Autor Tema: Seguiment  (Llegit 33443 cops)

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment
« Respondre #105 el: De Juny 03, 2014, 00:12:44 a. m. »
A sa sortida de Campos cap a Santanyí estan fent una sèrie de "reformes" a nes torrent que després passa per sa carretera de sa Colònia (no me faceu dir el nom del torrent, soc molt dolent per això).

Ja fa unes setmanes que el feren ben net, lo que no entenc es que ara tota sa voravia de sa carretera, que disposava d'uns solcs pronunciats a banda i banda per anar baixant l'aigua, hi han posat ara un tub soterrat (uns 50cm de diàmetre diria) i han reomplit la voravia deixant-la al mateix nivell de l'asfalt.

No entenc tal actuació, algú en sap res? No veig clar que això millori lo que hi ha ara... En fer una plogudassa tipo 12 d'octubre de 2012, o temporals com aquell de novembre... si ja nedàvem a s'entrada de Campos que farem ara si tot està al mateix nivell?  Per no dir que just davant ca meva a vegades es forma un poc de torrent que pega directe dins sa carretera. Aquest tub no té capacitat per absorbir això, i més si s'embossa.  ::)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment
« Respondre #106 el: De Juny 03, 2014, 22:59:13 p. m. »
No en sabia res, però gràcies per informar.

Si algo he après aquests anys pasturant per Mallorca a mirar torrents és que un no ha d'intentar aplicar lògica a les actuacions que s'hi fan
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment
« Respondre #107 el: De Juny 10, 2014, 01:49:06 a. m. »
Bé, referent al que comentava dies abans i després d'investigar uns dies...

http://www.europapress.es/illes-balears/noticia-consell-mallorca-inicia-obras-mejorar-seguridad-carretera-campos-santanyi-20140605144104.html

S'elimina sa cuneta per "temes de seguretat". Vorem aquest tubetxo soterrat (que per cert vaig fer llarg, no arriba ni a 2 pams de diàmetre) com aguanta una bona envestida d'aigua. Especialment interessant serà sa sortida des poble fins a voltar es torrent. Amb lo d'ara a vegades una comporta front sa sortida cap a sa Colònia ja vessava per damunt...

Estarem atents a sa primera tempestota que vengui (allà hi siré  ;D ;D ;D )

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment
« Respondre #108 el: De Juny 10, 2014, 19:46:57 p. m. »
a més ho diu descaradament "rellenar la cuneta"... I 300.000€ tirats a sa basura

un dia vaig sentir una conversa d'estudiants d'enginyeria tècnica d'arquitectura de sa UIB, i parlaven de càlculs de cabals per tuberies i tot això. Varen dir textualment "I si un dia fa un desastre de 30mm en una hora què?" Sa veu que aquesta era es límit màxim que ells empraven a s'hora de calcular es desaigos necessaris.

Vaig tenir temptacions però tanmateix no haguessin compres que quan va de ploure, aquests 30mm els fa en 10minuts...
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re:Seguiment
« Respondre #109 el: De Juliol 10, 2014, 09:22:51 a. m. »
Bones ahir 09/07/2014, vaig pegar un botet estiuenc a nes Torrent des Gorg Blau / Sa Fosca, i ja esta amb ambient estiuenc 100%, fins i tot massa diria jo!

Vaig començar desde es Pont Natural i es gorg d'abaix des Pont Natural esta practicament eixut cuan se sol eixugar a mitjans / finals d'agost....tambe la zona central des Tobogan maleit esta completament eixuta! Despres sa part mes engorjada desde es Pas des Duo cap avall tambe extremadament sec, es gorg d'abaix de sa Ballerina ja li faltan casi 3 metres de nivell d'aigo....tambe es gorg d'abaix des Parany encara esta semi-ple pero he deixat un cordino fixo per cuan s'eixugui d'aqui un parell de setmanes anira millor sortir des gorg, i ja per finalitzar es gorg de just abans de s'acollonament esta completament eixut molt fotut superar aquest gorg! Per la resta dins Sa Fosca sense complicacions....

Degut a que estam en plena canicula, es sol entra de ple a ses profunditats des Torrent i es una maravella veure es sol penetrant fins abaixa de tot!!!

Pujada amb temperatura molt molt molt suau per estar practicament a mitjans de juliiol!!!

Salut i Visca Mallorca!!!
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment
« Respondre #110 el: De Juliol 10, 2014, 20:48:46 p. m. »
Bones ahir 09/07/2014, vaig pegar un botet estiuenc a nes Torrent des Gorg Blau / Sa Fosca, i ja esta amb ambient estiuenc 100%, fins i tot massa diria jo!

Vaig començar desde es Pont Natural i es gorg d'abaix des Pont Natural esta practicament eixut cuan se sol eixugar a mitjans / finals d'agost....tambe la zona central des Tobogan maleit esta completament eixuta! Despres sa part mes engorjada desde es Pas des Duo cap avall tambe extremadament sec, es gorg d'abaix de sa Ballerina ja li faltan casi 3 metres de nivell d'aigo....tambe es gorg d'abaix des Parany encara esta semi-ple pero he deixat un cordino fixo per cuan s'eixugui d'aqui un parell de setmanes anira millor sortir des gorg, i ja per finalitzar es gorg de just abans de s'acollonament esta completament eixut molt fotut superar aquest gorg! Per la resta dins Sa Fosca sense complicacions....

Degut a que estam en plena canicula, es sol entra de ple a ses profunditats des Torrent i es una maravella veure es sol penetrant fins abaixa de tot!!!

Pujada amb temperatura molt molt molt suau per estar practicament a mitjans de juliiol!!!

Salut i Visca Mallorca!!!

Gracies pes teus relats com sempre! salut Carlos
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/