Autor Tema: Seguiment de la Temperatura de la mar  (Llegit 12994 cops)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Seguiment de la Temperatura de la mar
« el: De Juliol 01, 2013, 11:23:32 a. m. »
Me pareix interesant tornar a recuperar aquest seguiment, com molts de vosaltres sabeu un altre de ses meves aficions es sa pesca i despres de cuatre anys finalment tenc una altre vegada sa barca operativa, el tipo de pesca que mes m´argada es sa pesca de bacora, per tant puc aportar com ja feia abans dades de la temperatura de la mar al Llevant de Mallorca, desde fins el port de Portocolom fins a 25-30 milles direcció SE i E de Mallorca.

Ses dades que aportarè son de un sensor de temperatura marca Raymarine bidata colocat al casc de la embarcació i sa trova a uns 40 cm de la superficie.

Ja tenc dades d´aquest cap de setmana pasat i que vos pasaré avui o demà ;)
« Darrera modificació: De Juliol 01, 2013, 15:22:55 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #1 el: De Juliol 02, 2013, 22:45:48 p. m. »
Temperatures de dia 29 juny 2013
Dins el Port de Portocolom a les 06,00h 21,8º C i a les 19,00h 24,8º C

A 10 milles direcció 128º (SE) a les 06,30h  22,4º C  i a les 18,00h 24,2º C

A 15 milles direcció SE a les 07,00h  22,0º C i a les 16,00h 24,4º C
« Darrera modificació: De Juliol 08, 2013, 23:11:52 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #2 el: De Juliol 03, 2013, 12:58:52 p. m. »
Este hilo me parece muy interesante  ;)

Estoy contento  :D Ya van predominando los colores rojizos en el mapa por lo que todas estas semanas de sol han hecho su efecto sobretodo en la zona entre Cataluña y Baleares por donde suelen bajarnos tormentas importantes como por ejemplo la del 30 de agosto del 2012 o la del 12 de octubre del mismo año.

Las temperaturas que reportas Xalocada concuerdan muy bien con las del mapa (aprox. 23-24 Grados)

« Darrera modificació: De Juliol 03, 2013, 13:09:16 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #3 el: De Juliol 05, 2013, 22:05:25 p. m. »
Las temperaturas superficiales siguen ascendiendo! En el área comprendida entre las Baleares y Cataluña se ha producido un ascenso importante de la temperatura, también se van imponiendo los colores rojizos al SE de Baleares y en el golfo de León

El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #4 el: De Juliol 08, 2013, 22:51:07 p. m. »
Temperatures de dia 06 juliol 2013
Dins el Port de Portocolom a les 06,00h 24,2º C i a les 18,00h 26,4º C

A 5 milles direcció 128º (SE) a les les 06,10h 23,6º C i a les 19,00h 26,4º C

A 10 milles direcció 128º (SE) a les 06,30h  24,1º C  i a les 18,00h 26,1º C

A 15 milles direcció SE a les 07,00h 24,6º C i a les 16,00h 27,0º C

Destacà que  varem trovàr moltes venes d´aigo calenta peró en menys de 1 milla baixaba de 27,4º a C 26,2 ºC, una temperatura màxima a les 15,30h de 27,6º C a 18,5 milles :o

Aquests dies de mar encalmada a altamar  i  temperatures altes a fet pujar considerablement sa temperatura de la mar, a les 9,00h del matí (dissabte) me vaig tenir que tirar dins la mar 17 milles (varem enganxar una corda per les elices) i s´estava molt a gust ;D
« Darrera modificació: De Juliol 08, 2013, 23:01:11 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #5 el: De Juliol 09, 2013, 11:22:18 a. m. »
Aquests dies de mar encalmada a altamar  i  temperatures altes a fet pujar considerablement sa temperatura de la mar.

Aquí està el "quid", el que s'ha escalfat molt és la capa superficial. A la que es remogui i es barregi, tornarà a baixar de cop.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #6 el: De Juliol 14, 2013, 19:40:33 p. m. »
Temperatures dia 13 Juliol 2013
Dins el Port de Portocolom a les 06,00h 26,8º C i a les 18,00h 27,1º C

A 5 milles direcció 128º (SE) a les les 06,15h 25,8º C i a les 19,00h 26,4º C

A 10 milles direcció 128º (SE) a les 06,30h  26,1º C  i a les 18,00h 26,4º C

A 15 milles direcció SE a les 07,00h 26,1º C i a les 16,00h 27,4º C

Corrent: NNE fluixa (30º)

Podem comprobar ahir que varem tenir cel casi tot lo dia tapat, ses temperatures practicament no varien a diferentes hores, un altre cosa a destacar es sa poca corrent que hi ha ses darreres setmanes.
« Darrera modificació: D’agost 03, 2013, 20:27:33 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #7 el: De Juliol 15, 2013, 20:53:29 p. m. »
La persistencia de cielos depejados, las temperaturas cálidas y los largos días de sol están surtiendo efecto. El mar va acumulando mucha energía  :P

Se van imponiendo los colores rojizos a nuestro alrededor y entre Mallorca y cataluña zona en la cual se suelen formar fuertes tormentas en otoño



El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #8 el: De Juliol 18, 2013, 20:50:09 p. m. »
Vaig començar a apuntar les temperatures de la mar però no tenc temps per fer-ho.
Fa poc vaig comentar que les temperatures baixes tendríen repercursions a les diferents espècies marines. Avui ha sortit aquest comunicat de premsa relacionat amb el que deia:
http://www.ba.ieo.es/es/rokstories/1309-la-puesta-de-atun-rojo-podria-haberse-retrasado-debido-a-las-bajas-temperaturas-del-agua
Si es pesquen abans de la posta es compromet l'estock futur de l'espècie.
La temperatura a pujat ràpid i això ha fet que altres espècies, com les tutes, adelantàssin la posta.

Per cert, Xalocada, com van les pescades?

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #9 el: De Juliol 25, 2013, 12:39:07 p. m. »
Veig que aquest llarg periode de mar encalmada ha provocat una pujada espectacular de sa T, situant-se ja entre 27-28 ºC o inclús superiors en colque zona  :o . S'anomalia ja se situa entre +2, +4 a tota sa mediterrània occidental i part de la central.

Tenim un bon caldo  ;D


Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #10 el: De Juliol 25, 2013, 17:57:13 p. m. »
Pues si xaragall, este año está bien caldeado y eso que aún tenemos  todo el mes de agosto por delante... A principios de septiembre seguramente haya areas donde las temperaturas superficiales sean iguales o superiores a 30 grados

Luego solo falta que entre una buena DANA y a disfrutar  ;D



« Darrera modificació: De Juliol 25, 2013, 17:59:17 p. m. per Meteomallorca »
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #11 el: De Juliol 25, 2013, 20:00:49 p. m. »
Hi ha algun factor que se'ns escapa amb això de ses mesures de sa SST. No me cuadra que haguem passat d'una mar a -2ºC de sa mitjana a una mar a +2ºC de sa mitjana sense haver tengut un juliol excepcional amb entrades càlides.

Vaig fer una consulta a AEMET a través de Twitter per demanar sa SST que donen a quina hora està presa, si és una mitjana de tot lo dia, sa temperatura a darreres hores des capvespre,... però no m'han contestat.

Anam camí de marcar temperatures de la mar com ses del 2003, i no entenc perquè. Haurem d'investigar bé com va això de sa temperatura de la mar.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #12 el: De Juliol 25, 2013, 20:32:59 p. m. »
Hi ha algun factor que se'ns escapa amb això de ses mesures de sa SST. No me cuadra que haguem passat d'una mar a -2ºC de sa mitjana a una mar a +2ºC de sa mitjana sense haver tengut un juliol excepcional amb entrades càlides.

Vaig fer una consulta a AEMET a través de Twitter per demanar sa SST que donen a quina hora està presa, si és una mitjana de tot lo dia, sa temperatura a darreres hores des capvespre,... però no m'han contestat.

Anam camí de marcar temperatures de la mar com ses del 2003, i no entenc perquè. Haurem d'investigar bé com va això de sa temperatura de la mar.

a jo també en sorprenen aquests valors tan alts de la T de la mar, quan es mes de juliol no ha estat gaire extraordinari, i recordem que l'any passat al maig va fer unes bones onades de calor... no se

aquests d'AEMET no contesten gaire...
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #13 el: De Juliol 25, 2013, 21:19:15 p. m. »
Doncs jo crec que sí estam tenint un juliol per damunt de la temperatura mitjana així mateix, i a més està sent una calor constant i ininterrompuda. De tota manera no crec que tenir la mar a 27ºC a finals de juliol sigui excepcional, doncs ja ha passat altres vegades aquests darrers anys. Meteomallorca la probabilitat de que arribem al setembre amb la mar a 30ºC és molt escassa, que jo recordi això només va passar al 2003. Per arribar amb la mar tan calenta al setembre hauríem de tenir un agost molt calurós i per suposat sense tramuntanades (com va ocórrer al 2003).

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:Seguiment de la Temperatura de la mar
« Respondre #14 el: De Juliol 25, 2013, 22:45:10 p. m. »
A jo sa veritat que me sorprenen tb. A part des cas de ca nostra, encara més espectacular es lo del golf de Lleó. Han passat d'estar -5 ºC per davall sa mitjana a +4.

Un dia vaig visitar sa pàgina des Mediterranean Forecast System on expliquen com treuen ses medicions, però només parlaven de la manera d'agafar-la. Referent a l'hora de presa de mesures no deia res o jo no ho vaig veure  ???

S'unica explicació que trobaria lògica és s'absencia de mescla de masses d'aigua per absència de vents, però aquest extrem el sabran explicar millor tant en Xalocada com en Xavi  ;)