Autor Tema: Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!  (Llegit 3007 cops)

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« el: D’agost 11, 2014, 22:47:01 p. m. »
Hola a tothom,

Als meus pares els hi ha caigut un llamp i entre moltes altres coses els hi ha fotut enlaire la estació meteorològica, una Davis Vantage Pro2 inalàmbrica comprada a Bitmax (Frequències europees - garantía europea). L'estació està a La Jonquera (Catalunya), i la podeu (podíeu) veure a http://www.meteoclimatic.com/perfil/ESCAT1700000017700A.

El cas és que l'anemòmetre ha desaparegut físicament, només va quedar una caçoleta a un racó del teulat però sorprenentment l'estació segueix funcionant. La consola segueix donant temperatura, humitat i pluja. Tenint en compte que va destrossar físicament totes les antenes de la casa jo al·lucino que encara funcioni. Jo hi vaig ara el setembre i voldria encarregar els recanvis abans d'anar-hi per poder-hi anar físicament.

Algunes preguntes als experts de les Davis :-) :

- Algun consell d'on puc trobar recanvis (a més de Bitmax, per comparar)?

- Quin dels dos anemòmetres és?
DAVIS (6410)   http://www.bitmax.es/product_info.php?cPath=2161_180&products_id=3944
DAVIS (7911)   http://www.bitmax.es/product_info.php?cPath=2161_180&products_id=3644
És el primer, no?

- Val la pena comprar un anemòmetre o me convé més substituir tot el conjunt de pluvio, temperatura i vent?  Ho dic perquè encara que hi ha diferència entre només anemòmetre i tot el conjunt segurament ho cobrirà l'assegurança ... i també me fa por que no hi hagi més coses "fotudes". No sigui cas que compri l'anemòmetre i llavors no me funcioni ...  Tampoc no he trobat cap recanvi per l'estació inalàmbrica, només la cablejada. Sabeu si n'hi ha?

Quan hi vagi prometo fotos..

Jordi.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #1 el: D’agost 12, 2014, 00:16:25 a. m. »
Bones neulos!

A veure, el tema de l'anemòmetre correcte és el 6410 (151 euros a Bitmax més després els portes d'enviament). Jo sincerament, crec que me compraria una ISS completa (inclou tot l'anemòemtre, una placa, un pluviòmetre i un termohigromètre).

A bitmax només he vist que venen la ISS cablejada. Pero a una tenda Alemana que ja tenim bona expriencia amb ells la ISS inalàmbrica te costa 285 euros més els portes ( http://www.echtshop.de/davis-vantage-pro-2-6322ov-ohne-konsole-6322-eu-p-827.html ).

Preu per preu, jo compraria tota la ISS perqué tal vegada la placa també hi hagi quedat afectada pel llamp (ja tenim experiencia amb això amb l'estació del Castell, que creiem que era l'anemòmetre i al final va ser anemòmetre i la connexió wind de la placa).


Per tant, sense cap dubte, te recoman comprar la ISS completa que, amb els portes, te sortirà per algo més de 300 euros. En demanar a la unió Europea no tens cap problemes d'aduanes.

Bé, si tens algun dubte més, ho pots demanar.     ;)

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #2 el: D’agost 12, 2014, 10:58:54 a. m. »
Gràcies per la resposta Quique!

Segurament comprarem la ISS sencera i així ens evitem problemes. És molt complicat llavors lligar-la un altre cop a la consola ?

Jordi.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #3 el: D’agost 12, 2014, 14:43:03 p. m. »
Gràcies per la resposta Quique!

Segurament comprarem la ISS sencera i així ens evitem problemes. És molt complicat llavors lligar-la un altre cop a la consola ?

Jordi.


No hi ha cap problema. La consola reconeix el canal de la nova placa i ja esta. El que pot passar es que si tens la placa antiga encara emeten i posses la nova in totes dues estiguin configurades en el mateix canal , aqui pot haver un petit problema. Facil solucio. Basta llevar la pila i la connexio de la tapa solar de l'antiga placa o millor encara, li canvies el canal d'emisio a la placa antiga i li deixes el canal 1 a la nova placa (es el que sol venir per defecte). NOLTROS no hem tengut mai cap problema.

Val la pena comprar una ISS nova. Aixi tendras recanvis per futurs problemes.

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #4 el: D’agost 12, 2014, 23:59:46 p. m. »
Avui m'he conectat a la xarxa del meu pare i com que no em puc connectar a l'ordinador que rebia les dades he d'assumir que també ha quedat fregit. Llavors em queda el dubte de si també ha pogut afectar a la part serie de la consola. Suposo que no, però estic per encarregar tota la estació (l'assegurança ho assumeix) i si no ha quedat afectat tindrem recanvis ...

Dues preguntes més (buff estic fent moltes preguntes..)
1) Podré tenir les dues Davis funcionant, la segona en una altra ubicació (canviant el canal)?
1) Són de fiar aquesta gent? Coneixeu la botiga?
http://www.tiendafotovoltaica.es/epages/61359426.sf/es_ES/?ObjectPath=/Shops/61359426/Products/%22Davis%20Vantage%20Pro%202%206152EU%22

Jordi.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #5 el: D’agost 13, 2014, 00:44:22 a. m. »
A veure:

Si paga el seguro, compra una nova Davis, sense cap dubte.

La teva 1ª pregunta no sé si l'he entessa. Dius tenir dues ISS amb dues consoles diferents? Cap problema (per canals diferents). Inclús pots tenir 2 ISS diferents (cadascuna configurada en un canal diferent) enviant a una mateixa consola, tot i que amb això no tenc gaire experiencia però una mateixa consola pot rebre fins a 8 ISS diferents.

De la 2ª pregunta, no coneixia aquesta empresa, així que no puc opinar.

 ;)

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #6 el: D’agost 13, 2014, 10:00:34 a. m. »
Em referia a tenir una única consola amb dos ISS. D'aquesta forma podría tenir-ne una al teulat (es una casa de dos pisos) i una al jardí a 1,5 m de terra. Segur que hi ha diferències de temperatura molt interessants.

Jordi.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #7 el: D’agost 13, 2014, 10:41:35 a. m. »
Em referia a tenir una única consola amb dos ISS. D'aquesta forma podría tenir-ne una al teulat (es una casa de dos pisos) i una al jardí a 1,5 m de terra. Segur que hi ha diferències de temperatura molt interessants.

Jordi.

Crec que això es pot fer. Jo no he fet mai i tenc diversos dubtes, especialment si no utilitzes weatherlink. Amb el Weatherlink ho configures per rebre de dues ISS diferents i no hauria d'haver problemes però sense weatherlink no tenc ni idea (segur que deu haver alguna forma de fer-ho). Tal vegada si cerques en el fòrum de meteoclimatic algú ho ha fet.  ;)

 

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Una llamp s'ha carregat l'anemòmetre Davis del meu pare!!
« Respondre #8 el: D’agost 15, 2014, 13:16:45 p. m. »
Hi ha gent que té més d'un sensor de temperatura enllaçat amb una mateixa consola. El que no se si tendria molt de sentit és tenir instal·lats 2 pluviòmetres i 2 anemòmetres.

Com voltros dos, soc de l'opinió que si t'ho paga l'assegurança compris almanco una ISS sencera.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com