Autor Tema: Drets d'autor  (Llegit 1998 cops)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Drets d'autor
« el: De Setembre 22, 2011, 20:15:04 p. m. »
Aquest apartat de reportatges està obert en exclusiva pels usuaris registrats, per mirar de minimitzar al màxim la possibilitat de que terceres persones s'apropiin de fotografies realitzades per membres d'aquest fòrum.

Tot i això, recentment hem pogut veure com alguns mitjans de comunicació han comès infraccions legals apropiant-se l'autoria d'unes fotografies que eren d'usuaris d'aquest fòrum, i que, amb tota la bona voluntat, els usuaris havien enviat als mateixos mitjans  (De fet, només em vé al cap un mitjà de comunicació).

Per això hi ha algunes recomanacions que cal tenir en compte per evitar problemes d'aquest estil:

-Fer ús d'una marca d'aigua. D'aquesta manera si algú es vol apropiar de la fotografia sortirà la marca d'aigua.
Inconvenient, es pot retallar la fotografia.

-Si voleu compartir les vostres fotografies en fòrums fer-ho en espais restringits com aquest, on els usuaris ens coneixem entre noltros i és poc probable que hi hagi algun tipus de problema

-Quan s'envien fotografies a mitjans de comunicació (sobretot un del que jo no citaré el nom, però que tots coneixem) adjuntar el nom de l'autor, a més de deixar ben clar, que amb l'enviament de la fotografia NO es cedeixen els drets de la mateixa.

Si tot i les precaucions detectau que vos han "robat" l'autoria d'una fotografia crec que el procediment correcte és avisar a qui ho hagi fet per donar-li la possibilitat de que rectifiqui. En cas que no ho faci, entra dins la llibertat de cadascú pensar en posar o no una demanda.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Drets d'autor
« Respondre #1 el: De Setembre 28, 2011, 20:53:39 p. m. »
En relació a aquest tema, com sabeu els que ho varen llegir, fa una setmana a un reportatge grafic va apareixer una foto meva dels caps de fiblo del 2004, sense que constàs la meva autoria.
Vaig enviar un email de protesta, i avui he rebut resposta, demanant disculpes i anunciant que divendres publicaran una nota aclarint l'error. Puc dir aixi que queda tancat aquest tema, però hem de prendre nota pel futur perque els nostres drets d'autor no siguin trepitjats.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Drets d'autor
« Respondre #2 el: De Setembre 29, 2011, 22:17:29 p. m. »
Una molt bona notícia  ;)

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Drets d'autor
« Respondre #3 el: D’octubre 14, 2014, 19:25:24 p. m. »
Després de que en metar ens recordés a tots com va néixer aquest subfòrum de reportatges he cregut oportú fixar aquest tema.

No m'agrada haver de tenir un apartat del fòrum tancat, però es problema amb es drets d'autor és un continu degoteig. I anau alerta on pugeu les imatges, que a segons quins servidors intenten apropiar-se els drets d'autor.

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Drets d'autor
« Respondre #4 el: De Novembre 06, 2014, 20:50:35 p. m. »
Es fet que aquest subfòrum estigui tancat provoca problemes de visibilitat i publicitat al fòrum. Si durant els propers dies ningú diu el contrari procediré a obrir es tema.

Això sí, i vos ho deman per favor. Si algú és víctima de robatori d'una foto que ens avisi, que prendrem mesures. S'ha arribat a un punt insostenible ja amb es "mangantes" de fotos que s'aprofiten de sa feina de sa gent.
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com