Autor Tema: Seguiment mes d'AGOST 2013  (Llegit 73441 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #225 el: D’agost 18, 2013, 18:22:55 p. m. »
Vaja fotos Lluis!!!  :o

En tornar-hi mos hem de posar d'acord! jo també era per allà, i m'hi he trobat n'EsCos. No es cada tempesta que tengui 4 frikkies ben davall!

Bé, realment jo a Llubí no hi he arribat, m'he mogut entre Lloret-Sineu-Inca. A jo me diuen que hi ha radols que han arribat en es 40-50mm i m'ho crec. Hi ha hagut un moment en què s'intensitat de precipitació era descomunal, sobretot al N d'Inca.

Per cert, n'Escos m'ha enviat una foto per whatsapp d'un d'aquests torrentons de Llubí amb un poc d'aigua. Mem si entra per aquí i mos conta que ha vist!

Demà de nou es preveun creixements. M'estranyaria que s'arribas a congriar cap tempesta, però després de dos seguits de tempesta d'evolució sa inèrcia pot jugar al nostre favor.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #226 el: D’agost 18, 2013, 18:42:58 p. m. »
Vaja quin arcus mes maco, Lluis

Be, com ja sabeu, he partit per amunt, conscient de que aqui al pont d'inca no ploura fins que arribi un front atlantic al desembre, per mullar-me un poc.
he hagut de pujar fins Ruberts, per la carretera de sineu, per trobar aigua. A sencelles plovisquejava, i a Costitx ja feia una bona aigada. Despres m'he aventurat per camins rurals (alguns sense asfaltar) fins Llubi, i es entre aquests dos pobles on pareix que ha plogut mes.
A llubi he trobat en Quique, i despres tots dos hem partit cap a inca, on ha caigut el ruixat mes fort. Me crec els 40-50 mm a redols, pero la tempesta ha sigut força irregular.

Algunes fotos, de la carretera de llubi a Inca:

















Haurem de fer un wassap de caçatempestes per coordinar-nos millor....





Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #227 el: D’agost 18, 2013, 18:58:34 p. m. »
Muy buenas fotos!! Y genial arcus Llevant  :o

Aquí hemos tenido una solanera terrible toda la tarde y unos pocos altocúmulos  :-\ pero se me ha pasado un poco la decepción al ver vuestras fotos  :P

La tormenta ha sido muy local pero ha descargado con intensidad con reflectividades de hasta 60dbz y echotops de 10km

El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #228 el: D’agost 18, 2013, 19:23:37 p. m. »
En Fractal m´acaba de dir que han caigut  66,4mm a Son Rosssinyol (Llubí) :o :o

Pareix que s´rdenador s´ha vist efectat, l éstà intentant reparar ::)

Podeu seguir ses dades aqui:
http://www.meteodemallorca.com/llubi/wxindex.php

« Darrera modificació: D’agost 18, 2013, 19:44:31 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #229 el: D’agost 18, 2013, 19:44:41 p. m. »
66mm :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #230 el: D’agost 18, 2013, 19:47:46 p. m. »
Sineu-AEMET: 30.6mmm!!!

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #231 el: D’agost 18, 2013, 19:58:48 p. m. »
Molt bon reportatge, i també bons informes. Ha estat una tempesta més eficient que la d'ahir, i a més els nuclis s'han anat regenerant dins el mateix redol. D'aquestes n'hi hauria d'haver dues cada setmana.

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #232 el: D’agost 18, 2013, 20:29:23 p. m. »
Brutal ses fotos! tant den llevant com den metar!  joer..

pues 66 litres no es que sigui moco de pavo!!!  impresionant, jo he estat mirant per sa finestra des meu pis (1 cuart pis)  i a estat divertit

La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #233 el: D’agost 18, 2013, 20:38:13 p. m. »
Vaja quin arcus mes maco, Lluis

Be, com ja sabeu, he partit per amunt, conscient de que aqui al pont d'inca no ploura fins que arribi un front atlantic al desembre, per mullar-me un poc.
he hagut de pujar fins Ruberts, per la carretera de sineu, per trobar aigua. A sencelles plovisquejava, i a Costitx ja feia una bona aigada. Despres m'he aventurat per camins rurals (alguns sense asfaltar) fins Llubi, i es entre aquests dos pobles on pareix que ha plogut mes.
A llubi he trobat en Quique, i despres tots dos hem partit cap a inca, on ha caigut el ruixat mes fort. Me crec els 40-50 mm a redols, pero la tempesta ha sigut força irregular.

Algunes fotos, de la carretera de llubi a Inca:

















Haurem de fer un wassap de caçatempestes per coordinar-nos millor....

Yo estado tambien en la zona, exactamente en el mismo puente sobre el torrente ,jejejeje, cuando me iba habia un todoterreno blanco no recuerdo la marca, haciendo fotos en el mismo sitio.

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #234 el: D’agost 18, 2013, 21:03:58 p. m. »
Los 66,4mm de Llubí son una auténtica barbaridad!! sobretodo teniendo en cuenta que han caído en apenas una o dos horas, se debe haber abierto el cielo bajo esa estación :o :o

Yo creo que la AEMET debería haber activado un aviso naranja por lluvias en el interior pues solo estaba activo uno amarillo por cantidades de 25mm y hoy ese umbral se ha superado con creces en algunos puntos del interior como es el caso de Llubí e Inca. En cambio ayer activaron un aviso naranja por lluvias y los acumulados estuvieron muy por debajo del umbral de 50mm establecido por la AEMET.
« Darrera modificació: D’agost 18, 2013, 21:27:32 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #235 el: D’agost 18, 2013, 21:37:24 p. m. »
He estat a Montuiri aquests dia hi ha estat un gustarro veure com es formaban las tempestas.

Ahir, la primera es va formar entre Montuiri i Algaida de fet a Montuiri mateix va ploura molt per sa part de S. hostal, pero a ca meva domes va banyar, mes tard s´en va formar un altre al mateix lloc i aquesta ma va deixar 2 mm

avui la tempesta que es veia grosa grosa per la zona on ha descarregat tant, ma deixat 6 mm. Destacar la gran activitat electrica d´ahira i mes avui, de fet quan la tempesta ja s´estaba disipant continuan els llamps de nigul a nigul


Desconnectat jalguersuari

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 216
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #236 el: D’agost 18, 2013, 22:17:57 p. m. »
M'alegro molt pel registre de Llubí, on hi tenc una cama per part de la família de meva dona. Respresenta un veritable alleugeriment per la terra reseca després de tants mesos sense ploure. El ausinars i els conreus que hi ha per aquella zona, de ben segur que ho agrairan.
Ara faria falta que una d'aquestes tempestes rabioses tingués un comportament atípic i afectàs al ponent, on diu un any horrorós de pluges. La meva cisterna ho necessita (demà vendrà un camió que ja només té aigua a la part més fonda).
Palma (La Bonanova)

Desconnectat Ponent

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 473
  • Andratx
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #237 el: D’agost 18, 2013, 23:12:09 p. m. »
Quina aigada!! El pla ha rebut bastant aquets dies! A veure quan ens toca al altres! Aqui ni una gota!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #238 el: D’agost 18, 2013, 23:30:06 p. m. »
Uau Marçal!! 

Referent al que comenta en Meteomallorca un parell de comentaris.

1.- Crec que a mitjan tempesta AEMET ha activat s'avis taronja, però a jo m'ho han dit, no ho he vist.

2.- Es avisos de precipitació per tempestes d'evolució diurna els consider extremadament complexos. A més, avui s'acumulat tan important segurament ha estat degut a què a Llubí es nucli intens i ha passat dos pics, i això no hi ha model ni predictor que ho pugui veure.
També hauriem de comentar que estam davant fenomens molt locals. Es models són incapaços de veure coses així (WRF de meteocat era s'únic que donava acumulats superiors a 20mm, a un Món des 66mm de Llubí), i amb un percentatge molt elevat d'ocasions aquestes puntes màximes no són observades.

3.- Sa xarxa automàtica d'AEMET ha detectat un màxim de 30mm a Sineu, que segurament han caigut amb més d'una hora. Per tant, es més que probable que AEMET no tengui constància oficial de que s'hagi donat aquest registre de Llubí. Dic i remarc oficial perquè una cosa és que alguna persona que treballi a AEMET ho hagi pogut veure, i s'altre és que sa dada es tengui en compte.
Si avui horabaixa fan un anàlisi de sa situació, que veuen oficialment? Que s'avis groc era correcte.

Lligat amb aquest tercer comentari, sóc de s'opinió que AEMET hauria de valorar s'integració de dades de pluviòmetres d'aficionats. Se que s'han fet algunes passes i alguns pensaments amb aquest tema, però sense una observació el més completa possible des territori serà gairebé impossible millorar s'emissió d'avisos.

Que per cert, en Quique demanava pes avisos. A veure, es avisos d'AEMET tenen com a funció indicar que està prevista una situació meteorològica que sobrepassarà un determinat llindar. Sa tasca de s'avis és única i exclussivament informar d'un probable event meteorològic.
Lo des grups d'emergències que comentava n'elea és tasca de Direcció General d'Emergències, que és qui tradueix es avisos en alertes, que s'activen en funció de s'impacte social previst provocat per s'event meteorològic.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes d'AGOST 2013
« Respondre #239 el: D’agost 19, 2013, 00:29:23 a. m. »
Referent a lo de l'avís taronja d'AEMET, jo puc donar constancia que l'han donat devers les 15h aprox i que ha sortit a la seva web. Algú del foro ho ha comentat avui i jo immediatament he mirat a la web i, efectivament, havien pujat l'avís a taronja a l'interior de Mallorca de les 15h a les 18h.

I la meva pregunta, un tan crítica, sobre els avisos d'AEMET és la següent:
Jo entenc que els avisos serveixen per posar en alerta als serveis d'emergències per tal que estiguin preparats davant un fenòmen que es pot donar dins d'un marge de temps. Per tant, un avís és una situació de previsió (amb anterioritat) de la possibilitat que es doni un determinat fenòmen. La meva pregunta és: podem considerar "adequat-correcte" pujar el nivell d'avís quan ja s'està donant el fenòmen?. Segons el meu entendre, en aquest cas ja no xerram d'avís perqué el fenòmen és una realitat, ja que s'està donant en aquells moments.

El fet dels colors, està relacionat tan amb el llindar meteorològic del fenòmen (no és el mateix 20mm/h que 50mm/h, per exemple) i crec que també amb la probabilitat que es doni (corregiu-me si m'equivoc). L'alerta d'avui, en principi, era per tempestes i no es xerrava en cap moment d'intensitat de pluja.

El fet que hagin pujat l'avís per tempestes de groc a taronja què implica?; que el fenòmen de tempestes és més probable?. Ostres, clar, si en aquell moment ja hi havia un bon merder!. És això el que no acabo d'entendre. Supós que el protocol d'Emergències sí que deu tenir una actuació correcte en funció del nivell de l'avís i que el canvi a taronja fa que la logística d'Emergències que s'activa sigui diferent.

Crec que s'hauria d'incloure un nou terme o un nou color que ja no sigui per avís sino per fenòmen que s'està produint!

No sé si enteneu el que vull expressar?

Per cert, en Joan Barceló ha mostrat a "El temps" una dada de Llubí-poble de 74mm.  :o
« Darrera modificació: D’agost 19, 2013, 00:32:15 a. m. per Quiquetor »