Autor Tema: Projecte estació monitoreig Torrent de Pareis  (Llegit 2433 cops)

Desconnectat hiperpicnic

  • Boirina
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
    • Correu
Projecte estació monitoreig Torrent de Pareis
« el: De Juliol 31, 2011, 18:52:39 p. m. »
Hola a tots,
d'entrada bones a tots ja que sóc nou en aquest fòrum i enhorabona perque això pinta molt bé!

Es motiu de's meu post és per presentar-vos un projecte que tenc entre mans. Després de realitzar un treballet morfomètric de sa barra de graves de sa desembocadura de's Torrent de Pareis (sí, aquesta que cada any pinta diferent i colcun any fa que haguem d'atravessar un riuet per arribar a la mar) se me va ocórrer que, degut a sa gran variabilitat d'aquesta barra segons es joc força d'onatge - força de torrentada, estaria be realitzar un monitoreig anual ja que aparentment podria tenir una certa ciclicitat estacional.

Aquest monitoreig, en un principi bastaria fos una imatge diària de's d'un mateix punt, angle i enfoc durant un any. Obviament no tenc pensat desplaçar-m'hi cada dia i no crec que l'amo de s'hotel restaurant de Sa Calobra li sigui de gaire interés fer tal esforç. Així que vaig començar a pensar en montar una estació permanent i autònoma. Vaig xerrar amb gent de sa Conselleria de Medi Ambient de Valldemossa enfocats a sa Reserva de sa Serra de Tramuntana i, en un principi, tenc permís per instalar-la. Això sí, s'estació hauria de córrer a càrrec meu.

Sa proposta que vos vull fer és si hi ha algú interessat en colaborar en ses despeses. A canvi ofereixc tenir accés a videogravació 24h/365dies, aparéixer com a colaborador dins es projecte en es suposat cas de que hi surtin publicacions i sa possibilidad de montar una estació meteorològica (ò sensors d'utilitat, ja que supòs que sa veleta i s'anemòmetre no té cap interès allà dedins) a es mateix emplaçament que sa càmara. S'ha de dir que un des requisits que m'han exigit a sa Conselleria, és que ha de quedar camuflada, i per es meu bé protegida.

Vos deix una foto de s'emplaçament de sa càmara i sa centraleta. Sa instalació consistirà en una caixa-niu d'au per camuflar sa càmara i ets sensors que fagin falta així com una alimentació 12v que emitirà via wifi i/o ràdio ses dades a una centraleta. Aquesta centraleta serà un ordinador ITX (miniordinador d'uns 17x17cm de baix consum amb receptor wifi) que anirà a una toma de 220v i què encara està enlaire com transmitirà informació via internet, probablement amb un mòdem usb 3G.



Uploaded with ImageShack.us

Si hi ha algú interessat en colaborar o rebre més informació sobre es projecte, no dubteu en contestar aquí mateix o en enviarme un correu privat.

Gracis a tots.

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Projecte estació monitoreig Torrent de Pareis
« Respondre #1 el: D’agost 03, 2011, 10:23:21 a. m. »
Hola Toni,

en primer lloc donar-te la benvinguda al fòrum. A veure, el teu projecte pinta d'allò més interessant, però en quant a la utilitat meteorològica m'agradaria comentar uns quants aspectes, i és que els sensors han de complir una sèrie de normes per tal que les dades recollides siguin vàlides.

Per exemple, per temperatura i humitat, han d'estar dins una caseta ventilada homologada, que en cap cas podria estar dins es niu aquest que tú comentes. També han d'estar a una alçada d'1,5m sobre el terra i algunes consideracions addicionals.

De totes maneres, ja te dic, es teu projecte sembla d'allò més interessant, i a veure si pots aconseguir l'ajuda necessària. Malauradament jo no tenc possibles
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com