Autor Tema: Estació low cost "LIDL"  (Llegit 2991 cops)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Estació low cost "LIDL"
« el: De Gener 03, 2014, 09:52:55 a. m. »
Bones, aquest nadal em varen regalar l'estació del LIDL jejeje, al principi una mica de frustració.... però m'està sorprenent positivament.... estic comparant els seus registres amb l'estació PCE Iberica que tenc montada fa uns anys, i els valors són molt semblants. Si bé té algunes limitacions com per exemple:

- sensor exterior de temperatura no ve gaire protegit..... i ses màximes es disparen uns 4-5 graus per damunt dels valors reals. Per això li he fet una garita artesanal i he pogut corregir bastant aquesta qüestió, justament no ha fet gaire sol aquests dies i no puc quantificar exactament el grau de correcció que he aconseguit amb la garita artesanal, però soc optimista. El tema de les mínimes els valors són semblants als enregistrats per l'estació PCE.

- Sensor de pressió...... hPa per amunt o hPa per avall, més o menys registra correctament.

- Sensor d'humitat..... també més o menys registra correctament.

- Sensor de vent.....també més o menys registra correctament.

- Sensor de pluja..... a veure si demà plou i puc comparar el seu registre amb el pluvio manual. 

PD: no té connexió a pc, però enmagatzema dades de precipitació (diari, mensual i anual), valors màxims i mínims (vent i temperatura).

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #1 el: De Gener 03, 2014, 10:19:10 a. m. »
jo la vaig veure i es moooolt económica

però vaig pensar que no aniria molt be... 

li vaig enviar als meus sogres una foto i vaig dir-lis que la venien al lidel  ;D ;D ;D per si cau pels reis


ja diras demà com enrregistra les precipitacions

sort
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #2 el: De Gener 03, 2014, 12:31:55 p. m. »
Bones, si voleu que vos sigui sincer, jo no me fiaria del tot de les dades d'una estació d'aquestes.

A veure, per una persona que simplement vol tenir una idea de les variables meteorològiques i que no és un apassionat i observador de la meteo "pot anar". Ara bé, per fer una observació meteorològica de certa qualitat... ::)  ::) ::)  Inclús la PCE ja me costa d'acceptar que doni dades en condicions.
Pla de Mallorca, quan dius que "marca correctament" la del LIDL, a què te refereixes?. A què marca similar a la PCE? ummmmmmmmmmmmm!.

Jo, sincerament, i vos promet que no  tenc cap comisió, qualitat-preu, el millor és comprar-se una Davis Vantage Vue i deixar-se d'experiments. Lo "barato" acaba sortint car. Entenc que un regal és un regal però jo la vendria i estalviaria una mica per comprar una Vue.

 A veure, és la meva opinió personal. Amb tots els anys que duc observant meteo, tocant estacions, he vist quasi de tot.  No friseu per tenir una estació meteo. Millor esperar un parell d'anys més i comprar-se una estació de més qualitat.

Dit això, sé que el Miquel Àngel és un friki dels bons i que dins el que hi ha, farà que les dades de les seves estacions seguin el més representatives i fiables possible.  ;)


Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #3 el: De Gener 03, 2014, 13:13:43 p. m. »
Bones Quique, t'entenc perfectament i en cap moment he comparat la qualitat d'aquestes estacions low-cost amb una davis..... jejeje la qualitat té un preu. Aquestes estacions no tenen la precissió ni molt manco que pugui tenir una Davis, de fet, com he comentat, al sensor de temperatura he hagut que fer-li una garita artesanal per intentar corregir l'error ja que les màximes es disparaven 4-5 graus fàcilment. 

A partir d'aquí estic fent un seguiment per veure el seu comportament, per això estic agafant i comparant dades de forma puntual entre:

1) dades entre les meves dues estacions la del lidl i la PCE.

2) dades entre l'estació LIDL i les estacions de la xarxa meteoclimatic que es troben més pròximes a la meva (Sant Joan, Sencelles i Llubí).

3) dades de la lidl amb els instruments manuals que també tenc a casa (termómetre, anemómetre i pluviómetre).

Tan sols fa dos dies que faig l'experiment, però a cop d'ull ara per ara insistesc els registres no difereixen gaire. Em falta comprovar la precipitació, que per exemple amb la PCE els registres són inferiors als que registre el pluviómetre manual. Vos aniré informant del meu experiment jejeje.
« Darrera modificació: De Gener 03, 2014, 13:22:59 p. m. per Pla_Mallorca »

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #4 el: De Gener 03, 2014, 14:25:49 p. m. »
Bones Quique, t'entenc perfectament i en cap moment he comparat la qualitat d'aquestes estacions low-cost amb una davis..... jejeje la qualitat té un preu. Aquestes estacions no tenen la precissió ni molt manco que pugui tenir una Davis, de fet, com he comentat, al sensor de temperatura he hagut que fer-li una garita artesanal per intentar corregir l'error ja que les màximes es disparaven 4-5 graus fàcilment. 

A partir d'aquí estic fent un seguiment per veure el seu comportament, per això estic agafant i comparant dades de forma puntual entre:

1) dades entre les meves dues estacions la del lidl i la PCE.

2) dades entre l'estació LIDL i les estacions de la xarxa meteoclimatic que es troben més pròximes a la meva (Sant Joan, Sencelles i Llubí).

3) dades de la lidl amb els instruments manuals que també tenc a casa (termómetre, anemómetre i pluviómetre).

Tan sols fa dos dies que faig l'experiment, però a cop d'ull ara per ara insistesc els registres no difereixen gaire. Em falta comprovar la precipitació, que per exemple amb la PCE els registres són inferiors als que registre el pluviómetre manual. Vos aniré informant del meu experiment jejeje.

si, tu informa que a jo totes aquestes proves m'agraden!

sort
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #5 el: De Gener 05, 2014, 18:49:10 p. m. »
com va anar la estació low cost ahir vespre amb els 2 litres? va marcar be?
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #6 el: De Gener 06, 2014, 11:14:32 a. m. »
Bones idò, aquest va ser el resultat:

Pluvio manual (Hellmann) va marcar 2 mm.

Pluvio (estació Lidl) va marcar 1,6 mm.


Sa veritat que va ploure amb molt de vent, i ja de per si sol ser un ploure que costa enregistrar perfectament, crec que no puc treure conclusions encara, hauré d'esperar a pròximes plogudes. 

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Estació low cost "LIDL"
« Respondre #7 el: De Gener 10, 2014, 17:52:59 p. m. »
Mi opinión es que si la mimas, la pones en buen lugar y la comparas con otras estaciones te puede dar datos más que correctos, si eso lo complementas con la observación tuya personal y tienes pasión por la meteo te harás una buena idea del tiempo en la zona.
 
Las observaciones de calidad dependen mucho de la persona, no sirve  tener un puñado de datos numéricos si no hay alguien que los revise, que los compare, que observe constantemente el tiempo, el cielo, las nubes, que tenga experiencia en observación, cierta intuición, conocimientos, ilusión...

Yo tengo una oregon que me sirve para máximas y mínimas y la humedad, un barómetro aneroide para la presión, para el viento la escala de Beaufort y para el mar la de Douglas. Para las nubes 14 años de observación del cielo. Todo lo complemento con los datos de la AEMET y Meteoclimatic. El año pasado me decanté por comprar una cámara buena porque creí que disfrutaría más de la meteo con ella que no con una estación meteorológica en condiciones.

Con ello no menosprecio las Davis, de hecho son estaciones profesionales muy buenas aunque para mi de momento no me resulta imprescindible tener una.



« Darrera modificació: De Gener 10, 2014, 18:09:36 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424