Autor Tema: Diari nevada febrer 2012  (Llegit 1755 cops)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Diari nevada febrer 2012
« el: De Setembre 06, 2012, 18:46:38 p. m. »
Bé, un poc tard i durant l'estiu, m'acab d'animar per fer una breu narració sobre aquells dies de la nevada a Palma, amb dades, fotos i vídeos.

DIVENDRES 3 DE FEBRER DE 2012

  El dia va estar ennigulat per Palma, excepte qualque estona al dematí; quan bufava un bon vent de gregal gèlid. A partir de migdia van anar caient ruixats per Ciutat fins baixar la temperatura als 3ºC a Ciutat Jardí. Si no m'equivoc, a zones elevades de la capital ja es veien flòvies.
  Al vespre, quan pareixia que tot s'havia calmat, van anar sorgint nuclis al mestral i tramuntana de Mallorca que afectaren la banda de ponent. Quan va arribar la precipitació, els primers deu minuts va ser de pluja; fins que no vam baixar dels 2ºC no varen començar a caure els primers flocs. Va fer una nevada curta, però intensa, devers les 21h. Momentàneament va quedar tot blanc, durant la resta de la nit la neu va quedar damunt teulades i cotxes.

  Segons els sondatges realitzats des de l'aeroport de Son Bonet, aquestes eren les condicions d'aquell dia:

    3-2-2012  00Z     temp 850 hPa=-5.9ºC    temp 500 hPa=-33.3ºC
    3-2-2012  12Z     temp 850 hPa=-6.3ºC    temp 500 hPa=-34.9ºC

  I aquí la gràfica de temperatura d'aquell dia a Ciutat Jardí:



  Imatges del dia:









I els vídeos del dia:
Primer, començant a nevar des de la terrassa:
http://www.youtube.com/watch?v=Rfv1eDWKeD8
Segon, ja nevava i estava al carrer:
http://www.youtube.com/watch?v=hIojz-bpmx4
Tercer, al carrer també:
http://www.youtube.com/watch?v=Imh2bpJ8FNY

DISSABTE DIA 4 DE FEBRER DE 2012

  Durant la matinada van anar caient ruixadets de neu, a la zona d'Andratx va ser increïble. El dematí va ser gloriós, sobretot per la meitat oest de la ciutat. Vaig anar a jugar a pàdel (pistes cobertes, evidentment) a la zona de Son Valentí i hi havia uns 15 cm.
  L'horabaixa va ser de sol i tranquilitat. A la banda baixa de Ciutat va desaparèixer la neu, tot i que a les bandes elevades hi quedava. Es podia veure perfectament a la televisió durant el partit Mallorca-Betis d'aquell dia. On gent coneguda que hi va anar diuen que mai recordaven passar aquell fred a Son Moix. Abans de mitjanit, encara amb el cel serè, la meva estació de Ciutat Jardí va marcar per primera vegada una temperatura negativa. Vam arribar als -0.4ºC aquell dia.

Segons els sondatges realitzats des de l'aeroport de Son Bonet, aquestes eren les condicions d'aquell dia:

    4-2-2012  00Z     temp 850 hPa=-8.5ºC    temp 500 hPa=-33.9ºC
    4-2-2012  12Z     temp 850 hPa=-9.5ºC    temp 500 hPa=-33.7ºC

Gràfica de temperatures aquell dia:


*Comentar que va ser el dia més fred a Palma des de feia molts d'anys. De fet, crec que ni en 1985 vam tenir una màxima inferior als 5º per Ciutat.

Fotos d'aquell dia:










I ara les fotos des de Son Valentí:








El reportatge de dia 5 (el més fotogènic, i també ve amb un vídeo) no el penjaré fins demà. Ja que em durà una mica més de temps.

Per ara, disfrutau dels dies 3 i 4 de febrer.

 ;)
« Darrera modificació: De Setembre 07, 2012, 11:03:51 a. m. per Zuco »
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #1 el: De Setembre 06, 2012, 20:54:01 p. m. »
Gran reportatge! sens dubte aquest febrer no l'oblidarem mai. A veure quin material ens tens preparat del dia 5 de febrer! :)

Desconnectat Vallca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 650
  • Oregon BAR218HG (Sant Jordi - Palma)
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #2 el: De Setembre 06, 2012, 23:55:55 p. m. »
Jo també podria aportar videos i fotos. Molt bona zuco
Twitter: @Jawallk

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #3 el: De Setembre 07, 2012, 00:38:37 a. m. »
Uauuu! Molt bona i refrescant tasca
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat gorgblau

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 996
  • Tobogan d'en balti
    • Veure Perfil
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #4 el: De Setembre 07, 2012, 08:36:23 a. m. »
Excel.lent!!!  :)
Visca Mallorca!!!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #5 el: De Setembre 07, 2012, 10:31:11 a. m. »
Moltes gràcies a tots.

I aquí va el resum de dia 5.

DIUMENGE DIA 5 DE FEBRER DE 2012


Per la meva zona de Palma, de matinada va caure el gruix més gran de tots els dies; ja que cada floc que queia es quedava per les temperatures, en tot moment negatives.
En principi vam acumular uns 5 cm. de gruix. Crec que el més fort aquella matinada va caure devers la zona del Pont d'Inca.
 A partir de les 6h. es vàren anar els niguls i la temperatura encara va baixar més. Fins els mítics -1.7ºC de rècord de la meva estació o els -4.4º d'Es Pil.larí; així com els -5.6ºC a la Universitat. La mar fumejava pel contrast de la temperatura, i, fins i tot, a alguna zona hi havia boira.
 El dematí va estar assolellat. A les 9h. encara teniem -1.5º, a les 10h. pujaven dels 0ºC i a les 11h. teniem 2ºC. A les 12h. va entrar una mica d'aire i el termòmetre va pujar a l'hora de dinar fins els 8ºC. La neu aguantà fins les 11h. i a l'ombra fins les 14-15h.
 L'horabaixa es va ennigular molt ràpid i va ploure una mica, al principi fins els 5ºC i al vespre amb 3.5ºC.

Segons els sondatges realitzats des de l'aeroport de Son Bonet, aquestes eren les condicions d'aquell dia:

    3-2-2012  00Z     temp 850 hPa=-9.9ºC    temp 500 hPa=-34.1ºC
    3-2-2012  12Z     temp 850 hPa=-7.5ºC    temp 500 hPa=-28.1ºC

  I aquí la gràfica de temperatura d'aquell dia a Ciutat Jardí:


  Aquí les fotos:




























La Torre d'en Pau:
















I un petit vídeo des de la meva terrassa:
http://www.youtube.com/watch?v=9WrUTOoUZQU

Esper que us agradi!
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #6 el: De Setembre 07, 2012, 11:15:02 a. m. »
Fantàstica feina Zuco!. Aquí tots hauríem d'aportar el nostre granet de sorra per tal que quedàs un bon resum d'aquest episodi de neu. A veure si tenc una mica de temps per pujar un parell de dades i de fotos!

Desconnectat Ironside

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 424
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #7 el: De Setembre 07, 2012, 12:15:29 p. m. »
Fantastico reportaje Zuco, creo que tardare muchisimo tiempo en olvidar ese domingo, tuve que llevar a mi mujer a trabajar a Inca, tarde aproximadamente 45 minutos en llegar( menos mal que eran las 7 de la mañana), carretera totalmente intransitable en la zona del pont d'inca sobre todo y hasta pasado Binisalem donde mejoraba levemente, la vuelta casi peor, multitud de coches confiados intentaban adelantar a los coches que ibamos con extremo cuidado, lo menos vi 7 accidentes en la vuelta la mayoria de ellos contra la mediana, el momento de mas susto cuando un todoterreno que disponia adelantarme perdio el control y se estampo con la mediana.

Moraleja - La nieve es muy bonita, pero sin conducir, aunque en este caso se debio a placas de hielo.

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #8 el: De Setembre 07, 2012, 16:04:11 p. m. »
Impressionants fotografies, increible com estava Ciutat Jardí. Un dia inoblidable aquell, m'enrecord que de bon dematí vaig partir a donar una volta i estava tot nevat, i lo que no estava nevat, esteia glaçat. Quan ja havia sortit el sol, al carrer Aragó el cotxe encara me marcava -2ºC. La via de cintura esteia tancada per glaç a l'asfalt. No sé si tornarem a veure res igual...

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #9 el: De Setembre 07, 2012, 19:37:06 p. m. »
Molt bon reportatge.
Increible aquell mati. Havia glaçat fort a la nit damunt banyat , i cap a les 5:30-6 va nevar fort, i la neu v a aferrar per tot, parets, pals, cotxes... Els carrers del pont d'inca eren intransitables pel glaç, i la autopista encara pitjor. Vaig arribar a mesurar 7 cm de neu a ca meva.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #10 el: De Setembre 09, 2012, 11:30:43 a. m. »
Jo des diumenge no puc opinar perquè no vaig poder anar a Palma (dilluns tenia examen). Però sempre me quedarà es dubte del que hagués passat si enlloc de ser diumenge hagués estat un dia feiner.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Diari nevada febrer 2012
« Respondre #11 el: De Setembre 09, 2012, 12:07:42 p. m. »
Jo des diumenge no puc opinar perquè no vaig poder anar a Palma (dilluns tenia examen). Però sempre me quedarà es dubte del que hagués passat si enlloc de ser diumenge hagués estat un dia feiner.


Sa ciutat s'hagués col·lapsat literalment. Amb la via de cintura tancada per glaç i amb tots els ponts de la part alta de Palma cogenlats hauria estat un desastre. I no me vull imaginar el nombre d'accidents de trànsit que hi hauria hagut... I el que no me vull imaginar tampoc és a on haguessin arribat les temperatures mínimes si el cel s'hagués despejat abans, doncs crec recordar que ho va fer devers les 5 del dematí, així que només hi va haver unes 3 hores per a que baixessin les temperatures.