Autor Tema: Desenvolupament dels temes  (Llegit 1954 cops)

Desconnectat Fibló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 156
    • Veure Perfil
    • Correu
Desenvolupament dels temes
« el: D’octubre 13, 2011, 18:03:12 p. m. »
 ;)

És una proposta, a veure qué us sembla! Lo seu seria que fòssim 12 persones per a desenvolupar el tema de cada mes (un per cap). Per la meva banda, si puc evitar l'octubre millor... el meu nivell en geografía és irrisori!  Però sé que per aquí hi ha gent molt docta amb aquest tema (i amb els altres  ;D). De totes formes això és una promera idea, a veure si entre tots definim cada mes. Com que ja és una mica tard, a veure si per dilluns/dimarts ho podem tenir tancat (tant la temàtica com les persones que estiguin dispostes a desenvolupar un o més temes). Pensau que ha de ser un texte curt (5 o 6 línies com a mooolt!). Au, a opinar!  :D


Gener
: Calmes de gener: Causes i conseqüències

Febrer: Fred, nevades i/o Gelades: Formació de la neu, tipus de neu (en quin marc es produeix cada classe)

Març
: Temporal marítim: Ones. altura, longitud d'ona, relació amb els vents (Mar de vent i mar de fons)

Abril
: Floració primaveral: Cicles de la natura, pol·len i al·lergies típiques a Mallorca (més comunes a la primavera encara que també es dónen en altres èpoques)

Maig: Niguls: formació i tipus

Juny: Camp de blat: Perqué el juny és l'època de segar???

Juliol: Bon temps. Assolellat:  Circulació zonal, anticicló i embats

Agost: Contrast sol - creixement niguls: Mecanismes convergència a Mallorca

Setembre: Creixement de niguls - tempesta: Mecanismes formació d'un cb, propietats i formació dels llamps

Octubre
: Natura, bosc: tipus de sól de Mallorca i la seva relació amb el tipus de vegetació i amb l'escorrentia (torrets, acuífers...)

Novembre
: Pluja: formació de la pluja i tipus

Desembre: fred: Hivern. Causes astronómiques i físiques del fred (escurçament dia, distribució A i B a nivell global). Breu relació amb nevades i gelades.
« Darrera modificació: D’octubre 13, 2011, 18:05:52 p. m. per Fibló »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Desenvolupament dels temes
« Respondre #1 el: D’octubre 13, 2011, 18:54:30 p. m. »
Bones, jo m'oferesc per desenvolupar alguns temes. Ara bé, crec que ho hauríem de fer aplicat a la fotografia guanyadora. Per exemple: si la foto de febrer guanya una foto de neu a al Pla o cotes baixes, se podria comentar que la neu cau anualment als cims diverses vegades però que és més estranya a les cotes baixes; i se podria fer menció a les dates de les darreres nevades históriques.

Un altre exemple: si la foto de temporal marítim que guanya és del Nord de Mallorca o de Menorca, se podria fer una `petita al·lusió a les tramuntanades....

Etc.

No sé si m'heu entés el que vull dir!  ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Desenvolupament dels temes
« Respondre #2 el: D’octubre 13, 2011, 20:13:00 p. m. »
Quique, jo inicialment pensava el mateix que tú.

Ara bé, el que passa és que ens situarem bastant endavant en el temps, i no se jo si tendriem temps de desenvolupar els temes perquè els calendaris estassin a temps.

Si sou uns quants que trobau que si que hi serem a temps, per endavant amb sa teva idea. En cas contrari, si pensau com jo, trob que els temes de na Marga són força adequats.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Fibló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 156
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Desenvolupament dels temes
« Respondre #3 el: D’octubre 13, 2011, 20:47:04 p. m. »
Quique, jo també estic d'acord però tenim en contra el factor temps... una opció sería desenvolupar un tema i acabar especificant, com per exemple amb el tema de la mar: es pot explicar breument com es forma una ona i la diferència entre les de vent i la mar vea i acabar comentant algo sobre les tramuntana si escau a la foto ( o les ponentades, etc.). Lo de puntulitzar qualque dada histórica ja ho havíem comentat amb en Miquel i me pareix una gran idea! Això per tema espai hauría de ser plan " efemèride: dd/mm/aaaa succés"  que podría anar al principi o al final del texte, encara que també podria anar a damunt la foto, en un raconet...  ???

EDIT: jo també me puc quedar un parell de temes... Si som un parell ho podem tenir enllestit relativament prest i així ens serà més fàcil fer modificacions d'última hora!
« Darrera modificació: D’octubre 13, 2011, 20:49:44 p. m. per Fibló »