Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 145750 cops)


Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #91 el: De Gener 05, 2010, 15:46:20 p. m. »
Efectivament, no crec que es superi en fred a l'entrada freda del 2005. No obstant, serà molt similar!

Per cert, molt bones (i molt útils) les notes d'en Cap de Fibló sobre les nevades del 2005!  ;)

Aiiiii, quines ganes que arribi ja dijous-divendres i començar a fer seguiment en directe i deixar-se de models!.

Avui tothom a demanar als Reis precipitacions per divendres vespre-dissabte i diumenge!  ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #92 el: De Gener 05, 2010, 15:52:18 p. m. »
Efectivament, no crec que es superi en fred a l'entrada freda del 2005. No obstant, serà molt similar!

Per cert, molt bones (i molt útils) les notes d'en Cap de Fibló sobre les nevades del 2005!  ;)

Aiiiii, quines ganes que arribi ja dijous-divendres i començar a fer seguiment en directe i deixar-se de models!.

Avui tothom a demanar als Reis precipitacions per divendres vespre-dissabte i diumenge!  ;)

Avui vaig a sa Colcada amb la meva germana, els hi diré el que vull per aquests dies  ;D ;D ;D ;D ;D

Voleu fer qualque encàrreg?
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #93 el: De Gener 05, 2010, 17:30:58 p. m. »
Sortida molt bona.

Dijous podriem sortir en barca, molta pluja.

Dissabte augmenten les pluges amb la -7,-8 i la -36. Cota 0.

Però ja vos dic que no ens hem de fer il.lusions, prudència i a esperar.  ;)
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #94 el: De Gener 05, 2010, 17:47:23 p. m. »
Bona tarda!

Per Artà de moment portam la quantitat de precipitació de 1.4 mm

La temperatura màxima ha estat de 13.6ºC

La temperatura actual és de 11.0ºC, amb una humitat del 97%
La pressió atmosfèrica és de 997 hPa.

Actualment el cel està molt ennigulat amb núvols baixos i plou
 
 
 
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #95 el: De Gener 06, 2010, 17:38:43 p. m. »
Uix!  :o El GFS a les 12.00 redueix notablement la durada de l'episodi fred. Fins fa poc el mantenien durant pràcticament tota la setmana que ve, ara en canvi pareix que la glopada freda te el màxims dissabte i perd força diumenge.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #96 el: De Gener 06, 2010, 17:57:56 p. m. »
aquest aspecte s'haura de confirmar embat. Tot depèn de s'anticicló escandinau i si s'acaba formant s'enllaç amb s'anticicló de ses Açores o no.

Fa uns quants dies ni ensenyaven s'anticicló escandinau, sino que a partir de dilluns donaven es pas de borrasques atlàntiques altra cop. Després varen ubicar aquest anticicló allà dalt i ara es models van un poc perduts.

Es curiós, perque hi hagut alguna sortida en que s'ha vist un enllaç directe entre s'anticicló eurosiberià i es de ses Açores, ja que s'anticicló escandinau actuava de pont entre ambdós.

Xerrant de sa situació més inmediata no m'acab de refiar de sa borrasca de demà. Durant s'horabaixa la mos situen molt adamunt, per enretirar-se una mica cap a s'E durant es vespre, el que ens enviaria un bon gregal. Hi ha dues coses a comentar, sa primera que seria molt trist que sa borrasca se mos situas massa adamunt (crec que hem d'assumir sa possibilitat que això sa doni) i segona, que si aquesta borrasca sa situa bé podem nedar de drets, d'asseguts, d'ajeguts i com volgueu. Més que pes propis models de precipitació, que ja fan una bona planta, ho dic perque aquesta borrasca farà el que fan poques, i es que mesclarà una massa tropical marítima (encara que estigui molt modificada, en origen aquesta borrasca va neixer amb aquesta massa d'aire) amb una massa àrtica bastant freda.

A mesura que es vagi produint es xoc entre ses dues masses d'aire veurem com reim de valent. En principi aquest xoc el donen molt important a nes llevant peninsular, per això esta amb alerta per nevades gairebé tot s'est de sa peninsula. Sincerament, es una pena que sa borrasca tengui tendència a pujar tant de latitud

Per cert, no trobau en falta ses calmes (o minves) de gener? Trob raro que es models encara no ensenyin ni sa possibilitat de que sa donin
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #97 el: De Gener 06, 2010, 18:11:55 p. m. »
Molt d'acord. Aquí qui comanda és l'anticicló. Sigui com sigui, segueixen insistint en aquests ponts o connexions anticiclòniques i mentre això sigui així, pot ser no tenguem tant de temps el fred anunciat però ens asseguren moviment i que ens oblidem de les minves del gener.

Aquesta borrasca el que farà serà atacar dels nervis als que esperin neu per demà. Cota 1500 mínim, la neu no arriba fins la matinada de divendres i restringida a la Serra. Amb aquesta massa marítima que és així com diu Twin, tropical, afectant bona part del territori el que podem tenir és una regadassa, sobretot si tenim en compte el contrats de temperatures que per cert són el seu motor.

O sigui que fins i tot no tendrem el fred d'avui, farà sensació de més calor.  :) La part calenta encara afectaria menorca en el moment en que la freda comnenças a entrar per les Pitiüses a mitjan horabaixa o ja entrat el vespre. Així que ja pareix segur el que avui migdia s'apuntava, que la part freda no arriba fins la matinada de divendres.

Ara be, Miquel, molta mala sort hauriem de dur perquè no mos donas pluges.  ::) Pensa que te be temps de posar-se a bon lloc entre demà horabaixa i divendres migdia. No m'enganaria veure bons registres de 3 xifres a la Serra en les properes 48 hores.

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #98 el: De Gener 06, 2010, 19:07:16 p. m. »
Queda demostrado una vez más que los modelos a más de 48h ante determinadas situaciones sólo sirven para perder el tiempo y ponerse nervioso inútilmente, demasiado bonito para ser verdad lo que marcaban.Estoy de acuerdo con lo que comentáis.

La borrasca pasará rápida y el pasillo que se creará y canalizará el frío será fugaz, así como el anticiclón no actuará como se preveía y a 66h se vé ya circulación en rombo...

Pero creo que siguen quedando muchas incógnitas, esa curva de las isobaras sobre Baleares para las 00h del Sábado por ejemplo, algunos modelos dibujan una Baja, y por otro lado la famosa Baja con billete para Baleares presenta una mayor actividad que la indicada en los modelos, fijaros en los Boloncios camino del estrecho  :o :o

Veamos finalmente que nos depara este episodio.Yo no me voy a amargar, disfrutaré igual venga lo que venga y a seguir aprendiendo  ;)
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #99 el: De Gener 06, 2010, 19:20:16 p. m. »
Bones!

Jo duc una setmana amb el cuc aquest a la panxa que comentava n'embat fa un parell de dies. Uns nirvis, una emocíó, una il·lusió,.... Sabem que els models canvien inclús a 24h, però ja m'estava fent il·lusios de veure flocs per Vilafranca,....

Buf, aquesta darrera sortida dels models sembla de rebaixes importants.

Afortunadament, tenim aquest foro per fer teràpia de grup i per gaudir junts de la meteo. Com he dit, no és fàcil viure situacions com aquesta i l'hem d'aprofitar per gaudir (del fred, de la neu, de la pluja, del que sigui,....) i aprendre una mica més d'aquestes situacions.

Jo crec que ja pas de models i, a partir de demà, seguiment minut a minut per veure com evoluciona tot.

M'encanta la idea del meteocafé de demà per fer xerradeta. El problema és que a les 20h he de ser per Vilafranca (entreno de volei que no puc deixar) i baixar a les 17:30h i haver de partir a les 19:15h....Me quedaré amb unes ganes de continuar xerrant de meteo.... Ja vos dic demà si venc o no!  ;)















Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #100 el: De Gener 06, 2010, 19:37:06 p. m. »
Bones!

Jo duc una setmana amb el cuc aquest a la panxa que comentava n'embat fa un parell de dies. Uns nirvis, una emocíó, una il·lusió,.... Sabem que els models canvien inclús a 24h, però ja m'estava fent il·lusios de veure flocs per Vilafranca,....

Buf, aquesta darrera sortida dels models sembla de rebaixes importants.

Afortunadament, tenim aquest foro per fer teràpia de grup i per gaudir junts de la meteo. Com he dit, no és fàcil viure situacions com aquesta i l'hem d'aprofitar per gaudir (del fred, de la neu, de la pluja, del que sigui,....) i aprendre una mica més d'aquestes situacions.

Jo crec que ja pas de models i, a partir de demà, seguiment minut a minut per veure com evoluciona tot.

M'encanta la idea del meteocafé de demà per fer xerradeta. El problema és que a les 20h he de ser per Vilafranca (entreno de volei que no puc deixar) i baixar a les 17:30h i haver de partir a les 19:15h....Me quedaré amb unes ganes de continuar xerrant de meteo.... Ja vos dic demà si venc o no!  ;)


Sí, però encara no ho descartis! Una cota 130... Les darreres pluges de divendres dematí són de cota 200-400 mts... I després l´aire fred i un ruixat inesperat. A l´igual te neva, 4 flocs màxim, o a l´igual no.

Crec que és hora d´anar mirant satèl.lit i radar i veure en directe les cotes com baixen i les temperatures.  :)

Però amb la col.laboració de tots, passarem bons seguiments aquests dies.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #101 el: De Gener 06, 2010, 19:46:52 p. m. »
M'ha encantat llegir la sinceritat den Quique i n'Elea i el teu també Zuco. Que sapigeu que és un gust que entreu per aquí. És molt guapo veure els models i analitzar-los i tal...però mos guanya la passió a la realitat i sovint desitjam més del que ens diu realment la nostra ment...quanta raó teniu.  ;D ;)

El cuc a la panxa a mi no m'ha fuit i vos diré perquè...perquè en el fons tots sabem que aquesta situació és d'aquelles que fan afició i que tanmateix passi el que passi veurem coses que no veim cada dia. I a més, també sabem en el fons que tard o d'hora, en algún moment, per petit que sigui la pertorbació mos donarà alegries. I no les mos volem perdre.

Jo trob que al meteocafè hi hem d'anar uns quants, per dos moixos no ho paga i si no podem, mala sort, farem el meteocafè el dia que hi poguem anar un bon nombre de gent. De tota manera si trobau de tirar endavant, contau amb mi que m'apunt.
Una altra cosa, el que podriem fer si ve be és montar una meteosortida a veure neu aquests dies si les carreteres ho permeten  ;) I feim un xocolate calent a Lluc o a Vallmodemossa  :)
« Darrera modificació: De Gener 06, 2010, 19:56:25 p. m. per embat »

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #102 el: De Gener 06, 2010, 20:07:28 p. m. »
Una coseta.

Avui hem tengut vent de mestral. Aquest serà el vent dominant a l´entrada freda. Les màximes han sigut per la zona de Palma 11-12ºC.
A 850 hPa a les 12Z teniem +1,3 a 850 hPa i una -25,1ºC a 500 hPa.

Si dissabte, amb vents de mestral tenim -6 o -7 a 850 hPa i una -33 a 500 hPa. Aquestes dades d´avui poden ajudar a pronosticar les temperatures a superfície. A més, pareix que tendrem el mateix tipus de niguls, és a dir, cel variable.

Pot ser és una beneïtura que m´he inventat jo ara. Gràcies de tota manera.

Per cert, de cada vegada estic més enfadat amb l´altra fòrum. Encara no he volgut parlar, però bé. M´agrada pels seguiments en directe, pels comentaris de models, ... ejem.

Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #103 el: De Gener 06, 2010, 20:17:44 p. m. »
Molt interessant tot el que deis, sense cap dubte ens espera una situació molt interessant. Demà serà un dia molt interessant, una baixa ens passarà per sobre i si hi ha sort se'ns situarà a l'est enviant-nos moltes pluges, no hi ha dubte que serà molt interessant de seguir, maldament se'ns acabi situant adamunt i no ens plogui, però aquestes incerteses entren dins sa grandesa de sa meteo jejeje

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #104 el: De Gener 07, 2010, 00:09:19 a. m. »
Una coseta.

Avui hem tengut vent de mestral. Aquest serà el vent dominant a l´entrada freda. Les màximes han sigut per la zona de Palma 11-12ºC.
A 850 hPa a les 12Z teniem +1,3 a 850 hPa i una -25,1ºC a 500 hPa.

Si dissabte, amb vents de mestral tenim -6 o -7 a 850 hPa i una -33 a 500 hPa. Aquestes dades d´avui poden ajudar a pronosticar les temperatures a superfície. A més, pareix que tendrem el mateix tipus de niguls, és a dir, cel variable.

Pot ser és una beneïtura que m´he inventat jo ara. Gràcies de tota manera.

Per cert, de cada vegada estic més enfadat amb l´altra fòrum. Encara no he volgut parlar, però bé. M´agrada pels seguiments en directe, pels comentaris de models, ... ejem.


No no sembla cap beneitura. És una bona manera de preveure temperatures...si senyor. Cal veure realment quina iso entra finalment (jo crec que demà ja mos podrem mullar més) i sobretot també veure la component final i la força del vent, que també influiran.

Pensau respecte a la cota de neu que el fet que la mar crei una espècie de coixí càlid també pot influïr. Coixi que fa pujar la cota perquè fon la flòvia al caure, però si fa vent el coixí desapareix fent baixar la cota...però si el vent és sec te poca humitat i asseca la volva...complicat a tants dies vista. A vegades s'ha de ser prudent  ;)