Autor Tema: Sa tempesta de Randa (18-11-12).  (Llegit 1418 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« el: De Novembre 19, 2012, 23:20:49 p. m. »
Ahir migdia es niguls creixien amb força, i ràpidament es va generar una taca entorn des Massis de Randa. Així que vaig haver de partir cap allà per comprovar si estàvem davant el que jo anomen sa tempesta de Randa, i que es tracta d'una ennigulada rabiosa que es genera en aquella zona i que descarrega amb una força impressionant, i que al mateix temps es va desplaçant cap a  Porreres-Montuïri-Vilafranca, tot i que ahir va pasturar un poc més.

A Randa només hi vaig fer una foto. Quan anava cap allà plovia amb tanta força, i vaig veure tanta d'aigua baixar de sa muntanya, que vaig creure que el més prudent era allunyar-me un poc d'allà.

No s'acaba d'apreciar bé, però hi havia una cascada d'aigua que pegava enmig des carril de la dreta de sa carretera.



Vaig tirar cap a Porreres i me vaig trobar que hi havia plogut amb força, el que va provocar que ses síquies anassin plenes, i es torrent de na Poruga fes un amago d'envestir. Dic amago, perquè si que va córrer un poc d'aigua, però només per sa zona amb més pendent. A sa part més baixa va quedar estancada i no va arribar a arrancar.

Així estava sa rotonda de Porreres a Llucmajor (a sa part de Porreres). No hi havia gaire aigua, no arribava a 5cm. Quan na Poruga envesteix allà si posen de 30 a 50cm amb molta rapidesa.



Després d'intentar anar cap a Felanitx i haver de recular (aquella carretera és horrible quan plou) vaig arribar a Vilafranca, on em vaig trobar amb es torrent de sa part baixa que ja anava quasi ple



Ara ve el que jo he de qualificar com a molt guai. Avui quedava calabruix a sa part baixa de MontiSion



Però no només en quedava a Montision, sinó que a Son Pons (al terme de Llucmajor) també n'hi havia, i bastant. De fet, tenc es convenciment que a alguns racons n'hi ha per un parell de dies.





S'intensitat de sa precipitació per Llucmajor va ser tan important que va provocar sa revinguda des Torrent des Pèlag i va provocar sa caiguda de bastantes parets.



Aquest foravila ha quedat bastant capolat. Es torrent venia desbordat de molt més amunt, i ha provocat molts desperfectes en aquest troç. No se si s'aprecia bé, però sa suposa que allà hi havia una paret.



En aquesta darrera imatge es pot observar com s'aigua corria encara. Es xaragall que va obrir s'aigua és de primera categoria.



Que ho disfruteu!
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« Respondre #1 el: De Novembre 19, 2012, 23:29:40 p. m. »
 :-X Molt bo lo des calabruix ! pareix ciment
Twitter: @Jawallk

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« Respondre #2 el: De Novembre 20, 2012, 00:32:44 a. m. »
Molt bon reportatge!. Segur que hi ha algun punt en el que varen caure molt de litres. Sabem dades oficials de Randa?

Segurament en el triangle Llucmajor-Porreres-Montuiri deu haver algún lloc on va caure molta aigua. I crec que també passa el mateix en el riangle Vilafranca-Porreres_Felanitx!


Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« Respondre #3 el: De Novembre 20, 2012, 09:54:19 a. m. »
Molt bon reportatge Twin, ses des calabruix son espectaculars :o

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« Respondre #4 el: De Novembre 20, 2012, 11:11:06 a. m. »
una pasada de les bones! segur que vares disfrutar!!!!!! gracies per compartir-ho! ::)
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Sa tempesta de Randa (18-11-12).
« Respondre #5 el: De Novembre 21, 2012, 11:19:10 a. m. »
Fantàstic el reportatge   :D  :D  :D

Torrenteres i xaragalls de la banda de la marina de Llucmajor i provinents de la part Sud del massís de Randa, es veuen córrer poques vegades. Pràcticament no tenen un llit definit.

Ah! En comptes d' "Aquest foravila" queda molt millor "Aquest tros", "Aquesta tanca", "Aquesta clova", "Aquesta finca", "Aquesta(es)
quarterada(des)", ... No malbaratem el llegat dels padrins (n'hi ha prou amb els "neo-topònims"  ;D  )
FORÇA FORANA!!!