Autor Tema: Problemes amb el Pluvio Davis  (Llegit 2911 cops)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Problemes amb el Pluvio Davis
« el: De Novembre 19, 2012, 14:22:49 p. m. »
Ja fa casi dos any varem tenir un problema amb sa davis de Sant Salvador, recordau que va pegar un llamp al bar-restaurant i també a molt de equipos de empreses que tenen repetidors, sa davis sa veure efectada ja que va deixà de funcionar el seu pluvio, ja pensaben el pitjor i un dia va venir en Talet des foro, gran espert en electricitat i tot d´una sén va anar al "Reed" ( a ell ja se li habia espenyat a Porreres sa Lacrose que tenia) i efectivament despres de unes comprovacions varem sebre que estaba romput. Aquest "Reed" li basta el camp magnetic que crea es llamp per deixà de funcionar, de fet el resta de l éstació o li va pasar res...

Ahir, s´estació meva de Portocolom li va pasar el mateix, jo no hi era a cameva al moment de la tempesta pero era a pocs km i varen pegar un parell de llams molt molt a prop, recordau que ahir vaig tenir una diferencia entre hellman´s i davis de 20,6mm a favor des hellman, imposible, molt mal de creure mai m´habia pasat,  si 1mm 2mm es normal amb aquestes intensitats, pero 20mm... una cosa que me va cridar s´atenció va ser que s´hora que sa va aturar de ploure a la meva estació no correspondia amb s´hora que va deixà de ploure ja que era a un dinar a 1,5km, aqui vaig pensar que podria ser un llamp i efectivament lo mateix que Sant Salvador, es "Reed" de sa davis està espenyat!.

Al cas de Sant Salvador funcionaba 1 vegada de cada 20 vuelcos mas o menos, al cas de sa meva no funciona gens (no marca cap vuelco), per tant ojo a ses davis que perden preciptació i en teoria estan ben ajustades (el balancí pot caure a sa mesura que toca peró si el "Reed" no compta tots es vuelcos...), per tant una nova experiencia coneguda.

Aquest "Reed", es com un relé allargat com podeu veeure a sa foto i està col.locat just al centre des balancí, actua quant l´iman des balancí pasa a prop d´aquest "Reed", una manera de poder sebre si està romput i si marca a tots el vuelcos que fa es balancí es escoltà ja que actua com si fos un relé fa un "tic" molt baix , si se té renou al voltant no se sent! un altre manera es fer es vuelcos i comprovar a sa consola si marca (despres s´aurà de borrar es clar).

El Reed de pot trovar a tendes de electronica i el seu preu no arriba a 1€.

Unes fotos







Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Problemes amb el Pluvio Davis
« Respondre #1 el: De Novembre 19, 2012, 14:41:56 p. m. »
Joder!!! interesante, cuando cambies el reed este, ves haciendo fotos de la operacion.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Problemes amb el Pluvio Davis
« Respondre #2 el: De Novembre 19, 2012, 16:01:07 p. m. »
Jaume, per desfer es Reed és difícil?. Supós que s'ha de llevar l'estany que uneix els cables al Reed, canviar el Reed i després tornar a soldar els cables amb estany. Ho has fet?. És complicat?

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Problemes amb el Pluvio Davis
« Respondre #3 el: De Novembre 19, 2012, 18:42:35 p. m. »
Bé finalment he desfet es famós "Reed" avui horabaixa, demà baixarè a Palma amam si el prop ;)

Vos deix un video, ja que tant en Quique con en G-force estan interesats de com es i com sa sustitueix aquesta peça, avis que es video no es de molt bona calitat pero es lo que hi ha :P, Ah! i no us regueu des saldador que no es profesional!! ;D ;D i es telefono que esperi ;D

http://www.youtube.com/watch?v=KigkpCl-kss

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Problemes amb el Pluvio Davis
« Respondre #4 el: De Novembre 19, 2012, 19:51:46 p. m. »
Perfecte, Jaume!. Gràcies pel video!.

Ha quedat claríssim on es troba el Reed i com accedir-hi.

Sembla que el més delicat és el tema de llevar soldadures i després tornar-les a fer. Però bé, veig que tú t'en desfàs bastant bé!  ;)

Poc a poc anam aprenent més coses de les Davis!  ;)