Autor Tema: Sensor Termohigròmetre Davis  (Llegit 1202 cops)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Sensor Termohigròmetre Davis
« el: De Juliol 10, 2011, 17:25:46 p. m. »
Ara que tenc dos Davis a ca meva (a l'espera d'acabar de fer verificacions i tràmits per instal·lar la Davis de Vilafranca 2 a la part baixa del poble), estic aprofitant per fer proves i aprendre una mica les tresques de les Davis.

I he descobert un fet interessant i un expedient X:

- El fet interessant és que en les "antigues" Davis vantage Pro2, el termohigròmetre anava enganxat a la part intermèdia de la gareta de protecció i cap per amunt. Idó en les noves Davis vantage Pro2, situen el termohigròmetre al darrer plat de la gareta(el superior) i el situen cap per avall. Crec que la raó d'aquest canvi és que amb el sensor cap per avall es dificulta que li entri brutor, es pugui banyar i doni problemes.

- L'expedient X pot estar relacionat amb el que he comentat abans. Resulta que jo vaig comprar la meva 1ª Davis al 2007. Idó bé, al 2009 el termohigròmetre va fallar (marcava T negatives i després no marcava) i després d'intentar solucionar el problema vaig haver de comanar un nou sensor i fer el canvi. Però el sensor vell  (li direm TH1), inicialment espenyat, el vaig guardar a un sobre, no sé ben bé per quin motiu. A principis de 2011 el termohigròmetre "nou" (li direm TH2) me va començar a fallar la Humitat (apareixia la dada de T però no la humitat). En vista que no se solucionava el problema netejant el sensor, i abans de comanar un nou sensor TH, vaig decidir recuperar el "vell" que tenia guardat en el sobre (TH1), per provar, i resulta que me marcava perfectament T i Humitat, així que el vaig deixar instal·lat i funcionant, i ja fa quasi 6 mesos que el tenc i sense problemes.  ??? ??? ??? ???. Vaig decidir guardar el TH2, tot i el problema amb la humitat.

Idó bé, ara que he rebut una nova Davis amb la qual estic fent proves, he decidit provar el TH2 i.....Ostres, funciona perfectament, tant la temperatura com la Humitat.  ??? ??? ??? ??? ??? ???

El motiu podria ser que quan va donar problemes cada sensor, estàs banyat algun component i que, en passar el temps, el component s'hagi eixugat i s'ha solucionat el problema.

PER TANT, ELS QUE HEU CANVIAT EL SENSOR DEL TERMOHIGRÒMETRE DE LA DAVIS NO EL TIREU, GUARDAU-LO PER SI UNB CAS!

 ;)
« Darrera modificació: De Juliol 10, 2011, 17:29:50 p. m. per Quiquetor »