Autor Tema: 22/11/2009  (Llegit 3830 cops)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
22/11/2009
« el: De Novembre 23, 2009, 23:43:26 p. m. »
Encetaré aquesta secció amb una excursió curta, però ferèstega: em vaig adonar que fa 24 anys que tenc 24 anys ...  i això suma 48!  ::)

Cavallet quan eres jove,
que anaves de pentinat!
I ara som arribat,
que ja no tens pels per sa coa!

A part de tenir cames i braços (sobretot aquests) com si m'hagués barallat amb un moix, vaig fotre la pantalla del mòbil amb algún dels múltiples cops per penyes i roques.

Les fotos no són meves (la pobra càmera també hagués quedat per allà dalt) però, els que no hi hagueu estat, vos en fareu una idea.

A) Pas de s'Al·lot Mort (topònim si més no tètric; a més te llegenda)




B) Pas des Marge




... i entre un i s'altre els paratges inhòspits dels esquejars de la muntanya de Montcaire.

Memorable  :P
 
« Darrera modificació: De Novembre 23, 2009, 23:50:21 p. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: 22/11/2009
« Respondre #1 el: De Novembre 24, 2009, 18:14:05 p. m. »
Ostres  :o Mare meva. I a més amb costa i un camí d'aquells de fer de cabra...xapeau  ;D  ;D
Ja t'avis que als malanomenats joves, aquests paratges també mos fan fer figa  ;D
Fereu la Muntanya o tornareu per Bini? Per cert, hi ha un pseudo camí, que passa per un altre pas, el des Ruc, que jo no conec però m'han dit que no és tan escabrós. El coneixes?  :)

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: 22/11/2009
« Respondre #2 el: De Novembre 24, 2009, 21:17:08 p. m. »
Fa  molts d´anys vaig pujar desde Cala Tuent fins es Binis per es torrent de s´al.lot mort.  Va esser una matadura.  Ara tendria que aplicar lo que diu Parejal " Cavallet quan eres jove...", domes la feria baixant i aixi i tot es forta forta.

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: 22/11/2009
« Respondre #3 el: De Desembre 01, 2009, 14:25:50 p. m. »
Ostres  :o Mare meva. I a més amb costa i un camí d'aquells de fer de cabra...xapeau  ;D  ;D
Ja t'avis que als malanomenats joves, aquests paratges també mos fan fer figa  ;D
Fereu la Muntanya o tornareu per Bini? Per cert, hi ha un pseudo camí, que passa per un altre pas, el des Ruc, que jo no conec però m'han dit que no és tan escabrós. El coneixes?  :)

Ferem Tuent-Tuent, pujant per s'Al·lot Mort i baixant pel pas des Marge.

Quan ja has sortit de la torrent de s'Al·lot Mort pel marge esquerre, seguint amb cura les fites (poques) trobes restes d'un antic camí empedrat, amb algun marge de sosteniment que en lleugera pujada et va apropant als Binis cada vegada més consolidat pel pas del bestiar (no humà). Abans d'envestir la darrera pujadeta (una cresteria amb un collet) fa una clotada on abans hi havia es bassol des Peixos. Seguint el camí arribes a Bini Petit. Si d'allà tornes arrera tens dues opcions: pel mateix collet que passa el camí o pel pas des Ruc. Aquest es troba a la cresteria abans esmentada. Es senzill: la darrera tanca de Bini Petit rebia el nom de sa tanca de l'Hospital (cosa d'animals malalts que convenia separar dels altres). Travesses aquesta tanca i al final tirant cap a l'esquerra hi ha una roca aïllada, prima i de forma capriciosa (karst pur i dur) inconfundible que marca el començament del Pas. Aquest baixa sense gaire dificultat altra vegada cap al bassol des Peixos, però si vols anar cap al pas d'Es Marge no cal baixar-hi del tot. Per l'esquerra hi ha un tirany que et porta cap a aquest turmassot



deixant-lo a la dreta, trobes el camí empedrat (més ben conservat que l'anterior) que et du sense dificultats al pas des Marge. Una vegada superat el pas, segueix dues voltes cap avall i desapareix pels esbaldrecs. D'aquí per avall, campi qui pugui, primer vora els penyals i després per un carritxar molt rost.



FORÇA FORANA!!!