Autor Tema: ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?  (Llegit 3007 cops)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« el: De Març 20, 2013, 23:53:53 p. m. »
Fa un temps vaig fer una reflexió en aquest mateix fòrum i ara en faig una altra dirigida a molts dels usuaris d'aquest fòrum de meteorologia:

Aquesta reflexió va dirigida als usuaris d'aquest fòrum que amau la meteorologia, que vos apasiona i que forma part important de les vostres vides. Aquesta reflexió va dirigida a aquells que quan hi ha una situació interessant a pocs dies, perdeu hores de son veient mapes, se vos posa un cuquet a l'estomac i començau a fer plans per intentar sortir a caçar fenòmens meteorològics. Va per aquells que quan hi ha una situació interessant tirau de radar, de meteosat, de meteoclimatic, d'estacions online,...

Es increible que tinguem estacions online arreu de les Illes que ens permeten fer un seguiment molt més acurat de les situacions meteorològiques. Això és possible gràcies a l'altruïsme de molts d'afeccionats que, de forma desinteresada, compren una estació meteorològica de la seva butxaca i ofereixen les dades a tothom per internet.
I supós que tots estau d'acord que estaria bé tenir més estacions online, ja que així podríem tenir dades de llocs clau de les Illes?. El que donaríem per tenir una estació online dalt del Puig Major (sigui utopia o no), dalt de Montetoro, dalt de Sa Talaia d'Eivissa, o d'altres racons claus climatològicament de les illes.


D'altra banda, no vos fa enveja veure com associacions d'afeccionats i d'observadors meteorològics de Catalunya tenen centenars de socis i organitzen multitud d'activiats diverses relacionades amb la meteorologia?. I sense entrar amb la brillant tasca que fa l'associació canaria de meteorologia (ACANMET).

I vos recordau quan havíeu de viure la meteo tots sols, com a gent "boja" sense poder compartir la vostra afecció amb altres persones?. Qué haguessiu donat per poder haver acudit a una associació balear d'afeccionats a la meteorologia on trobar gent amb les vostres mateixes inquietuds i que s'encarregàs de treballar per la meteorologia i climatologia de les nostres Illes i per defensar l'interés dels afeccionats i observadors.

Idó, des de fa un parells d'anys la Societat d'Observadors Meteorològics de les Illes Balears (SOMIB) vol convertir-se en un referent pels afeccionats i els observadors de les Illes.

La SOMIB, tot i que encara està madurant com a associació, s'està encarregant d'instal·lar estacions meteorològiques online en llocs clau de les Illes (com per exemple la del Castell d'Alaró), s'encarrega d'assessorar a moltes persones per una correcta recollida de dades, defensa els interesos dels afeccionats i observadors davant institucions com AEMET, intenta millorar la difusió i el coneixement de la meteorologia dins la societat, etc.

I el que me costa d'entendre és que molts dels usuaris d'aquest foro, els que vos sentiu indentificats amb un dels paràgrafs inicials de la meva reflexió no formeu part de la SOMIB ni col·laboreu amb ella.
Ja sé que el caracter illenc és una mica passiu, d'alló de " sí jo estic amb tú i te recolz però a jo simplement m'agrada observar sense participar ni implicar-me"; només basta anar a l'estadi de Son Moix una temporada per veure com som, al manco els mallorquins.

El que vull dir és que si realment ens interessa la meteo ens hem d'implicar d'una o d'altre forma. Tots hi podem aportar alguna cosa.  I la SOMIB, per ser realment gran, necessita la vostra ajuda i la vostra col·laboració. Ho dit moltes vegades: la SOMIB la fan els seus socis i la SOMIB serà el que voltros voldreu!


Bé, aquesta és la reflexió que fa dins el meu cap i que m'he decidit a exposar novament en veu alta.

I aquesta reflexió la signo personalment i no en representació dels meus companys de la Junta directiva de la SOMIB, tot i que estic segur que la majoria d'ells estaríem d'acord amb les meves reflexions.


Com a bon mallorquí, seguiré esperant que tard o d'hora reaccioneu!

Enrique Rodríguez

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« Respondre #1 el: De Març 21, 2013, 00:21:47 a. m. »
Bona reflexió: la SOMIB és un bon invent, no tan sols per la bona feina de muntar observatoris automàtics (això de poder saber què passa al Castell d'Alaró ha estat tot un èxit) sino també perquè representa tenir una entitat que representi el món de l'afeccionat a la meteorologia davant la resta de la societat.

Sense anar més enfora l'Associació d'Observadors de Catalunya, que ha aconseguit una forta implantació està representada al consell consultiu del Servei Meteorològic de Catalunya, edita una revista, organitza cursos i jornades, otorga premis i distincions ...

Si des d'aquí també volem poder fer tot això s'ha de mester  il·lusió i interès pel tema (ben a la vista està que d'això n'anam sobrats), voluntat i feineria (la junta és un conjunt de gent desxondida i sense peresa) i massa crítica (i això implica associar-se).

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« Respondre #2 el: De Març 21, 2013, 09:35:55 a. m. »
Molt ben dit Quiquetor.

Les coses no venen totes soles i per qualsevol cosa, en aquest món es necessita financiació, il·lusió i ganes de fer les coses ben fetes. Per això es de gran ajuda la SOMIB com o puguin ser altres associacions on la seva tasca es la millora d'un servei i el passatemps de mooooltes persones que cada dia augmenta.

Salut i anim a tots els membres a que s'associïn o que aportin idees...
 
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« Respondre #3 el: De Març 21, 2013, 18:45:57 p. m. »
L'any 2001 jo estudiava telemàtica. Poc després des temporal de s'11 de novembre vaig acudir a s'universitat, i anunciaven que per dijous s'esperava un altre temporal dur de vent. Casualitats de sa vida, el meu professor d'electrònica era en Victor Homar, i va ser la primera persona que em va mostrar un model numèric.

Aquell mateix vespre vaig arribar a casa i cercant models numèrics per Internet vaig acabar registrant-me a meteored. Llegia molt i no escrivia absolutament res, em sentia ben totsol, perquè de les Illes ben poca gent hi havia.

Ha plogut molt de tot això, i ara estam al 2013, a un fòrum exclussiu de les Illes Balears, amb desenes d'usuaris actius que interactuam gairebé a diari entre noltros.

A més, tenim s'oportunitat de ser membres d'una associació constituïda per lluitar per allò que ens agrada. La SOMIB no ens arreglarà sa vida, però constituir i formar part d'una associació és una manera visible d'unificar els nostres esforços cap a un major coneixement global de sa meteo de Mallorca. Tant per sa societat en general, com per nosaltres mateixos. Sense SOMIB, qui hagués cregut en montar una estació en es Castell d'Alaró? Si som molts no ens aturarem aquí, perque aspiram a molt.

Tal vegada ses tasques no vagin tot lo ràpid que haurien d'anar, tal vegada sa feina que es fa no sigui molt visible, però al·lots, fer-se socis de sa SOMIB serveix per montar estacions, per col·laborar amb s'edició d'un calendari, per col·laborar amb sa creació i manteniment d'una plana web, per editar una revista (amb una freqüència encara per definir) i per moltes coses més que estan per venir.

Vos hi esperam, perquè tots junts farem algo gran

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Xaragall

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1146
    • Veure Perfil
Re:ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« Respondre #4 el: De Març 21, 2013, 20:30:04 p. m. »
Hola a tots. Bé, fa poc que he arribat en aquest fòrum però me sent totalment identificat amb el que deia en Quiquetor
 "Va per aquells que quan hi ha una situació interessant tirau de radar, de meteosat, de meteoclimatic, d'estacions online,... " i de models tb afegiria.

Comptareu amb un nou soci a partir d'ara  :), tot i que sa meva implicació no podrà ser al 100%, ja sigui per diferents truis que tenc, a part q faig colaboracions esporàdiques amb sa societat balear de matemàtiques i tampoc puc tenir tants fronts oberts  ;).

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:ETS UN METEOFRIKI I NO ETS SOCI DE LA SOMIB?
« Respondre #5 el: De Març 21, 2013, 21:16:10 p. m. »
L'any 2001 jo estudiava telemàtica. Poc després des temporal de s'11 de novembre vaig acudir a s'universitat, i anunciaven que per dijous s'esperava un altre temporal dur de vent. Casualitats de sa vida, el meu professor d'electrònica era en Victor Homar, i va ser la primera persona que em va mostrar un model numèric.

Aquell mateix vespre vaig arribar a casa i cercant models numèrics per Internet vaig acabar registrant-me a meteored. Llegia molt i no escrivia absolutament res, em sentia ben totsol, perquè de les Illes ben poca gent hi havia.

Ha plogut molt de tot això, i ara estam al 2013, a un fòrum exclussiu de les Illes Balears, amb desenes d'usuaris actius que interactuam gairebé a diari entre noltros.

A més, tenim s'oportunitat de ser membres d'una associació constituïda per lluitar per allò que ens agrada. La SOMIB no ens arreglarà sa vida, però constituir i formar part d'una associació és una manera visible d'unificar els nostres esforços cap a un major coneixement global de sa meteo de Mallorca. Tant per sa societat en general, com per nosaltres mateixos. Sense SOMIB, qui hagués cregut en montar una estació en es Castell d'Alaró? Si som molts no ens aturarem aquí, perque aspiram a molt.

Tal vegada ses tasques no vagin tot lo ràpid que haurien d'anar, tal vegada sa feina que es fa no sigui molt visible, però al·lots, fer-se socis de sa SOMIB serveix per montar estacions, per col·laborar amb s'edició d'un calendari, per col·laborar amb sa creació i manteniment d'una plana web, per editar una revista (amb una freqüència encara per definir) i per moltes coses més que estan per venir.

Vos hi esperam, perquè tots junts farem algo gran

estabam en LLevant i jo a meteored que com dius no escribiam, de fet jo m´ha vaig regitrar al foro de meteoclimatic per  necesitat, volia sebre a on podia comprar l´enciclopedia del Picó. Podriem escriure un llibre de la nostra historia per els foros, els nous que estan per aqui sa lis posarian els cabells drets  ;D ;D