Autor Tema: Seguiment models  (Llegit 145580 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #15 el: De Desembre 11, 2009, 16:20:28 p. m. »
s'altre dia vaig dir que divendres parlaria de cotes de neu, i com qui no vol sa cosa avui ja es divendres.

Sa sortida de les 06z des GFS es escandalosament horrible per sa cota de neu. Lo unic bo que te es que mos arriba a situar un geopotencial a 1280m, pero amb una iso 0ºC. Nevar, nevaria, pero sa cota no crec que baixas mes enllà des 1000m amb aquests mapes.

Si tenc temps quan surti sa 12z ho comentarem també un poc.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #16 el: De Desembre 11, 2009, 17:29:21 p. m. »
si sa 06z era dolenta per veure neu, sa 12z es escandolasament magre.

Mos marquen isos positives, amb es centre de sa borrasca just damunt es nostro caparrot, i amb sa part freda atacant de plè a sa peninsula.

Aigua en seguesc vegent bastanta, encara que amb es mapes actuals a 850hpa no esperaria pluges persistents, sino que esperaria mes una situacio insegura amb bastantes ruixades
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #17 el: De Desembre 11, 2009, 18:30:15 p. m. »
Fa mal dir, la veritat. De moment es perfila o s'insinua ja bastant clar que de moment demà i diumenge en la seva primera meitat, el gruix de la inestabilitat pareix que vol anar de cap a Eivissa i el País Valencià. Pot ser de refilada el sector occidental de la Serra rebi cosa, però no sembla que el màxim de pluja arribi per Mallorca abans de diumenge vespre-Dilluns. Ara, jo estic amb en Miquel, aigua en pot caure i molta... ;D

Desconnectat Toni Esteva

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1127
  • Molí d'en Leu. Artà.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #18 el: De Desembre 11, 2009, 20:27:20 p. m. »
Fa mal dir, la veritat. De moment es perfila o s'insinua ja bastant clar que de moment demà i diumenge en la seva primera meitat, el gruix de la inestabilitat pareix que vol anar de cap a Eivissa i el País Valencià. Pot ser de refilada el sector occidental de la Serra rebi cosa, però no sembla que el màxim de pluja arribi per Mallorca abans de diumenge vespre-Dilluns. Ara, jo estic amb en Miquel, aigua en pot caure i molta... ;D
Bona tarda, Miquel!

M'ha arribat un aparell meteorològic que vaig comanar, que mesura la temperatura i la humitat hora per hora i dia per dia, el qual instal.laré al Parc de Llevant per saber quines temperatures ens depara a una altura de 365 m. d'altura durant tot l'any. De moment el tenc en proves i ja tenc l'abrig meteorològic per a protegir-lo del sol, de la pluja i de les ventades.
He demanat autorització al Consorci del Parc de Llevant i no m'hi han posat cap pega, tot al contrari, n'estan ben contents.
Així, que, d'aquí endavant cada més, us enviaré les dades tèrmiques i de la humitat del Parc de Llevant, si vos pareix bé, ja que mai s'han enregistrat temperatures en aquell lloc d'ubicació.
Salut.
Crònicons del Molí d'en Leu.
http://molidenleu.blogspot.com

*Col·laborador d'AEMET a les Illes Balears
i Soci de la SOMIB.
Estacions oficials a Artà i Campament dels Presos, Parc Natural de la Península de Llevant.

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #19 el: De Desembre 11, 2009, 21:46:12 p. m. »
 :o Toniet, això són unes notícies extraordinàries. I sobretot, enhorabona perquè en el fons se que ho disfrutaras un caramull. Estic molt content per tu, mestre  ;)


Desconnectat Llorenç

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 113
  • SÀHARA OCCIDENTAL INDEPENDENT// SALUT PER HAITÍ
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #21 el: De Desembre 12, 2009, 11:52:00 a. m. »


M'ha arribat un aparell meteorològic que vaig comanar, que mesura la temperatura i la humitat hora per hora i dia per dia, el qual instal.laré al Parc de Llevant per saber quines temperatures ens depara a una altura de 365 m. d'altura durant tot l'any. De moment el tenc en proves i ja tenc l'abrig meteorològic per a protegir-lo del sol, de la pluja i de les ventades.
He demanat autorització al Consorci del Parc de Llevant i no m'hi han posat cap pega, tot al contrari, n'estan ben contents.
Així, que, d'aquí endavant cada més, us enviaré les dades tèrmiques i de la humitat del Parc de Llevant, si vos pareix bé, ja que mai s'han enregistrat temperatures en aquell lloc d'ubicació.
Salut.

Bon dia,

Toni, enhorabona, arribaràs a tenir tots el paràmetres meteorològics
de la zona enregistrats fil per randa.

Salut.
Llorenç.
Llorenç.
Palma. Pont des Tren.
llroigt@gmail.com
llroigt@hotmail.com

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #22 el: De Desembre 14, 2009, 00:27:32 a. m. »
Demà horabaixa i vespre  :-X :-X :-X una imatge val més que mil paraules diuen... ;D



« Darrera modificació: De Desembre 14, 2009, 00:31:30 a. m. per embat »

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #23 el: De Desembre 14, 2009, 00:27:44 a. m. »
Si es complis es gfs lo que mostra es proxims 15 dias, xerrariam de una segona quinzena de desembre historica. I no crec que vagi mal encaminat, perque per acabar amb so deficit que duen a molts de llocs peninsulars ha d´esser una ratxa aixi. Borrasca una darrera altre

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #24 el: De Desembre 14, 2009, 19:54:21 p. m. »
S´europeu insinua cosa pes cap de setmana, i a més llarg plaç, una entrada de nord com es GFS

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #25 el: De Desembre 15, 2009, 09:55:21 a. m. »
El que pot ser ens hauriem de fixar és en la possible situació de dissabte. Hi hauria una entrada freda en tota regla i novament pluges generoses. De moment els models insinuen la -5ºC a 850 Hpa. És mal de fer que a n'aquesta alçada de l'any, -5ºC no siguin suficients per inestabilitzar l'ambient  :o

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #26 el: De Desembre 15, 2009, 11:11:58 a. m. »
Sí, sí, no hem acabat un episodi i ja tenim nova situació interessant a seguir per d'aquí uns dies!.

A veure si es confirma l'entradeta freda pel cap de setmana. Som encara una mica lluny pels models, especialment, veient el que ha passat en el darrer episodi on s'han donat canvis a poques hores.

Jo crec que d'aigua ja estic content!. Ara vull neu!  ;)

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #27 el: De Desembre 15, 2009, 15:15:46 p. m. »
La salida de las 06h de GFS mete Isos negativas a 850 hPa desde el Viernes a las 15h hasta el Lunes a las 03h  :o Llegando a -4.4ºC.A 500 hPa llegando a -23ºC.Precipitaciones pocas por el momento y con Altas presiones, pero habrá momentos que tendremos Gregal.

La inestabilidad tiene continuidad hasta al menos 180h.
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment models
« Respondre #28 el: De Desembre 15, 2009, 23:40:10 p. m. »
Idò la sortida GFS de les 18.00 és encara més generosa quan a fred, no se si quan a precipitació també, però quan a fred per dissabte atraca -6ºC a 850Hpa i la -10 treu el nas ben dins la mediterrània. Ja veurem, queda un món per davant i sense anar més enfora demà encara quedaran restes d'inestabilitat cap al nord.

Desconnectat elea

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1611
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment models
« Respondre #29 el: De Desembre 15, 2009, 23:46:23 p. m. »
Te me has adelantado por exactamente 1 segundo. ;) ;D

Iso -6.1ºC a 850 hPa  :o y bastantes horas con la -5ºC.Siguen marcando poca precipitación y Gregal.Cota entre 400-500 mts Sábado y Domingo.

A ver mañana que tenemos  ::)
Cuida, ama y respeta
cada ser vivo del planeta...