Autor Tema: La "normalitat" i les mitjanes  (Llegit 4786 cops)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:La "normalitat" i les mitjanes
« Respondre #15 el: De Juliol 17, 2014, 19:28:33 p. m. »
Zuco, tu en cap moment has xerrat de que no fes temps d'estiu, que es el que va iniciar aquest interessant debat.
Embat, completament d'acord

Per cert, a la mateix fulleto que tenc de les dades climatologiques de son sant joan, donen 10mm de mitjana (i duim 0mm), 86mm de recipitacio maxima un juliol i 0,7 dies de tempesta. Maxima absoluta 40,6 i minima absoluta 11,0

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:La "normalitat" i les mitjanes
« Respondre #16 el: De Juliol 17, 2014, 21:35:10 p. m. »
Seguesc dient que a Palma, no basta només mirar temperatures. La humitat ha sigut més baixa també... i, per tant, la sensació ha estat molt agradable aquesta primera quinzena a Ciutat.

A veure, sí que es nota que estam a l'estiu, però encara, llevat de 1 dia a juny, no ha fet una calorada.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat cap de fibló

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1065
    • Veure Perfil
Re:La "normalitat" i les mitjanes
« Respondre #17 el: De Juliol 18, 2014, 07:10:39 a. m. »
La memoria meteorológica es molt fràgil , inclús per aficionats i observadors de la meteo com noltros .    Lo que comenta n. Embat  confirma un poc això,  crec jo. 
 Si comparam amb les mitjanes de  1.960- 90   o  1970- 00  potser que la desviació d. aquest principi de juliol , perque especialmente als 70 varen tenir uns estius molt suaus, no sigui molt destacable  .
 Però si poguessim fer una mitjana dels anys 90 i la primera década d´aquest segle, estic segur que quedam bastant per devall ( això si,  no dic en cap moment que sigui excepcional ).   I ara estic xerrant de sensacions només, per que me toca estar tot lo dia treballant al Sol, com en Metar, i fins ahir, que si vaig pasar una mica , no he pasat calor de veres .   Es curiós en aquest cas que tot dos estiguent a la mateixa situación, tenguem percepcions diferents.   ;)