Autor Tema: Compra d'una Davis  (Llegit 3047 cops)

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Compra d'una Davis
« el: D’abril 07, 2012, 12:32:56 p. m. »
Bones,

Al meu pare se li ha cascat el anemòmetre de la seva Oregon WMR928N després d'uns quants anys de servei. S'ha trencat físicament el mecanisme que gira. Crec que no val la pena gastar diners comprant un sensor de recanvi (que costa de trobar) i estic mirant si comprar una Davis.

A on les compreu a Estat Units?  scientificsales.com?  És possible comprar la versió Europea a una web americana?
Hi ha algún lloc a Europa on ens estalviem el rollo de les aduanes? He sentit algún comentari que a Alemania estan bé de preu...
[modificat] En metar també parla de comprar-la a Alemania al seu post.

Jordi.
« Darrera modificació: D’abril 07, 2012, 12:38:47 p. m. per neulos »

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #1 el: D’abril 09, 2012, 11:13:22 a. m. »
Aquest es l'enllaç, que us pareixen els preus??

http://www.echtshop.de/davis-vantage-pro-2-6152eu-wireless-6152-eu-p-539.html

salut

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #2 el: De Juny 03, 2012, 09:04:27 a. m. »
Bon dia

Al final he comprat una vantage 2 a un venedor d'ebay alemany, per no tenir lios amb aduanes i transports interminables, i de fet ja la tenc instal.lada.
La he canviat de lloc, uns 20m cap al SO, ara està damunt ca meva i no damunt cals meus pares, i ja esta pujant dades en proves a meteoclimatic.
Esta funcionant amb el weatherlink, programa que m'ha parescut una estafa pel que costa i el que ofereix comparat amb el Weatherdisplay. inclus el easyweather de la PCE era millor.
Els experts en Davis que m'aconsellau?? torn al WD o me qued amb el WL? en cas de quedar-me amb el WL com puc ficar les dades anuals extremes??

Quan pugui us pos unes quantes fotos

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #3 el: De Juny 03, 2012, 09:39:39 a. m. »
Bon dia

Al final he comprat una vantage 2 a un venedor d'ebay alemany, per no tenir lios amb aduanes i transports interminables, i de fet ja la tenc instal.lada.
La he canviat de lloc, uns 20m cap al SO, ara està damunt ca meva i no damunt cals meus pares, i ja esta pujant dades en proves a meteoclimatic.
Esta funcionant amb el weatherlink, programa que m'ha parescut una estafa pel que costa i el que ofereix comparat amb el Weatherdisplay. inclus el easyweather de la PCE era millor.
Els experts en Davis que m'aconsellau?? torn al WD o me qued amb el WL? en cas de quedar-me amb el WL com puc ficar les dades anuals extremes??

Quan pugui us pos unes quantes fotos

Primer de tot, enhorabona!

A veure, és veritat que el WL no dóna tants gràfics com es volen i tot això. Però et puc assegurar que mai dóna una errada: MAI. I això és molt positiu.

I, per cert, tot i que la PCE estigui ja una mica vella, hi ha possibilitats de posar-la a la Colònia?
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #4 el: De Juny 03, 2012, 10:24:47 a. m. »
Gràcies;)

Es veritat que no tenir cap errada es un aventatge molt important respecte al WD, que es un merder per arreglar les frequents inconsistencies, aixi que evaluare de seguir amb aquest programa, però primer he de trobar la manera de ficar els extrems anuals ja que les dades que va pujant a meteoclimatic nomes tenen dos dies d'antiguetat i s'han perdut tots els records anuals.

La PCE necessita una revisio a fons, ja que darrerament me donava homitats massa baixes, cosa que segons pens pot esser causada per la brutor al sensor. La desmontare la setmana que ve i mirare si se pot fer servir.
A la colònia de moment no tenc internet, i hi vaig mot poc, però no descart que en un futur pugui tenir-la allà instalada.
De moment la davis la tenc funcionant amb un portatil vell (acer amb processador celeron a 800mhz) i va sobrada. Al manoc reduire consum respecte al pc que he tingut en marxa tots aquests anys.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #5 el: De Juny 03, 2012, 10:41:30 a. m. »
Gràcies;)

Es veritat que no tenir cap errada es un aventatge molt important respecte al WD, que es un merder per arreglar les frequents inconsistencies, aixi que evaluare de seguir amb aquest programa, però primer he de trobar la manera de ficar els extrems anuals ja que les dades que va pujant a meteoclimatic nomes tenen dos dies d'antiguetat i s'han perdut tots els records anuals.

La PCE necessita una revisio a fons, ja que darrerament me donava homitats massa baixes, cosa que segons pens pot esser causada per la brutor al sensor. La desmontare la setmana que ve i mirare si se pot fer servir.
A la colònia de moment no tenc internet, i hi vaig mot poc, però no descart que en un futur pugui tenir-la allà instalada.
De moment la davis la tenc funcionant amb un portatil vell (acer amb processador celeron a 800mhz) i va sobrada. Al manoc reduire consum respecte al pc que he tingut en marxa tots aquests anys.

El WL no permet modificar dades. Només a la consola pots modificar les dades de pluja.
Així que no podràs recuperar els teus extrems anuals amb el programa. Una opció, però ja no sé si és viable... demana-li a en G-force, és que els extrems anuals de la plantilla de Meteoclimatic t'ho llegeixin de les dades diàries, i així no hi haurà poblema. A mi un pic em va passar amb els extrems mensuals.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #6 el: De Juny 03, 2012, 12:23:03 p. m. »
No poder modificar les dades es un problema, això fa que nomes el poguem instalar despres de prendre el raïm de cap d'any.
He cercat i pareix que la millor opcio pot ser el VWS que es 100% configurable. El problema es que es de pagament, i encara em couen els 150 euros del WL

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #7 el: De Juny 05, 2012, 10:07:00 a. m. »
Bones!

Jo també vaig comprar una Davis (Una VantagePro2), però no era per mi, sinó pel meu pare. Al final la vaig comprar a bitmax.es, una mica més cara que la web alemana d'en metar, però com que no era per mi no volia problemes. Bitmax dóna la garantia directament. Ara ja està instal·lada i pujant dades a meteoclimatic. De fet ha substituït una Oregon WMR928N que ja estava a meteoclimatic de feia dos anys. Ja tinc ganes de veure els registres de vent quan faci una bona tramuntanada (l'estació està a la Jonquera - Alt Empordà).

http://meteolajonquera.webgratis.cat/24hours.html
http://www.meteoclimatic.com/perfil/ESCAT1700000017700A

En el meu cas la migració ha estat molt senzilla ja que el programa és exactament el mateix: wfrog. En una situació com la d'en metar també s'hauria pogut importar les dades de meteoclimatic directament a la bdd.

Per mi només hi ha una opció per a no tenir problemes amb el software i és utilitzar software lliure. D'aquesta forma som propietaris de les dades i sabem (ho podem saber) exactament com funciona el programa i que fa. Hi ha altres opcions apart de wfrog que també son software lliure. El WL sembla un programa molt robust i no falla gens però la meva opinió és que està massa lligat al hw (la consola) de la Davis. A Sant Joan - escola van tenir un problema amb un valor erroni a la consola i van estar quasi un mes sense reportar a meteoclimatic degut a aquesta dada.

Ara mateix l'únic inconvenient que té wfrog és que no llegeix les dades del datalogger, només agafa dades en linia. Això vol dir que si l'ordinador està apagat les dades es perden. Com que jo no tinc datalogger (vaig connectar la Davis directament i em vaig estalviar el WL i el Datalogger) tampoc no m'afecta. L'ordinador és un Linux i funciona mesos sense penjar-se.

Jordi.

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Compra d'una Davis
« Respondre #8 el: De Juny 13, 2012, 22:59:26 p. m. »
Enhorabona Metar ;)

Referent al WL i WD jo t´aconsello de que no perdis ses dades que tens fins ara des WD, es un molt bon programa i te dona infinitats de fer coses i con no...també per fer una pagina web i oferir dades en temps real (number one!), també comentar que es WD en sa Davis tendras molt poques inconsistencies.

WD pot funcionà perfectament conjuntament en so WL, l´unic que has de manester es un programa que te virtualitzi es ports , jo tenc es WL i WD i graphweather, desde fà més de dos anys i sense cap problema ;)

Si has de manester ajuda  me pots enviar un privat i te coment més coses.

Salut :)
« Darrera modificació: De Juny 13, 2012, 23:28:44 p. m. per Xalocada »