Autor Tema: COR XAPAT  (Llegit 3320 cops)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
COR XAPAT
« el: De Març 08, 2013, 23:43:43 p. m. »
Ja ho deia "La Trinca" parodiant a algun/a folklòric/a: "No és poden mantenir dues afeccions sense estar tocat de l'ala::)

Els dies següents a dia 13 seran els millors per veure (a ull nu) el primer dels tres "estels amb coa" dels bons previstos per aquest 2013.

El PanSTARRS C/ 2011 L4 estarà en la millor posició ... i "toca" fer fred i estar ennigulat  >:(

Les previsions astronòmiques són inamovibles. Al pol oposat, les meteorològiques.

No podria fer uns dies ben clars o una nevada històrica? Així al manco gaudiria d'una de les dues  :-*
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:COR XAPAT
« Respondre #1 el: De Març 11, 2013, 19:46:30 p. m. »
Ara venc d'intentar fer fotos i no he tengut èxit. Esper que qualque dia es pugui veure.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:COR XAPAT
« Respondre #2 el: De Març 11, 2013, 22:43:14 p. m. »
Anam a veure els propers dies si hi ha sort , clar si els niguls ho permeten.  ;)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:COR XAPAT
« Respondre #3 el: De Març 12, 2013, 10:55:39 a. m. »
Ara venc d'intentar fer fotos i no he tengut èxit. Esper que qualque dia es pugui veure.

Encara està massa baix sobre l'horitzó i amb molta claror de dia. Cap a divendres es podrien donar les condicions "conjuntes" més favorables.
S'haurà allunyat una mica més i no estarà en conjunció amb la lluna nova, però compensarà ... si no hi ha niguls  :-\

... i si no ens queda l'esperat Ison (C/2012 S1) pel novembre. Esperem que no defraudi les espectatives  ::)
« Darrera modificació: De Març 12, 2013, 11:02:19 a. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:COR XAPAT
« Respondre #4 el: De Març 16, 2013, 00:14:33 a. m. »
És massa petit i es veu durant molt poc temps. Ahir ho vaig intentar de nou però sense èxit. Al menys vaig passar una estona fotografiant la Península.

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re:COR XAPAT
« Respondre #5 el: De Març 16, 2013, 21:55:54 p. m. »
És massa petit i es veu durant molt poc temps. Ahir ho vaig intentar de nou però sense èxit. Al menys vaig passar una estona fotografiant la Península.

Per veure'l havies de fer una cerca "aleatòria" per la zona amb uns prismàtics (en tenc varis, però hi ha uns 7x50 que em regalaren els pares cap a principis dels anys 70, que per "caça astronòmica" van de conya  8) )
Una vegada localitzat, a simple vista ja no el perdies. I si tenies alguna cosa "més grossa" a punt el podies mirar una estoneta (poca, perquè aviat baixava  :-\ )

Per retratar-lo, una focal llarga i (m'han comentat, que amb això estic més de mig peix) entre 1 s i 2 s d'exposició.
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:COR XAPAT
« Respondre #6 el: De Març 16, 2013, 23:27:12 p. m. »
Jo ahir divendres el vaig veure; bé, més aviat intuir, a simple vista i la veritat és que era molt mal de veure. Vaig intentar fer-li una foto però destacava tant poc sobre el fons que no vaig obtenir cap resultat acceptable.

M'esperava una mica més d'aquest cometa.

Ara a esperar qué passa amb l'Ison.

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:COR XAPAT
« Respondre #7 el: De Març 17, 2013, 07:57:53 a. m. »
És massa petit i es veu durant molt poc temps. Ahir ho vaig intentar de nou però sense èxit. Al menys vaig passar una estona fotografiant la Península.

Per veure'l havies de fer una cerca "aleatòria" per la zona amb uns prismàtics (en tenc varis, però hi ha uns 7x50 que em regalaren els pares cap a principis dels anys 70, que per "caça astronòmica" van de conya  8) )
Una vegada localitzat, a simple vista ja no el perdies. I si tenies alguna cosa "més grossa" a punt el podies mirar una estoneta (poca, perquè aviat baixava  :-\ )

Per retratar-lo, una focal llarga i (m'han comentat, que amb això estic més de mig peix) entre 1 s i 2 s d'exposició.

El vaig estar cercant amb prismàtics i per la zona on devia estar. Conec gent que l'han fotografiat i han emprat objectius amb focal més llarga dels que tenc i estaven fent les fotos a prop d'on era.  El temps d'exposició pot variar, si vols una estela més llarga més temps d'exposició.

Desconnectat xavi

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 165
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:COR XAPAT
« Respondre #8 el: De Març 17, 2013, 07:58:44 a. m. »
Jo ahir divendres el vaig veure; bé, més aviat intuir, a simple vista i la veritat és que era molt mal de veure. Vaig intentar fer-li una foto però destacava tant poc sobre el fons que no vaig obtenir cap resultat acceptable.

M'esperava una mica més d'aquest cometa.

Ara a esperar qué passa amb l'Ison.

Quina sort!! També m'esperava més.