Autor Tema: Davis Vantage Vue  (Llegit 3537 cops)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Davis Vantage Vue
« el: De Desembre 23, 2011, 20:22:30 p. m. »
Bon vespre

Sa meva estació PCE, despres de quasi 3 anys a la interpèrie sense mes problemes que un parell de canvis de piles i una garita nova, pens que l' ha arribat l'hora.
He mirat, i he `trobat molt be de preu una vantage vue posada a casa per 430€, sense problemes d'aduanes, ja que envien des de la peninsula, incloent el weatherlink... Pensau que es una bona oferta o val mes apuntar cap una vantage pro, que se dispara bastant de presupost.
La Vue la montaria al terrat de la meva nova casa, just a 30m de la que teniem, però el tema es que tenc jardi i hort, i no se si seria millor posar-la a 1,5m, ja que tenc puesto de sobra. La solucio definitiva seria una vantage pro amb el anemo separat instalat al terrat, amb el kit de transmissio inalambrica, però nomes aquest acessori val una pasta...  Que m'acosellau?

Salut

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #1 el: De Desembre 23, 2011, 21:15:59 p. m. »
Dubte entre Davis i Davis Vantage Pro2....

A veure, la meva opinió és que la Vue, tot i que no l'he vista ni tractada directament, és una bona estació. El problema és que tots els sensors van junts i això fa que sigui menys versàtil davant possibles canvis posteriors d'ubicació de sensors.

La Davis vantage Pro2 és més completa i permet afegir sensors posteriorment. D'altra banda te permet separar els sensors. Metar, si vols posar el termohigròmetre i el pluvio a 1,5m, pots posar l'anemòmetre damunt la teulada ja que el cable que utilitza l'anemòmetre és un cable similar al de telèfon. Per tant, el pots allargar el que vulguis per un preu mòdic.

El tema dels problemes d'aduanes ja no existeix. Ara es torna a ocupar CORREUS i ja no hi ha problemes. Això sí, si la demanes fora de l'UE, haurà de pagar l'iva, un petit arancel i l'alliberament aduaner (li has de sumar uns 40 euros).

Crec que pots tenir a ca teva la Davis Vantage Pro2 per una mica menys de 500 euros (amb weatherlink i datalogger). Per privat t'enviaré un enllaç!.

No sé, per 70 euros més...me quedo amb la Vantage Pro2!


Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #2 el: De Desembre 23, 2011, 21:49:25 p. m. »
En Quique has resumit el que actualment passa. Res a afegir.

Això sí, de la compra d'una Davis, mai t'enpenediràs.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #3 el: De Desembre 25, 2011, 17:19:13 p. m. »
Gracis per l'informació companys, especialment a en Quique pel privat amb el pressupost detallat.
De moment haure d'esperar una mica, el nadal ha estat dur en quant a regals, però esta en la llista d'objectius propers. Sa veritat compensen els manco de 100 euros de la vue a la pro, ja que me dona la possibilitat de separar el sensor de vent dels altres i tenir una estació mes ben muntada, encara que el que no me deixara sa dona es posar el cable vist per la façana, aixi que haure de tirar cap a un anemo inalambic (+100€)
ja us anire contant ;)

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #4 el: D’abril 05, 2012, 22:25:22 p. m. »
Be, crec que economicament ja podre assumir la inversio en una nova estació, ja que la PCE ja ha superat la majoria d'edat i qualsevol dia me deixara de banda.
M'heu convinçut de que la vantage pro es la millor, i ja que hi som, voldria fer una instalació aixi:

Sensors i pluvio: A 1.5m enmig d'un hort on davall hi han sembrades ara mateix patateres. L'angle que ha de tenir el pluvio per que reculli be que ha de ser, 45º? ho dic perque esta a un pati entre les dues cases.
Anemo i veleta: A la teulada, amb un transmissor inalambric.
PC: m'he fet amb un portatil vell, en molt bon estat, que es un PIII a 800mhz, que executa XP de forma correcta, i a mes te port de serie. Supòs que gastaria manco que un pc normal que tenc ara.

El que m'emprenya es el tema de les duanes, que segons tenc entes han pujat molt els arancels, i estic pensant en comanar-la a alemania, on a mes l'endoll sira europeu, la font de 220v i les frequencies tambe europees. Que en pensau?? No hi ha massa diferencia amb els preus americans + duanes
Weatherlink: USB o serial??

Gracies ;)

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #5 el: D’abril 06, 2012, 07:44:53 a. m. »
Si estas interessat en reduir al maxim el consum electric recorda el programet i el mini ordenador den neulos.

I amb el tema des pluvio ses normes son aquestes que comentes dun angle de 45 graus. De totes maneres, xerrant amb gent d'AEMET ells donen importancia en es 1'5m sobretot en es termometre, ja que sa pluja no varia entre es nivell de carrer i es de teulades.

Pes tema de ses patateres ja no me preocuparia lo més minim. OMM recomana gespa, però és lo que hem parlat centenars de vegades, sa gespa és 0 representativa des clima balear.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #6 el: D’abril 06, 2012, 13:29:23 p. m. »

Weatherlink: USB o serial??

Gracies ;)

Millor serial. Els USB han donat alguns problemes (com també hi ha gent amb USB sense cap problema).
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: Davis Vantage Vue
« Respondre #7 el: D’abril 07, 2012, 12:09:58 p. m. »
Si estas interessat en reduir al maxim el consum electric recorda el programet i el mini ordenador den neulos.

Sense tenir en compte les darrers pujades de llum vaig calcular que 1W equivalia aprox. a 1 Euro/any. Feu números abans de deixar un ordinador engegat sempre !!!

També recordaria que hi ha la possibilitat de conectar la Davis al PC sense comprar el Datalogger. Hi ha un post meu sobre això (deixaré la modèstia apart: jo proposaria que es marqués com a destacat ja que és un post que serveix de referència). Jo tinc aquest muntatge amb la meva Davis i funciona molt bé. L'únic problema és que alguna vegada s'ha reiniciat el port i m'ha canviat la numeració (ha passat de /dev/ttyUSB0 a /dev/ttyUSB1). Sé com arreglar-ho via programa, però com que ha passat molt poc encara no ho he fet. Si algú vol tirar per aquest camí tindrà la meva ajuda.

Jordi.
« Darrera modificació: D’abril 07, 2012, 12:36:28 p. m. per neulos »