Autor Tema: Seguiment mes d'Octubre  (Llegit 57672 cops)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #510 el: D’octubre 30, 2013, 15:55:34 p. m. »
por lo visto, la temperatura del mar pudo ser determinante cuanto mas cerca de la costa.

Pues si! Es curioso, los mayores acumulados se han dado en poniente, la parte maritima de Palma y puntos costeros del Levante... En el interior de Mallorca los registros han sido mucho mas escuetos, incluso escasos. El mar era imprescindible para esta tormenta.

Es mas! La densidad de rayos nube-tierra fue mayor en el poniente y levante de Mallorca con pocas descargas en el interior, no se si tendra algo que ver...

 
« Darrera modificació: D’octubre 30, 2013, 16:02:19 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #511 el: D’octubre 30, 2013, 16:33:02 p. m. »
D´una agencia internacional per repartir a altres agencias m´han demanant permis per poder emplear el meu video

Ahir vos vaig dir que a Montuiri 18 mm, aixo es un pluviometro a 500 metros de ca meva ( no se tampoc si heu va mirar be, perque es novato) ido be, el meu veinat que m´ha dit que ha recollit 24 mm

A mi tambe m'ho han demanat. Talls del meu video han sortit a IB3, TVE i pareix que a Antena 3, encara que no ho he aconseguit veure.

A meam si avui horabaixa tenim un altre tongada de pluges.
Per cert, si lo de cala d'or hagues estat per palma si que parlariem de un 4 d'octubre o algo mes fort

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #512 el: D’octubre 30, 2013, 16:44:32 p. m. »
Acab d'anar a evaluar els efectes de sa tempesta a sa finca que tenc més aprop de Santanyi i ha fet matx.

M'ha tomat 3 garrovers centenaris sencers (directament xapats a sa soca) i un bon grapat més de branques grosses  :'(  :'(

31.0 mm a sa part alta, però ha estat lo de menys...

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #513 el: D’octubre 30, 2013, 16:49:41 p. m. »
D´una agencia internacional per repartir a altres agencias m´han demanant permis per poder emplear el meu video

Ahir vos vaig dir que a Montuiri 18 mm, aixo es un pluviometro a 500 metros de ca meva ( no se tampoc si heu va mirar be, perque es novato) ido be, el meu veinat que m´ha dit que ha recollit 24 mm

A Vilafranca 18mm a ca meva i 19mm a la part baixa del poble (dades de Hellmann).

Brutal lo de ahir, especialment a la zona de ponent i al SE de Mallorca. Jo era a l'institut ahir horabaixa (poligon de llevant) i la veritat que la intensitat de precipitació i dedescàrregues era important.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #514 el: D’octubre 30, 2013, 16:53:15 p. m. »
En quant als avisos d'AEMET, aquesta vegada varen estar bastant encertats llevat del SE de Mallorca que estava només sota un avís groc.

Estic d'acord que el que falta és educació de la població més que altra cosa. I també d'acord que la tasca reprovable als ajuntaments seria que no mantenguin més nets els sistemes de clavegueram i recollida de pluvials.

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #515 el: D’octubre 30, 2013, 17:04:19 p. m. »
Recordem Quique, sense xerrar de politica que no es pot, que la inversio en neteja de torrents enguany ha estat zero, i les inversions d'altres anys han estat contraproduents, com la neteja mecanica del torrent de coanegra devora el festival va enterrar les roques i codols que eviten l'erosio i ha facilitat que uns anys despres el llit del torrent estigui completament ple de vegetacio. Amb tempestes com la d'ahir això es una loteria.

Jo em vaig quedar molt impressionat de com corria el torrent de sant magí ahir ( Supos que de tan ufanos que estava en Caldereta va dir ahir que era Sa Riera), tenguent en compte la petita conca que te i que esta soterrat en gran part

Hi ha un altre torrentó "fantasma" a la zona, que era el que davallant del bosc de bellver corria paral.lel al que avui es el carrer de camilo jose cela, i passant per on avui es la benzinera del terreno desembocava a s'aigua dolça; el qual ahir segur que va correr, pero no vaig poder anar a investigar donat el caos circulatori

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #516 el: D’octubre 30, 2013, 17:51:35 p. m. »
La inversión 0 de este año en limpiezas de torrentes ha sido de vergüenza, parece que para 2014 si que habrá una partida destinada a ello.

Lo de las alcantarillas lo decía incluso la Policía Local de Andratx, que muchas estaban sucias.

Desconnectat Ponent

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 473
  • Andratx
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #517 el: D’octubre 30, 2013, 18:40:38 p. m. »
La inversión 0 de este año en limpiezas de torrentes ha sido de vergüenza, parece que para 2014 si que habrá una partida destinada a ello.

Lo de las alcantarillas lo decía incluso la Policía Local de Andratx, que muchas estaban sucias.

Puc donar fer perque ho vaig veure. S´aigua brollaba per molts de claveguerams, ... pero be, l´aigua corr cap al Port.
Cada any la conselleria, feia net els torrents dels municipis.... enguany els ha fet net aquesta tempesta.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #518 el: D’octubre 30, 2013, 19:40:46 p. m. »
Men vaig a simular es 600mm/h amb sa dutxa. En sortir ja vos ho contaré
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #519 el: D’octubre 30, 2013, 19:56:01 p. m. »
jo encara estic flipant de lo que va passar i de que no me vaig enterar com m'hagues agradat, per aquí i radar i es trull que mos dona sa vida..

ses fotos i videos no son ni per comentar, es un desastre...

La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #520 el: D’octubre 30, 2013, 20:52:09 p. m. »
Això té pinta d'un esclafitarro a lo bèstia!

Hi ha un fenòmen, conegut com a derecho, i vinculat normalment a linies de turbonada, que és una espècie d'esclafit que afecta una àrea geogràfica immensa. En es nostre cas no podriem parlar d'això, perquè s'àrea és relativament petita (respecte zones continentals), però per lo que estam acostumats és monstruós

Per cert, parl d'esclafit i no de cap de fibló perque veig que hi ha efectes repartits per molts d'indrets. Si algu veu símptomes inequívocs de cap de fibló o en té dubtes que pengi imatges i les intentarem comentar.

PIIIIP!! TARGETA!! :(

UN "CAP DE FIBLÓ" MAI POT DEIXAR EVIDÈNCIES (excepte fotografies) PERQUÈ, PER DEFINICIÓ, NO TOCA TERRA!!

A veure si desterram d'una p. vegada aquesta impropietat terminològica dels mitjans de comunicació!
No entraré en discusions. Se que es diccionari Alcover-Moll diu que s'ha d'emprar fibló, però fibló, pes meus padrins, pes meus pares i per tota sa gent major amb sa que he tengut contacte és qualsevol fenomen violent, sigui de vent (amb rotació o sense) o d'aigua.

En canvi, aquesta mateixa gent, per parlar de mànegues (toquin o no terra) empren (o empraven) es terme cap de fibló.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #521 el: D’octubre 30, 2013, 20:52:57 p. m. »
Ahir vaig venir d'Eivissa per anar a Cabrera avui i demà. L'avió va sortir amb dues hores i mitja de retràs i ha estat impossible anar a Cabrera. Esper que demà si es pugui anar.
Una de les fotos que he fet avui.

Uploaded with ImageShack.com

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #522 el: D’octubre 30, 2013, 21:56:20 p. m. »
Això té pinta d'un esclafitarro a lo bèstia!

Hi ha un fenòmen, conegut com a derecho, i vinculat normalment a linies de turbonada, que és una espècie d'esclafit que afecta una àrea geogràfica immensa. En es nostre cas no podriem parlar d'això, perquè s'àrea és relativament petita (respecte zones continentals), però per lo que estam acostumats és monstruós

Per cert, parl d'esclafit i no de cap de fibló perque veig que hi ha efectes repartits per molts d'indrets. Si algu veu símptomes inequívocs de cap de fibló o en té dubtes que pengi imatges i les intentarem comentar.

PIIIIP!! TARGETA!! :(

UN "CAP DE FIBLÓ" MAI POT DEIXAR EVIDÈNCIES (excepte fotografies) PERQUÈ, PER DEFINICIÓ, NO TOCA TERRA!!

A veure si desterram d'una p. vegada aquesta impropietat terminològica dels mitjans de comunicació!
No entraré en discusions. Se que es diccionari Alcover-Moll diu que s'ha d'emprar fibló, però fibló, pes meus padrins, pes meus pares i per tota sa gent major amb sa que he tengut contacte és qualsevol fenomen violent, sigui de vent (amb rotació o sense) o d'aigua.

En canvi, aquesta mateixa gent, per parlar de mànegues (toquin o no terra) empren (o empraven) es terme cap de fibló.

Per experiència amb gent major i fonts orals (tenint un servidor 52 anys són més "velles" que les teves  :D ) puc constatar:

a) Coincidesc exactament amb tu en que la gent major utilitzava el terme "fibló" per a qualsevol fenomen violent. Fins i tot a gent "no tan major" (que ja tenia més influència del castellà) he sentit dir "trombes d'aigua" i "trombes de vent" (sic) a barrumbades i ventades respectivament.

b) MAI havia sentit el terme "cap de fibló" (pot ser per qüestions de distribució geogràfica dels parlars)

c) L'única font més antiga, més treballada, amb criteri, a consciència i, crec per tant, més fiable i "pura" (en el sentit de poc contaminada) que les nostres personals, és precisament el DCVB de n'Alcover (no cal recordar els milers de kilòmetres que va fer arreplegant i classificant paraules i expressions dins tots els àmbits lingüístics i dialectals)

CONCLUSIÓ: Si "fer méteo" en que sigui en pla afeccionat, ha de tenir un vis de "ciència" no es poden acceptar ambigüitats terminològiques. I això passa a ser indispensable pels professionals i (molt especialment) pels comunicadors.
Per tant, és el meu parer, que a falta de fonts més fiables, hem d'acceptar l'Alcover-Moll com a font de referència terminològica en qüestions de meteorologia popular.

A manera d'anècdota, en Melcior Mauri va explicar a TV3 els termes "fibló" i "cap de fibló" en el mateix sentit que jo "defens"  :)


PS. - Per molt que el meu padrins diguessin  "porfesó" i "guivanet/a" mai defensaria que els termes correctes són "processó" i "guinavet/a"  ;D
« Darrera modificació: D’octubre 30, 2013, 21:59:38 p. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #523 el: D’octubre 31, 2013, 01:45:05 a. m. »
He pogut anar per la part de Portopetra i Mondragó. El que hi ha hagut és, sense cap lloc a dubtes, un esclafit. Tot quan d'arbre hi havia en terra estaba tombat del mateix costat. Tot i que hi havia una arbrada arrabassada i rompuda (alguns d'ells dins ca nostra), el que més m'ha cridat l'atenció ha estat la brutal intensitat de precipitació que hi degué haver. Tot estaba xaragallat, i això que les quantitats finals de pluja no són res de l'altre món. Els torrents de ses Fonts de n'Alis i de s'Amarador han duit una torrentada de primera categoria (no han arribat a la brutalitat de 1989, però a s'Amarador ha fulminat el petit sistema dunar, així com el caminoi que duia cap al xiringuito).
He pogut parlar amb diverses persones que ho varen viure i es veu que durant un quart d'hora hi va caure aigua a portadores. Si hagués durat una estona més, o si l'àrea amb la ploguda máxima hagués estat més extensa, hauria estat un desastre com el de fa 24 anys, no hagués quedat cap camí, paret ni pont sencer.
« Darrera modificació: D’octubre 31, 2013, 01:47:45 a. m. per jorda »

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'Octubre
« Respondre #524 el: D’octubre 31, 2013, 08:39:38 a. m. »
Muy buenas minimas registradas hoy ya tocaba con la epoca que estamos la que vuelve a destacar es el pilari con 7,2 grados es una pasada en minimas alguien me puede explicar porque siempre tiene unas minimas tan bajas aquella zona con el mar tan cerca y mas aun como esta de caliente el mar ahora ??? ???
Palma-vivero