Un altre vegada ens quedam al marge de tot, aquesta tardor ja ens te acostumats.
Per gaudir de la méteo, millor mirar mes el cel i manco es GFS, que pareix que el que digui es model va a missa i no ha de ser aixi, com hem pogut comprobar un altre cop

http://www.meteobaleares.com/foro/index.php?topic=265.0
au, ja teniu on blasfemar ;D  aqui, el seguiment ;) 

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #919 el: De Novembre 28, 2010, 20:29:36 p. m. »
Bon vespre  ;)
Una cosa, per favor no oblidem que: AIXÒ ÉS LA MEDITERRÀNIA AMICS ;D No vivim a un lloc de previsió senzilla, no, tenim moltes variables i factors, tants que donen per tesis i més tesis.  ;)

Me sum als que pensau que aquesta nit passada ha estat un fiasco terrible per Mallorca i Eivissa.  :-\
I sobretot enhorabona amb majúscules als menorquins  :) 100 i busques no és cada dia, així que a gaudir-ho  ;)

Me sum al comentari de Ac Floccus, la méteo és així de complicada i imprevisible a vegades. Pareixia per la posició de la baixa una regada general de sud a nord de les que fan goig i mar per on, que les pitiüses i Mallorca que pareixien les més afavorides ens hem quedat amb la mel pels morros i a Menorca, on havia de ploure però ningú s'esperava més de 100 litres, au...volies brou? idò tassa i mitja  ;D

Una de les coses que te guapo això precisament és aquesta incertesa que te. És intrínseca.  :) I que duri. El dia que els models ho modelitzin (valga la redundància) tot al 100% ja me direu voltros quina gràcia tendria.  ;D (aquest comentari avui me pot costar l'enemistat de mig foro  ;D ja ho se, però que voleu que vos digui, el temps atmosfèric és així  8) )

I finalment me sum als que pensau que aquesta situació no era per veure neu  :) Era per ploure, sota el meu parer. Anys de neu n'hem tengut molts i bons des de 2001. Sí, ja se que 2002 i 2006 no varen ser per tirar cohets, però no mos podem queixar de la resta, fins i tot amb nevades històriques pel mes de març com no s'havien vist des dels anys 70. I les recordarem sempre com a tals, però mai com un fet habitual, si cada hivern fos així, hauriem de pensar en inuit.  :)

Desconnectat Keleta

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 452
  • ferreret
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #920 el: De Novembre 28, 2010, 21:21:07 p. m. »
Finalment 7,2 mm entre ahir i avui. Es dematí, alguna ratxa de 45 km/h (he vist volar dos o tres toldos des puestos des pagesos de plaça, que els han hagut de llevar), però ara calma. Acumulat mes: 16 mm.
Així i tot, la meteo no m'avorreix: cada dia es diferent  ;)
    

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #921 el: De Novembre 28, 2010, 21:47:14 p. m. »

Muntanya rusa d'emocions amb GFS  ???


El meteograma de meteopt ens posa la -3º i la -31'6º per divendres a migdia  :o (iso 0 = 251 m), però ben eixut, ni rastre de precipitació  :'(
Si ve de mestral, ja podem tenir sa -50 a 500 hPa, i sa -25ºC a 850 hPa que no veurem RES. Preferesc una +30 a 850 hPa amb precipitacions.

Així m'agrada, veig que comences a ser dels meus ;D

Embat, estic totalment d'acord amb tu. Lo d'avui vespre ha sigut una putada monumental, però la meteo és per si mateixa imprevisible i això la fa més divertida. Qui els aniria a dir als menorquins que ahir arrepleguerien més de 100 l/m2?!

Ara bé, o la setmana que ve plou d'una vegada aquí o començaré a postejar al tòpic de suicidis  :P perquè vaja avorriment de tardor!

Ac floccus impressionants les dades de la costa sud de Menorca!

Pd. les illes Canàries occidentals estan en alerta vermella per vents. S'esperen ratxes de 150 km/h. Això és la previsió que en fa l'aemet per demà dels fenomens significatius:

CHUBASCOS MODERADOS CON ALTA PROBABILIDAD DE FUERTES Y
PERSISTENTES Y CON TORMENTAS. VIENTO DEL SUROESTE FUERTE CON
RACHAS DE MUY FUERTE Y ALTA PROBABILIDAD DE HURACANADAS,
PRINCIPALMENTE EN CUMBRES.

A el que sent se li diu enveja ;D

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #922 el: De Novembre 28, 2010, 21:54:49 p. m. »
No sabia que havia un tòpic de suicidis  ;D ;D ;D crec que aquesta setmana hi faré alguna visita  ;D ;D ;D

Ara la temperatura comença a baixar en picat! Ara tenim 6.3ºC vent en calma.

2,2mm avui i 2,6mm ahir. En total 4,8mm que fan 26mm durant el mes. Magre, certament.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #923 el: De Novembre 28, 2010, 21:55:53 p. m. »
Llevant: jo no voldria haver de suportar els vents que tendran els canaris.

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #924 el: De Novembre 28, 2010, 23:22:22 p. m. »
Jo mai vaig dir que sa situació d´aquests dies fos per nevar, vaig dir que extrapolar el fet de que tots els darrers anys han estat massa bons de neu i ara per matemàtica han de ser dolents... com a que no. Ses coses no son blanc i negre.
« Darrera modificació: De Novembre 29, 2010, 00:32:49 a. m. per Gregal »

Desconnectat tomeuuuu

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 326
  • illes lofoten, més enllà del cercle polar
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #925 el: De Novembre 29, 2010, 00:55:44 a. m. »
Jo mai vaig dir que sa situació d´aquests dies fos per nevar, vaig dir que extrapolar el fet de que tots els darrers anys han estat massa bons de neu i ara per matemàtica han de ser dolents... com a que no. Ses coses no son blanc i negre.

crec que m'has interpretat malament... nomes volia que miràssim la part positiva despres del cop, i ser realista i recordar lo increïble que és la meteo, i lo bona que ha estat en general els darrers 10 anys a les illes. i no he afirmat que ara, despres d'aquests anys, mos hagin de tocar bastos ni res d'això. tampoc no pretenia montar un debat sobre això ni emprenyar ningú, perdona
Campanet, nucli urbà - 125 msnm: 750-800 mm de pluja mitjana anual

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #926 el: De Novembre 29, 2010, 01:39:57 a. m. »
Jo mai vaig dir que sa situació d´aquests dies fos per nevar, vaig dir que extrapolar el fet de que tots els darrers anys han estat massa bons de neu i ara per matemàtica han de ser dolents... com a que no. Ses coses no son blanc i negre.

crec que m'has interpretat malament... nomes volia que miràssim la part positiva despres del cop, i ser realista i recordar lo increïble que és la meteo, i lo bona que ha estat en general els darrers 10 anys a les illes. i no he afirmat que ara, despres d'aquests anys, mos hagin de tocar bastos ni res d'això. tampoc no pretenia montar un debat sobre això ni emprenyar ningú, perdona
Nono, si ja t´he entès  ;)
Hem tengut anys bons, tens raó, però jo particularment duc 3-4 anys a la caça d´un fet meteorològic (ja t´ magines quin) que no s´arriba a consumar, i me du pes camí de s´amargura. No hi ha manera, cada hivern passa el mateix i seeeempre falla algo, o una cosa o s´altra, i me desesper. I clar, quan has dit que no ens podiem queixar, de tot d´una he pensat amb es 8 de març a Barcelona i...  ;D Me sent gafat, francament.

I ara... el que m´encèn es que, de perspectives futures, poca cosa podem recabar. M´explic: duim 2 anys sense minves de gener marcades, i per tant pel 2011 ja hi ha bastants de números de que ens toquin. I clar,si empalmam sa ratxa que duim amb un gener així, ja seria... :-X Duc setmanes pensant amb que aquest fet se pot complir, perque després de tants de disgustos un ja veu es tassó mig buid. Personalment no tenc GENS de fe amb el que vengui dimecres.
Crec que hauria de desconnectar de sa méteo un poc, perquè començ a delirar  :-\
« Darrera modificació: De Novembre 29, 2010, 01:43:30 a. m. per Gregal »

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #927 el: De Novembre 29, 2010, 07:27:46 a. m. »
Bon dia!

Avui la temperatura ha baixat tot i els niguls!
Hem tengut una mínima a Ciutat Jardí de 5,9ºC.

Ara ja, 7,2ºC i un 80%.


L´entrada freda de dijous-divendres és potent, però vendrà de ponent, ni tan sols de mestral. Magre, però ja em va bé aquesta fretada...  ;D Ara sí, si arribam al final de l´hivern d´aquesta manera és per preocupar-se, però hem de pensar que estam al novembre.
Octubre va ser plujós, novembre no. L´any està sent plujós (xerr de Mallorca, Eivissa va apart). Jo estic molt satisfet de la inèrcia que duim els darrers anys, i coneixent el nostre clima, no vos estranyi que tenguem una inèrcia dolenta una temporada, seria normal...  ;) (tant de bo que  no)  ;D
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Marcmenorquí

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 68
    • MSN Messenger - marc_92@hotmail.es
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #928 el: De Novembre 29, 2010, 09:12:37 a. m. »
Seegons gfs -34amb -3, segons meteopt cota 100-200m i precipitsció supos que meteopt deu comptar amb desploms

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment del mes de novembre 2010
« Respondre #929 el: De Novembre 29, 2010, 09:55:38 a. m. »
Bon dia:
Temp: actual: 12,6º C (Minima 7,6º C)
Humitat: 62 %
1007.8 hPa
Vent: SE 8-15 km/h

Amam si avui tenim mes sort que es cap de setmana en quant a precipitacions :P, tenim una bona taca per es radar cap el Sud de Mallorca que va pijant cap a nosaltres , si bé no pareix que dugui molta intensitat ;)