Autor Tema: Seguiment mes de febrer 2013  (Llegit 68987 cops)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #315 el: De Febrer 09, 2013, 19:10:19 p. m. »
Quina pena que es veu vent per aquest vespre... ja m'agradaria tenir al menys una gelada general per l'illa...

Això sí, crec que haurà zones del centre i llevant que el vent no afectarà tant.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat caldereta

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 174
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #316 el: De Febrer 09, 2013, 19:30:53 p. m. »
les temperatures avui estan baixant rapidament, a nes Castell d'Alaró 0,8 graus! qualcú sap si hi ha nevat allà adalt?

a Sant Salvador 3,7 graus també li basta bé.

per aquí per Palma ja fa més fred que ahir vespres i només son les 19:00 h

sa meva estació marca ara mateix a les 19 hores:

8,7 graus a sa terrasa, no es oficial.
60 % d'humitat
1020 hPa

Jo he dormit pes castell d'Alaró anit passada i quan mos hem aixecat ses basses d'aigo estaven ben gelades. Poc poc s'ha nat tapant i a partir de les 12 ha començat a fer neveta feble; a partir de les 13 fins les 14 ha nevat moderadament a estones aferrant damunt ses superfícies fredes, però a la resta res de res. guapo, no, mel ha estat veure ses virgues de neu cap a sa zona centre-occidental de sa serra!!! res a mes a dir; tenim un clima envejable i a més podem menjar arròs brut amb neu i la mar que mos esquitxa...

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #317 el: De Febrer 09, 2013, 20:12:58 p. m. »
Mañana entrará viento del SW que suavizará las temperaturas, el lunes estamos en alerta por viento.
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #318 el: De Febrer 09, 2013, 20:26:07 p. m. »
Si esta noche no se mueve viento podemos tener una buena helada en los sitios más propensos a ello :)

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #319 el: De Febrer 09, 2013, 20:57:44 p. m. »
6.7 grados con un 80% de humedad, que desapacible  :( calefacción al poder
El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #320 el: De Febrer 09, 2013, 21:11:26 p. m. »
Per d´aqui 48h ens fan entrar una bossota de casi -35º amb sa -2/-3 enfonsada a un geopotencial de 1370.
Vendrà de ponent, i com sabeu ses nevades de ponent no fallen: mirau el passat 23 de gener! Amb sa -30º en altura i una 0/-1 a 1320 mts va nevar a partir dels 800.
Veurem si es confirma, de ser així seria una neu més granulada i no els padaços d´avui. Sí que s´insinua més gregal per dimecres (96h) però encara falta un món.
Una cosa és segura: passarem fred aquests dies! Ja ho anyorava  :P

2.5º a Sóller ara mateix, vaja vespre es prepara...

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #321 el: De Febrer 09, 2013, 21:19:10 p. m. »
Bon vespre!

Com ha dit en uetam, mos hem trobat a Galilea. Després noltros hem anat cap a sa part central de sa Serra, i mos hem trobat amb en Gregal per allà dalt, devora s'embassament des militars.

A nivell personal sa meva qualificació de sa nevada no és sa mateixa que sa de'n Gregal. Si bé és cert que jo no era allà quan ha nevat, sí que he arribat abans que s'aturas de nevar. Tal vegada sa intensitat de sa nevada hagi estat elevada en es moment en què precipitava, però es acumulats no han estat per tirar cohets. Amb s'afegit que s'ha començat a fondre molt ràpid.

A més que no estic gaire segur que es responsable d'aquesta nevada hagi estat es vent de gregal. M'atreviria a dir que un petit flux de mestral a capes baixes hi ha tengut alguna cosa a veure.

Després hem baixat per sa banda de Lluc, i realment sa nevada ha anat a clapes. Perquè a Cúber hi havia poqueta neu, però es que en es Gorg Blau quedaven únicament clapes testimonials. A s'alçada des desvio de sa Calobra no quedava gens de neu, però de sobte, uns tres quilòmetres abans d'arribar a Lluc ha tornat a comparèixer neu, fins es Coll de sa Batalla.

Crec que en determinades situacions convectives sa banda de Lluc és més efectiva que sa banda de Sóller. Avui m'ha donat sa impressió que sa cota de neu aferrada estava un poc més baixa. I es dia que va fer neu granulada, jo era a sa banda de Lluc, i n'Albert a sa banda de Soller, i parlant amb ell vaig veure com també sa precipitació havia estat un poc més intensa en aquell sector.



Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #322 el: De Febrer 09, 2013, 21:25:31 p. m. »
Per d´aqui 48h ens fan entrar una bossota de casi -35º amb sa -2/-3 enfonsada a un geopotencial de 1370.
Vendrà de ponent, i com sabeu ses nevades de ponent no fallen: mirau el passat 23 de gener! Amb sa -30º en altura i una 0/-1 a 1320 mts va nevar a partir dels 800.
Veurem si es confirma, de ser així seria una neu més granulada i no els padaços d´avui. Sí que s´insinua més gregal per dimecres (96h) però encara falta un món.
Una cosa és segura: passarem fred aquests dies! Ja ho anyorava  :P

2.5º a Sóller ara mateix, vaja vespre es prepara...
Comentaris de models a +36h a seguiment de models per favor  ;)
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #323 el: De Febrer 09, 2013, 22:06:14 p. m. »
A la part baixa de Vilafranca teníem 1,6ºC fa uns minuts!. O sigui que si el vent no aconseguís bufar per aquí hi hauria una bona gelada.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #324 el: De Febrer 09, 2013, 22:22:48 p. m. »
A destacar d'avui la Tmín del Castell d'Alaró que ha estat de -0,9ºC i que s'ha donat a les 14h!. A la Serra d'Alfàbia la Tmín ha estat de -0,6ºC a les 12:40h.

La TMàx del Castell s'està donant ara amb 2,6ºC!

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #325 el: De Febrer 09, 2013, 22:32:15 p. m. »
Al manco per la meva contrada, la gelada sira la mes forta del any. Tenc ara al terrat 3.6º, es cotxe fa 1h ja marcava 2º, i segueix baixant. No fa molt bon estar fora amb un 87% d'homitat. Crec que dema estara tot ben blanc de la gelada.

En quant al episodi, estic com tots, molt content de que hagui nevat. Soc el primer que de no haver tengut feina i d'altres inconvenients hagues pujat a trescar per la serra amb la 4x4, però el que hem de mester per salvar aquest hivern no es que caiguin a la serra 10 o 15mm en forma sòlida, sino una bona borrasca, que plogui durant 3 dies, i que amolli 300 mm a la serra, fins que rebentin totes les fonts, ufanes o no, i s'omplin els embassaments.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #326 el: De Febrer 09, 2013, 22:33:47 p. m. »
Fa molta planta es mapa de les illes a meteoclimatic  ;D

per aquí jo tenc 7,5 graus 1 grau menys que a les 19 hores... 



Per cert a la fi! tenim una máxima baixa a les illes, la des Castell d'Alaró amb 2,6º
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Josemacawa

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 819
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #327 el: De Febrer 09, 2013, 22:38:28 p. m. »
Buenas noches ahora mismo marco 5,3 haber hasta donde llega y siempre que el viento lo permita  :P
Palma-vivero

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #328 el: De Febrer 09, 2013, 22:40:58 p. m. »

A part de les estacions dels cims, pens que es pil.lari i vilafranca-parc s'enduran el premi gros de la major gelada d'aquesta nit

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Meteomallorca

  • Calabruix
  • *
  • Missatges: 3035
  • Informando desde Marivent (Cala Mayor)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Seguiment mes de febrer 2013
« Respondre #329 el: De Febrer 09, 2013, 23:16:42 p. m. »
Es curioso, hace dos horas la temperatura era de 6 grados y ahora ha subido a 8 por la influencia del viento de  SW relativamente 'calido' debido a su recorrido maritimo  :o

El amor por la meteo corre por mis venas... Y me da la vida

MIS FOTOS de Meteorología

*Socio de la SOMIB

Página de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/45424