Autor Tema: Seguiment mes d'AGOST 2013  (Llegit 73442 cops)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #240 el: D’agost 19, 2013, 00:55:10 a. m. »
Off topic: recordau que demà dilluns tenim meteoquedada:

http://www.meteobaleares.com/foro/index.php?topic=854.0

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #241 el: D’agost 19, 2013, 09:38:35 a. m. »
Mem, s'avis taronja era per tempesta o per pluja? Es avisos per tempesta fan referència a s'activitat elèctrica, no a sa pluja.

Sa situació ideal és que s'avis s'activi a priori. Ara bé, si durant un event veus que has fet curt has de pujar s'avis. El que mai s'hauria de fer és pujar s'avis en es final de s'event (i ho hem vist algun pic).

Que a part d'avis hi hauria d'haver una altra figura per indicar que s'està concretant X fenomen? Buff, si a sa situació actual d'avisos i alertes, que gairebé ningún enten, li afegim una altra figura es corr es risc de fer més mal que bé, almanco socialment parlant.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #242 el: D’agost 19, 2013, 14:01:26 p. m. »
Mem, s'avis taronja era per tempesta o per pluja? Es avisos per tempesta fan referència a s'activitat elèctrica, no a sa pluja.

Sa situació ideal és que s'avis s'activi a priori. Ara bé, si durant un event veus que has fet curt has de pujar s'avis. El que mai s'hauria de fer és pujar s'avis en es final de s'event (i ho hem vist algun pic).

Que a part d'avis hi hauria d'haver una altra figura per indicar que s'està concretant X fenomen? Buff, si a sa situació actual d'avisos i alertes, que gairebé ningún enten, li afegim una altra figura es corr es risc de fer més mal que bé, almanco socialment parlant.

Yo lo miré y el aviso naranja era por tormentas. No hubiera estado de más activar uno naranja por lluvias puesto que puntualmente se superó con creces el umbral de 25mm establecido (como es el caso de Llubí o Inca).

No entiendo porque ayer activaron un aviso naranja por tormentas... He copiado de la misma página web de AEMET el motivo por el cual se suele activar un aviso IG 1 por tormentas y no se dieron ninguna de las condiciones a la excepción de lluvias fuertes: Tormentas muy organizadas y generalizadas. Es posible que se puedan registrar lluvias localmente muy fuertes y/o vientos localmente muy fuertes y/o granizo superior a 2 cm. También es posible la aparición de tornados.

Para mi la difusión de los avisos falla mucho ya que la mayoría de la gente ni conoce la página de AEMET. No tiene ningún sentido activar un aviso naranja en mitad de la tormenta ni cuando esta ya se ha producido, estoy de acuerdo con Quique en este sentido. Solo son útiles para las personas que nos dedicamos a la meteo y estamos pendientes de las actualizaciones de la página web de AEMET.

« Darrera modificació: D’agost 19, 2013, 14:08:07 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #243 el: D’agost 19, 2013, 16:15:01 p. m. »
Mem, s'avis taronja era per tempesta o per pluja? Es avisos per tempesta fan referència a s'activitat elèctrica, no a sa pluja.

Sa situació ideal és que s'avis s'activi a priori. Ara bé, si durant un event veus que has fet curt has de pujar s'avis. El que mai s'hauria de fer és pujar s'avis en es final de s'event (i ho hem vist algun pic).

Que a part d'avis hi hauria d'haver una altra figura per indicar que s'està concretant X fenomen? Buff, si a sa situació actual d'avisos i alertes, que gairebé ningún enten, li afegim una altra figura es corr es risc de fer més mal que bé, almanco socialment parlant.

Yo lo miré y el aviso naranja era por tormentas. No hubiera estado de más activar uno naranja por lluvias puesto que puntualmente se superó con creces el umbral de 25mm establecido (como es el caso de Llubí o Inca).

No entiendo porque ayer activaron un aviso naranja por tormentas... He copiado de la misma página web de AEMET el motivo por el cual se suele activar un aviso IG 1 por tormentas y no se dieron ninguna de las condiciones a la excepción de lluvias fuertes: Tormentas muy organizadas y generalizadas. Es posible que se puedan registrar lluvias localmente muy fuertes y/o vientos localmente muy fuertes y/o granizo superior a 2 cm. También es posible la aparición de tornados.

Para mi la difusión de los avisos falla mucho ya que la mayoría de la gente ni conoce la página de AEMET. No tiene ningún sentido activar un aviso naranja en mitad de la tormenta ni cuando esta ya se ha producido, estoy de acuerdo con Quique en este sentido. Solo son útiles para las personas que nos dedicamos a la meteo y estamos pendientes de las actualizaciones de la página web de AEMET.
No estic d'acord amb el que he marcat amb negreta, i segurament me repetiré i no arribarem a cap conclusió. Però posau-vos a sa pell d'una persona que fa vigilància que detecta que sa tempesta és més intensa del previst, que ha de fer? res? Lo únic que pot fer, activar un avis de major intensitat.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #244 el: D’agost 19, 2013, 17:24:41 p. m. »
Mem, s'avis taronja era per tempesta o per pluja? Es avisos per tempesta fan referència a s'activitat elèctrica, no a sa pluja.

Sa situació ideal és que s'avis s'activi a priori. Ara bé, si durant un event veus que has fet curt has de pujar s'avis. El que mai s'hauria de fer és pujar s'avis en es final de s'event (i ho hem vist algun pic).

Que a part d'avis hi hauria d'haver una altra figura per indicar que s'està concretant X fenomen? Buff, si a sa situació actual d'avisos i alertes, que gairebé ningún enten, li afegim una altra figura es corr es risc de fer més mal que bé, almanco socialment parlant.

Yo lo miré y el aviso naranja era por tormentas. No hubiera estado de más activar uno naranja por lluvias puesto que puntualmente se superó con creces el umbral de 25mm establecido (como es el caso de Llubí o Inca).

No entiendo porque ayer activaron un aviso naranja por tormentas... He copiado de la misma página web de AEMET el motivo por el cual se suele activar un aviso IG 1 por tormentas y no se dieron ninguna de las condiciones a la excepción de lluvias fuertes: Tormentas muy organizadas y generalizadas. Es posible que se puedan registrar lluvias localmente muy fuertes y/o vientos localmente muy fuertes y/o granizo superior a 2 cm. También es posible la aparición de tornados.

Para mi la difusión de los avisos falla mucho ya que la mayoría de la gente ni conoce la página de AEMET. No tiene ningún sentido activar un aviso naranja en mitad de la tormenta ni cuando esta ya se ha producido, estoy de acuerdo con Quique en este sentido. Solo son útiles para las personas que nos dedicamos a la meteo y estamos pendientes de las actualizaciones de la página web de AEMET.
No estic d'acord amb el que he marcat amb negreta, i segurament me repetiré i no arribarem a cap conclusió. Però posau-vos a sa pell d'una persona que fa vigilància que detecta que sa tempesta és més intensa del previst, que ha de fer? res? Lo únic que pot fer, activar un avis de major intensitat.

Sí, però jo crec que seria útil un altre color que fes referència a que ja s'han observat fenòmens que fan incrementar el grau de l'avís. Jo crec que se podria entendre i així "no queda tan evidència la tasca del predictor del Grup de Vigilancia". O al manco afegir un petit texte (que no costa res) al nou avís incrementat on es comunicàs breument allò que ha s'ha observat i que ha motivat la pujada del nivell d'avís.  ;)

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #245 el: D’agost 19, 2013, 21:06:04 p. m. »
Jo en part estic d'acord amb en Quique. Jo una de les poquetes coses que anyor de l'antic INM és el que era el seu sistema d'alertes, que per exemple disitinguia entre fenomens prevists i fenomens observats. A més era un sistema d'alertes que no era tan esquemàtic sinó més bé descriptiu, i incloia fenomens meteorològics que l'actual sistema d'alertes exclou. Per exemple jo m'enrecord que quan les temperatures mínimes esteia previst que fossin d'almenys 24 ó 25 graus l'aemet ens posava en alerta (i jo crec que això s'hauria de recuperar doncs tan perjudicials poden ser les temperatures elevades de dia com de nit). D'aquella època vaig guardar qualque comunicat d'alerta, en vos pos un. Quins temps aquells!


INFORMACION DE AVISOS METEOROLOGICOS OBSERVADOS
EN LA COMUNIDAD DE LES ILLES BALEARS 
 
DIA 30 DE AGOSTO DE 2004 A LAS 16:00 H.O. N: 205/PM 
 
 
MALLORCA: 
 
SE OBSERVAN TORMENTAS MUY ACTIVAS EN EL INTERIOR DE MALLORCA EN  LAS INMEDIACIONES DE INCA, CON GRAN APARATO ELECTRICO. SE ESPERA QUE DURANTE LAS PROXIMAS HORAS AFECTE A TODA LA ZONA DE  ALREDEDOR, CON PRECIPITACIONES QUE SUPEREN LOS 30 L/M2 EN UNA  HORA, GRANIZO, FUERTE APARATO ELECTRICO Y RACHAS DE VIENTO MUY  FUERTE. 

Desconnectat Ponent

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 473
  • Andratx
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #246 el: D’agost 19, 2013, 23:31:59 p. m. »
Jo en part estic d'acord amb en Quique. Jo una de les poquetes coses que anyor de l'antic INM és el que era el seu sistema d'alertes, que per exemple disitinguia entre fenomens prevists i fenomens observats. A més era un sistema d'alertes que no era tan esquemàtic sinó més bé descriptiu, i incloia fenomens meteorològics que l'actual sistema d'alertes exclou. Per exemple jo m'enrecord que quan les temperatures mínimes esteia previst que fossin d'almenys 24 ó 25 graus l'aemet ens posava en alerta (i jo crec que això s'hauria de recuperar doncs tan perjudicials poden ser les temperatures elevades de dia com de nit). D'aquella època vaig guardar qualque comunicat d'alerta, en vos pos un. Quins temps aquells!


INFORMACION DE AVISOS METEOROLOGICOS OBSERVADOS
EN LA COMUNIDAD DE LES ILLES BALEARS 
 
DIA 30 DE AGOSTO DE 2004 A LAS 16:00 H.O. N: 205/PM 
 
 
MALLORCA: 
 
SE OBSERVAN TORMENTAS MUY ACTIVAS EN EL INTERIOR DE MALLORCA EN  LAS INMEDIACIONES DE INCA, CON GRAN APARATO ELECTRICO. SE ESPERA QUE DURANTE LAS PROXIMAS HORAS AFECTE A TODA LA ZONA DE  ALREDEDOR, CON PRECIPITACIONES QUE SUPEREN LOS 30 L/M2 EN UNA  HORA, GRANIZO, FUERTE APARATO ELECTRICO Y RACHAS DE VIENTO MUY  FUERTE.

Jo no m´enrecord de lo que comentes, pero aquesta alerta que has citat, d´agost del 2004, citant a Inca, arrib a la conclusio de que aquesta diferencia es degut el retalls... jo crec que ara deu estar tot molt informatitzat, menys treballadors, i per tant prediccions mes generals. Es la meva opinio.

 I per acabar, un centre meteorologic autonomica, crec que solventaria molts daquets punts, agafant com a referencia meteocat, per exemple
« Darrera modificació: D’agost 19, 2013, 23:34:42 p. m. per Ponent »

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #247 el: D’agost 20, 2013, 09:10:30 a. m. »
Bon dia

Això le la agència de meteo local esta als somnis dels que fèim part de la Somib.
Per altra banda, els 26 graus 50% i vents sostinguts de 15kt son una benedicció per als que fèim feina al aire lliure.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #248 el: D’agost 20, 2013, 12:18:08 p. m. »
Que alegría cuando me he levantado hoy y veía las palmeras moviéndose y la humedad más baja... :D

No es puesto fotos desde principios de año...Pero tengo algunas que cortan las respiración, mammatus, Arcus, ondas de montaña...Y algunos vídeos. A ver si baja un poco el trabajo y puedo montar un Post chulo. Ya veréis que fotos. :o Del Domingo tengo 5 fotos de rayos diurnos...

Saludos. ;)
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re:
« Respondre #249 el: D’agost 20, 2013, 23:43:59 p. m. »
malas noticias,hia un incendi bastant gros per cala torta i voltans ses sendras arriban a cala millor desde fa un poc¡¡¡¡¡¡¡¡



Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re:Re:
« Respondre #250 el: D’agost 20, 2013, 23:49:41 p. m. »
Una foto d'are mateix wue mos han enviat es cunyat des meu cambre que viu per alla

Enviado desde mi GT-N7000 usando Tapatalk 2




Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #251 el: D’agost 20, 2013, 23:52:34 p. m. »
Incendi a Cala Torta i Cala Mesquida, que es veu des de Porreres



Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #252 el: D’agost 20, 2013, 23:55:19 p. m. »
a seguiment de models  he penjat una foto me equivocat de puesto
ja està arreglat
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re: Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #253 el: D’agost 20, 2013, 23:58:00 p. m. »


Enviado desde mi GT-N7000 usando Tapatalk 2




Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #254 el: D’agost 21, 2013, 01:20:53 a. m. »
Quin desastre!. I encara no fa un mes de l'incendia d'Andratx!. I novament a una zona que històricament ha patit incendis!