Autor Tema: Seguiment mes de novembre 2012  (Llegit 107989 cops)

Desconnectat jalguersuari

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 216
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #135 el: De Novembre 11, 2012, 00:17:38 a. m. »
Supòs que és l'esperit culé, però jo som molt pessimista.
En meteo crec molt en les ratxes i enguany no va de ploure. Si no, només cal mirar el que ha passat avui (exceptuant el llevant), però tenim molts altres exemples de bones oportunitats desaprofitades aquesta tardor. Només em baso en les meves sensacions ja que d'elements de predicció meteorològica no en tinc ni idea.
Esper equivocar-me, però per si de cas, no em faig cap il·lusió i així tot el que caigui serà benvingut.
Palma (La Bonanova)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #136 el: De Novembre 11, 2012, 08:56:48 a. m. »
Bon dia

Al final a la nit, 0.2mm, La temperatura ha caigut 6 graus des d'ahir a mitjanit, a hores d'ara 11.9º.
S'ha vist una bona tempesta darrera la serra de tramuntana. Ara però, fa un bon sol

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #137 el: De Novembre 11, 2012, 09:56:24 a. m. »
Tranquilos, lo bueno está por llegar  ;)

Desconnectat Castell de Santueri

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2016
  • Estudiant d'Economia i aficionat a la Meteorologia
    • Veure Perfil
    • El meu Canal de Youtube, amb predomini de videos de meteorologia
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #138 el: De Novembre 11, 2012, 09:59:09 a. m. »
Tranquilos, lo bueno está por llegar  ;)

CUANDO!?  ::)

Bon dia companys!
La tranquilitat que dona veure nevar no te preu.

Pàgina de Facebook-> https://www.facebook.com/pages/El-Rinc%C3%B3n-Balear-de-la-Meteorolog%C3%ADa/454249921346040

Galeria fotogràfica
http://www.flickr.com/photos/114391725@N06/

Desconnectat Tem-Es Figueral/Marratxi

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #139 el: De Novembre 11, 2012, 11:19:02 a. m. »
Habra que seguir lo que viene de la zina de Murcia,en otros foros hablan de que esta dejando lluvias muy fuertes,y si no se desvia lleva buena direccion....


Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #141 el: De Novembre 11, 2012, 11:28:32 a. m. »
Sa darrera actualització pareix que tot segueix mes o menys igual :P

A ses imatges des radar hi ha qualca petit nucli rabiós, sempre bastant a lluny de nosaltres.


Desconnectat Urtyk

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1258
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #143 el: De Novembre 11, 2012, 12:00:35 p. m. »
Habra que seguir lo que viene de la zina de Murcia,en otros foros hablan de que esta dejando lluvias muy fuertes,y si no se desvia lleva buena direccion....

Eso se queda en esa zona, aquí tendremos que esperar a la noche para ver algo.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #144 el: De Novembre 11, 2012, 12:04:36 p. m. »
Bones!

Interessant la situació d'avui i la dels propers dies. La situació és molt interessant des del punt de vista meteorològic ja que és de llibre (d'aquelles d'explicar com a referència del procés de formació d'una DANA amb reflexe en superficie):

- Avui diumenge es despenja el front polar cap a la Península degut a la presencia d'un anticicló a la Europa Oriental i d'un altre  a les Açores. Entremig d'ambdós es produeix la ondulació del front polar que progresa cap el sud per acabar estreyent-se i generant una DANA avui horabaixa en el SE Peninsular.

- Aquersta DANA es passejarà pel nord d'Àfrica i acabarà generant una borrasca en superficie ben tancada dilluns i que s'anirà profunditzant (baixant la seva pressió) arribant als 1005 aprox dimarts horabaixa.

- Aquesta borrasca es formarà a la zona Nord d'Algèria i viatjarà una mica cap el Nord situant-se dimarts més propera a les Illes i enviant fluxe de gregal-llevant i acompanyant tot això d'aire fred en altura a 500 hPa (Temp inferiors als -15ºC).

Evidentment la situació per dilluns vespre i dimarts es de pluges generoses.
Lo d'avui horabaixa no ho veig tan general ni generós (tal vegada sí a les Pitiuses) però a algún lloc es pot formar un nucli important i deixar quantitats interessants.
Ara bé, jo confio més en dilluns vespre i, especialment, dimarts.


A veure com acaba aquest episodi. Esperem que totes les Illes rebin bones quantitats, que falta fa.

Au idó, a fer seguiment!  ;)  ;D

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #145 el: De Novembre 11, 2012, 12:10:47 p. m. »
Per cert, AEMET ja ha activat les alertes per dimarts, algunes taronja:


- Precipitacions de 25-35mm/h i 90mm/12h (Mallorca i Pitiuses)
- Vent amb ratxes de 90 kph

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #146 el: De Novembre 11, 2012, 12:23:13 p. m. »
Per la meva zona no pens que sigui la situació mes propicia, pels vents de gregal i llevant. pens que al manco pel ponent veurem vent, mal temps, però no massa aigua. Ara be, pel llevant i serra sira memorable aquest episodi.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat jorda

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1626
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #147 el: De Novembre 11, 2012, 13:36:54 p. m. »
El radar mostra com dins la mar, tant al nord com al sud de les illes, aquí i allà de manera aleatòria es van formant nuclis tempestuosos d'allò tan rabiós, en qualsevol moment tocarà rebre, només és qüestió de paciència.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #148 el: De Novembre 11, 2012, 13:37:40 p. m. »
Això de veure com actualització rera actualització mantenen aquesta situació tan interessant me té ben emocionat. Sincerament, amb es mapes a sa ma s'alerta taronja per pluges de fins a 90mm en 12 hores la veig totalment justificada. I més encara, a determinats indrets de sa Serra de Tramuntana, per allà on es senyor embat hi té aquell magnífic pluviòmetre, es acumulats podrien posar es pèls de punta.

Per cert, no se si algú més ha fet s'animalada avui dematí d'aixecar-se entorn de les 7 des dematí, però jo en aquesta hora aproximada anava de Porreres cap a Palma amb cotxe i sa sortida de sol ha estat d'allò més espectacular, amb una línea de cúmuls ben desenvolupats darrera sa Serra de Tramuntana (deixaven pluges dins la mar) que poc a poc s'ha anat iluminant amb sa sortida des sol, tornant primer vermells per sa part alta i ja més tard agafant es color normal.

Després he anat a veure es fenòmen òptic de sa rosassa de la Seu, que no l'havia vist mai.

Ara, a Palma fa Sol. I es veuen alguns cúmuls aquí i allà però sense massa malícia, almanco de moment i amb sa meva perspectiva.  
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment mes de novembre 2012
« Respondre #149 el: De Novembre 11, 2012, 13:52:57 p. m. »
Això de veure com actualització rera actualització mantenen aquesta situació tan interessant me té ben emocionat. Sincerament, amb es mapes a sa ma s'alerta taronja per pluges de fins a 90mm en 12 hores la veig totalment justificada. I més encara, a determinats indrets de sa Serra de Tramuntana, per allà on es senyor embat hi té aquell magnífic pluviòmetre, es acumulats podrien posar es pèls de punta.

Per cert, no se si algú més ha fet s'animalada avui dematí d'aixecar-se entorn de les 7 des dematí, però jo en aquesta hora aproximada anava de Porreres cap a Palma amb cotxe i sa sortida de sol ha estat d'allò més espectacular, amb una línea de cúmuls ben desenvolupats darrera sa Serra de Tramuntana (deixaven pluges dins la mar) que poc a poc s'ha anat iluminant amb sa sortida des sol, tornant primer vermells per sa part alta i ja més tard agafant es color normal.

Després he anat a veure es fenòmen òptic de sa rosassa de la Seu, que no l'havia vist mai.

Ara, a Palma fa Sol. I es veuen alguns cúmuls aquí i allà però sense massa malícia, almanco de moment i amb sa meva perspectiva.  

Jo a les 6, però no per plaer. He vist sa linia de cumuls i abans de sortir el sol es veien alguns llampecs del nucli que hi havia cap a Esporles, que ha evolucionat per darrera la serra.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm