Autor Tema: Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre  (Llegit 2416 cops)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre
« el: D’octubre 08, 2011, 18:35:27 p. m. »
Escric això com a avís de la pluja d'estels que pot haver avui vespre, si els nuvols ho permeten, amb un màxim de 12 estels per minut.
Es tracta de les restes del cometa 21P-Giacobini-Zinner.
Siran visibles des d la posta del sol fins mitjanit, entre les constelacions de la Osa major i menor, a la constelació del dragó. Això queda cap al NE
« Darrera modificació: D’octubre 08, 2011, 18:40:09 p. m. per metar »

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre
« Respondre #1 el: D’octubre 08, 2011, 19:15:13 p. m. »
Escric això com a avís de la pluja d'estels que pot haver avui vespre, si els nuvols ho permeten, amb un màxim de 12 estels per minut.
Es tracta de les restes del cometa 21P-Giacobini-Zinner.
Siran visibles des d la posta del sol fins mitjanit, entre les constelacions de la Osa major i menor, a la constelació del dragó. Això queda cap al NE

I la claror de la Lluna, que en fase ben avançada no ajudarà gens  :P
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre
« Respondre #2 el: D’octubre 09, 2011, 17:47:37 p. m. »
Algú va veure res?? jo vaig estar mitja horeta mirant a estones i no en vaig veure ni una.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat llevant

  • Global Moderator
  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1985
    • Veure Perfil
Re: Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre
« Respondre #3 el: D’octubre 09, 2011, 20:49:21 p. m. »
Jo a Biniali vaig fer una observació d'uns 10 minutets. Als 10 segons de mirar el cel en vaig veure una de ben guapa i me vaig emocionar, però després ja només en vaig veure una de molt tènue i quan ja em feien mal els músculs del coll, vaig deixar de mirar. En total només en vaig veure dues. Hi havia massa lluna... :-\

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Pluja d'estels: Dracònides. Avui vespre
« Respondre #4 el: D’octubre 09, 2011, 21:15:00 p. m. »
Els del Llevant ho teníem un poc més cru, ja que el radiant estava tirant cap a ponent, o sigui la part amb més contaminació lumínica. Per altra banda, la lluna feia molta claror i ho acabava de confitar.

Els del Club teníem unes activitats sobre la Jornada Internacional d'Observació Lunar i mentre preparàvem els estris cap allà a les 21:00 en contàrem una vintena en mitja hora, més o manco. Deixaven una traça molt curta i venien a ràfegues de tres o quatre molt juntes i després podien passar varis minuts sense cap.

Devers les 23:00 es va ennigular i morta na linda: ni Lluna, ni Dracònides, ni Júpiter (que està espectacular) ... aplegar i a jeure  :P
FORÇA FORANA!!!