Autor Tema: Ajuda-Estació del Puig Major  (Llegit 4848 cops)

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Ajuda-Estació del Puig Major
« el: De Juny 17, 2011, 14:01:05 p. m. »
Bon dia companys des fòrum.

Segurament tots haureu notat, des de fa molts de mesos, que he deixat de publicar missatges referents a les dades de temperatura del Puig Major, imagin que tard o prest haureu notat que aquell projecte novedós que començava a oferir dades de forma tan ràpida es va frenar en sec, de manera inexplicable.
No he deixat d´escriure dades al fòrum mai (de fet segesc al seguiment excepte quan s´avorriment és més que patent) per la qual cosa si tengués dades del Puig Major les posaria com solia fer abans, però com que no les tenc, no ho puc fer.

És una història molt llarga que representa els motius pels quals no sabeu més noves de jo, referent al tema del Puig Major. Ho havia comentat en privat a n´Embat, Quique, na Fibló... i vaig decidir esperar més temps per veure si ses coses se solucionaven... però no ha estat així, i per això us ho expòs aquí al fòrum, perquè estic del tot desesperat.  I com que els sensors comprats per l´aemet son més cutres que els meu, ara diuen que les dades no els hi acaben d´agradar, i igual llevaran sa garita d´aqui uns mesos.


En un intent desesperat, he iniciat tràmits amb en Quique i en Llampforcat. Compraré una garita Peetbros (molt parescuda a sa Davis) i la clavaré amb un màstil per allà dalt. Tenc el permís militar, i posaré aquesta garita pel meu compte, sense risc a que me la "segrestin".

En Llampforcat i jo la pagarem a mitges, sols volia demanar que, si alguna persona del fòrum estigués interessada en ajudar-nos, aportant una quantitat simbòlica (5€, 10€), li estariem molt agraïts. Sa garita son 90€, i igual entre tots podem conseguir lo suficient com per comprar-la. Si algú del fòrum també volgués venir a col.laborar amb la seva instal.lació, podria pujar.

Perdó per tot aquest totxo. Si algú vol col.laborar, li agrairia molt.
Salut

« Darrera modificació: De Juny 21, 2011, 11:45:11 a. m. per Gregal »

Desconnectat Keleta

  • brusquina
  • ***
  • Missatges: 452
  • ferreret
    • Veure Perfil
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #1 el: De Juny 17, 2011, 21:59:43 p. m. »
Jo, ajudar-la a instal.lar... ho veig un poc difícil  ::), pero sí que faria una aportació. Còm s'ha de fer?
    

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #2 el: De Juny 17, 2011, 22:18:13 p. m. »
Gràcies Keleta, gràcies Zuco, gràcies Uetam. De veritat, us ho agraesc molt.

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #3 el: De Juny 18, 2011, 11:54:54 a. m. »
Hola Albert!

A veure, si vols la meva opinió, tot i que ja hem xerrat un parell de vegades per telefon, crec que a alló que aspiram tots és a tenir allà dalt una Davis que ens enviï dades a internet en temps real.

A veure, sé que frises per tenir novament dades d'allà dalt però tal vegada s'hauria de pensar en un projecte més seriós que tingués més força davant qualsevol institució.  M'explic!. El que seria genial per tots noltros seria poder instal·lar una Davis allà dalt, amb el permís dels militars i com a part d'un projecte per conèixer millor la climatologia d'aquella zona. Donat que pel que dius l'AEMET no te dóna facilitats, crec que si vegessin una estació online allà dalt caurien estorats.

En aquest sentit, la SOMIB pot actuar com a entitat organitzada que recolzàs el projecte i s'hauria d'anar a xerrar amb els responsables de la base militar o amb defensa per tal de presentar-lis el projecte d'instal·lació de la Davis. Si allà dalt tenen internet seria genial!. En cas contrari se podria intentar amb 3G!

I qui compraria la Davis?. Bé, aquí sí que podríem xerrar entre tots els interessats en fer una petita aportació i per part de la SOMIB cercar algun tipus de subvenció per l'adquisició i instal·lació.

Sé que és un projecte ambició però de vegades més val no precipitar-se amb un projecte a menor escala que t'està donant molts de mal de caps i tal vegada convé tirar-se de cap a un projecte a major escala, amb un parell de mal de caps més, però molt més serio i profitós des del punt de vista cinetífic i a la vista de les institucions. I per això necessites el recolzament d'un grup de persones i no ho pots fer tot sol!.


I d'altra banda, es podria fer també un escrit signat per la SOMIB, recolzant la tasca d'en Gregal, dirigit a n'Agustí Jansà explicant el cas en qüestió. Hem de tenir talante amb l'AEMET i estar bé amb ells i els problemes s'ha de solucionar xerrant i veient quins són els motius que provoquen la deixadessa de l'AEMET cap a tú!.

Bé, això és que pens!

Jo m'esperaria una mica a acabar de xerrar amb la gent d'AEMET i no compraria més material. A veure, suma el que te gastaràs: 80x2= 160 euros dels dos termohigromètres que has comprat, més 90 euros de la caseta que vols comprar, ja fan 250 euros. Per 450-500 euros tens una Davis vantage Pro2 o per 375-400 euros una Vantage Vue (que no m'acaba d'agradar per estar allà dalt, però bé).


I si necessites xerrar amb la SOMIB i vols que iniciem converses amb AEMET per recolzar-te supós que la resta de la junta directiva hi estarà d'acord!

Ànim i reflexiona, que de vegades ens deixam dur massa pel cor i les coses s'han de pensar més i mirar una mica més a llarg plaç i amb paciència!

 ;)

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #4 el: De Juny 18, 2011, 14:56:04 p. m. »
Estic a favor del projecte ambiciós que comenta en Quique.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Toliko

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 869
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #5 el: De Juny 18, 2011, 23:15:02 p. m. »
Joe .. no habia leido el tema ... Pues que graciosos estos del AEMET ....

Esta claro que el proyecto de Quique es lo mejor ... pero que tiempo tardara e llevarse a cabo ??

Alberto ... yo te ayudo economicamente ... si me das tu cuenta bancaria te hago un ingreso.

Saludos, Tolo

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #6 el: De Juny 19, 2011, 00:46:50 a. m. »
Gracias Toliko, gràcies Aubelló. Us enviaré missatges per privat si això prospera.

Quique, els sensors els tenc comprats fa estona. Sols m´hauria de gastar 90 euros que si al final ho repartim sortiria a molt poc, malgament sigui per tenir-ho de forma provisional, seria una base la qual mai ens fallaria, una 2ª opció fixa.

I que dir-te del que has proposat: seria lo millor que haguéssim tengut mai. Me teniu per lo que necessiteu per fer aquests tràmits, lo únic que me preocupa és no "incordiar" massa els militars per si hem de tenir un ordenador portàtil conectat ses 24h des dia a una habitació de ses seves dependències, no sé que dir  :-\ Però sa idea és més que temptadora, però per si acàs no surtís be sempre va be tenir un "mínim". Us la imaginau a meteoclimatic? Seria un somni, i repetesc que estic a disposició de la SOMIB per tramitar-ho, sols esper que tenguem sort.

Moltíssimes gràcies a tots.
« Darrera modificació: De Juny 19, 2011, 00:48:56 a. m. per Gregal »

Desconnectat Gregal

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2065
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #7 el: De Juny 21, 2011, 13:03:19 p. m. »
Bones notícies!
No sé si el fòrum la SOMIB o algú ha fet d´intemediari, però avui dematí m´ha sorprès gratament el canvi d´actitud dels responsables d´Aemet respecte l´estació.
Si divendres m´havien dit que jo no tenia cap dret a tenir una clau de la caseta, ara m´han dit que SI. Que me faran còpia!
No sabeu l´alegria que tenc.  I vull donar les gràcies a tots els membres del fòrum que heu mostrat la vostra disposició a ajudar-me en aquest tema.
No me vull fer massa ilusions, però pareix que podré tenir sa clau i poder fer un seguiment ben regular del que succeeix a la cota 1350!

Per tant, estic molt content de que ses coses s´haguin normalitzat (o això pareix). Ja tenim per tant aquest mínim assegurat, sa garita.
I a partir d´ara, sapiguent que ja tenim aquesta garantia, estic disposat a col.laborar amb el que faci falta pel que fa a l´ambiciós i atractiu projecte de tenir estació on-line allà dalt. Veurem que passa, a mem si tenim sort.

Gràcies a tots!

Desconnectat Aubelló

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 212
  • Inca
    • Veure Perfil
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #8 el: De Juny 21, 2011, 19:21:14 p. m. »
Bones notícies!
No sé si el fòrum la SOMIB o algú ha fet d´intemediari, però avui dematí m´ha sorprès gratament el canvi d´actitud dels responsables d´Aemet respecte l´estació.
Si divendres m´havien dit que jo no tenia cap dret a tenir una clau de la caseta, ara m´han dit que SI. Que me faran còpia!
No sabeu l´alegria que tenc.  I vull donar les gràcies a tots els membres del fòrum que heu mostrat la vostra disposició a ajudar-me en aquest tema.
No me vull fer massa ilusions, però pareix que podré tenir sa clau i poder fer un seguiment ben regular del que succeeix a la cota 1350!

Per tant, estic molt content de que ses coses s´haguin normalitzat (o això pareix). Ja tenim per tant aquest mínim assegurat, sa garita.
I a partir d´ara, sapiguent que ja tenim aquesta garantia, estic disposat a col.laborar amb el que faci falta pel que fa a l´ambiciós i atractiu projecte de tenir estació on-line allà dalt. Veurem que passa, a mem si tenim sort.

Gràcies a tots!
Molt bona notícia.
A veure si prospera l'altre projecte.  :D

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Ajuda-Estació del Puig Major
« Respondre #9 el: De Juny 21, 2011, 20:07:16 p. m. »
Estic a favor del projecte ambiciós que comenta en Quique.

+1  ;)
FORÇA FORANA!!!