Autor Tema: Seguiment especial fiblons  (Llegit 4475 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Seguiment especial fiblons
« el: De Setembre 24, 2014, 21:17:24 p. m. »
Hola al·lots. Me n'he donat compte que això des fiblons és un desastre, succeeixen, ho penjam al fòrum i després es perd. Per això crec que lo millor és obrir aquest tema per anar penjant informació de fiblons (siguin damunt la mar o damunt terra) dels que tenguem constància.

Quin és s'objectiu? Hi ha uns americans que han començat una climatologia de mànegues marines, i com sempre, ja van contant que són és que en tenen més del Món, i això si que no els hi consentiré de cap manera. O sigui que si entre tots anam controlant aquests fenomens hi anam penjant ses fotos que trobem tendrem una bona manera de millorar ses climatologies aproximades.

Nota: La política del fòrum respecte l'obertura al públic en general d'aquest tema és una cosa que s'haurà de valorar detingudament. Existeix sa possibilitat que s'apliquin filtres d'accés que únicament permetin accedir-hi als usuaris actius del fòrum. Dependrà del grau d'acceptació i el grau de respecte a les fonts d'informació.

M'ajudau penjant la informació que sapigueu d'aquests darrers dies?
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial fiblons
« Respondre #1 el: De Setembre 24, 2014, 23:44:13 p. m. »
12/09/2014 -- Fibló (tornado). Possible tornado F0 a Porreres. Informa al fòrum: Twin. Testimoni gràfic: Inexistent
Comentari inclòs dins la BBDD - SINOBAS
El viernes 12 de septiembre de 2014 se formaron distintos núcleos de tormenta en Mallorca, llegando uno de ellos a afectar la zona de Porreres. Aunque la lluvia fue muy poco intensa, se registraron ráfagas de viento moderadas, superiores a 40km/h, probablemente debido a un frente en racha.

A parte del frente en racha, distintos testimonios aseguran haber divisado un tornado colgando de la base de la nube sobre la zona afectada por los daños, que se concentraron de manera muy puntual en 2 viviendas y unos invernaderos.

De la misma manera, los daños se presentan de manera muy puntual, y sería posible establecer una línea que los uniese. Habiendo visitado la zona, no se presentan daños en las zonas más próximas a los puntos afectados, lo que dificulta que los daños fuesen provocados por un reventón.

Además, los testigos del evento consultados lo relatan como un fenómeno muy violento, que pasó muy rápido, que hacía bastante ruido, que dejó objetos desperdigados en distintas direcciones y extremadamente local.


22/09/2014 -- Fibló (tornado o gustnado?) Formentera. Informa al fòrum: g-force. Testimoni gràfic:
https://www.facebook.com/video.php?v=10152729573118205

22/09/2014 -- Fibló (mànega). 2 mànegues bessones. Cala Millor (Mallorca). Informa al fòrum: grenotet. Testimoni gràfic:


23/09/2014 -- Fibló (mànega). Vista des de Cala Major (Mallorca). Informa al fòrum: Meteomallorca. Testimoni gràfic:


24/09/2014 -- Fibló (mànega). Cap des Falcó (Eivissa). Informa al fòrum: g-force. Testimoni gràfic: https://www.facebook.com/video.php?v=313589162158359

24/09/2014 -- Fibló (mànega). Vista des de l'aeroport d'Eivissa. Informa al fòrum: g-force. Testimoni gràfic:


24/09/2014 -- Filbó (mànega). Es Castell (Menorca). Informa al fòrum: talayot. Testimoni gràfic:



24/09/2014 -- Fibló (mànega). Fins a 3 mànegues simultànies. Es Codolar (Eivissa). Informa al fòrum: toribio. Testimoni gràfic: Inexistent?

24/09/2014 -- Fibló (mànega) Maó. Informa: @lluisarguimbaue a Twitter. Testimoni gràfic:


24/09/2014 -- Fibló (mànega) . Sant Lluís (Menorca). Informa: @josepmasanes a Twitter.  Testimoni gràfic: (Es desconeix l'autor de la fotografia)
« Darrera modificació: De Setembre 25, 2014, 00:02:23 a. m. per Twin »
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial fiblons
« Respondre #2 el: D’octubre 06, 2014, 22:20:16 p. m. »
6/10/14 mangas marinas asociadas a tormenta severa, desde Cala Torta Artà (Maria Massot)


El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424


Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment especial fiblons
« Respondre #4 el: D’agost 23, 2015, 13:08:18 p. m. »
12.10.2006 Bahia de Palma.

Pude tomar esta instantanea desde la autopista.


Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re:Seguiment especial fiblons
« Respondre #5 el: De Setembre 03, 2015, 22:26:05 p. m. »
Twin, este fin de semana voy a poner aquí todos los que tengo, y digo todos por que tengo unos cuantos, ahora, digno para estudio, todos son de la misma zona, o sea, algo tiene ese punto que salen como setas.