Autor Tema: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES  (Llegit 2189 cops)

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« el: De Juny 23, 2011, 18:42:27 p. m. »
Cercant informació sobre les Davis i la seva fiabilitat he trobat aquest interessant article d'un grup de científics argentins on els resultats els mostren diferencies poc importants en les temperatures de les estacions manuals i les automàtiques. No obstant, troben diferències més importants en el cas de les precipitacions!  ;)

http://ria.inta.gov.ar/wp-content/uploads/2011/04/gattinoni.pdf

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #1 el: De Juny 23, 2011, 18:58:44 p. m. »
A Manacor, en menys de 1 km2 hi ha la Davis des Felanitxer, la Davis de Mac Insular SL (amb el pluvio súper desbaratat), una THIES de l'AEMET i una Oregon (Ronda des Port) i totes les lectures termomètriques difereixen entre si, especialment si fa molta calor (la que difereix més la de l'AEMET, tant en màximes com en mínimes)

Comparant amb les dades del centre, les que s'ajusten més són les de la Davis den Tomeu  ::)
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #2 el: De Juny 24, 2011, 10:03:14 a. m. »
A Sant Joan hi ha la Davis de l'escola i la meva Oregon separades uns 500m. Les diferències de temperatura només apareixen quan hi ha inversió tèrmica i llavors hi poden haver fins a 2 o 3 graus de diferència ja que la de l'escola està dalt d'un turó i la meva està en un punt més baix del poble (que no el més baix).

A l'escola també mesuren la precipitació amb un pluviòmetre manual i sempre m'han dit que la meva Oregon s'ajusta molt més a les lectures del pluviòmetre manual, especialment quan hi ha hagut intensitats elevades. De fet quan els hi vaig dir que m'havia tocat una Davis em van dir que no llenci la Oregon ... que per la pluja era millor!

Per cert, ja m'han avisat que m'envien la Davis. D'aquí no res la tinc aquí. En principi la idea és posar la Oregon fora vila amb el sensor de  temperatura a 1.5 m. d'alçada.

Perejal, l'estació de Manacor Ronda Port (6tec) està situada en un punt molt elevat de Manacor amb molta més influència de llevant. Probablement això també afecti a les diferències.

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #3 el: De Juny 24, 2011, 10:08:18 a. m. »
A Sant Joan hi ha la Davis de l'escola i la meva Oregon separades uns 500m. Les diferències de temperatura només apareixen quan hi ha inversió tèrmica i llavors hi poden haver fins a 2 o 3 graus de diferència ja que la de l'escola està dalt d'un turó i la meva està en un punt més baix del poble (que no el més baix).

A l'escola també mesuren la precipitació amb un pluviòmetre manual i sempre m'han dit que la meva Oregon s'ajusta molt més a les lectures del pluviòmetre manual, especialment quan hi ha hagut intensitats elevades. De fet quan els hi vaig dir que m'havia tocat una Davis em van dir que no llenci la Oregon ... que per la pluja era millor!

Per cert, ja m'han avisat que m'envien la Davis. D'aquí no res la tinc aquí. En principi la idea és posar la Oregon fora vila amb el sensor de  temperatura a 1.5 m. d'alçada.

Perejal, l'estació de Manacor Ronda Port (6tec) està situada en un punt molt elevat de Manacor amb molta més influència de llevant. Probablement això també afecti a les diferències.

El pluviòmetre de les Davis té dos perms on pots ajustar el seu balancí, i, amb l´ajuda d´un pluviòmetre Hellmann manual, pots arribar a calibrar-lo d´una manera molt exacta. En Xalocada de Portocolom ho fa, i et pot donar explicacions de com es fa.
 ;)

Les principals mancances de les Oregons són el vent i la humitat. La Oregon rep dades cada 12-14 segons i clar, no agafa totes les ràfegues. En canvi, la Davis ho fa cada 2.5 segons i, tot i que no és perfecta, és molt millor.
En quant a la humitat, idò el sensor de la Oregon se sol espenyar fàcilment marcant a la baixa, de mitjana un 10-15% menys. Però hi ha casos de 20%.

« Darrera modificació: De Juny 24, 2011, 10:11:38 a. m. per Zuco »
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #4 el: De Juny 24, 2011, 10:37:16 a. m. »
Bé, quan m'arribi hauré de calibrar bé el pluvio. Ja us demanaré ajuda :-)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #5 el: De Juny 24, 2011, 11:10:06 a. m. »
Perejal, l'estació de Manacor Ronda Port (6tec) està situada en un punt molt elevat de Manacor amb molta més influència de llevant. Probablement això també afecti a les diferències.

Efectivament, al lloc més alt del casc urbà i just al límit del mateix (a l'altre costat del carrer ja no hi ha cases)

L'estació de l'AEMET està al Poliesportiu de la Torre dels Enagistes, a 1 km escàs. A tall d'exemple les mínimes d'avui:

Manacor-S'hort des Gabre (Felanitxer): 19'5º C
Manacor-Ronda des Port: 19'6º C
Son Coletes (Mac Insular, SL): 19'1º C
Manacor-centre: 19'3º C

AEMET: 17'3º C

No sé si és qüestiò d'ubicació o de les garites  ???
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #6 el: De Juny 24, 2011, 12:43:16 p. m. »
Perejal, l'estació de Manacor Ronda Port (6tec) està situada en un punt molt elevat de Manacor amb molta més influència de llevant. Probablement això també afecti a les diferències.

Efectivament, al lloc més alt del casc urbà i just al límit del mateix (a l'altre costat del carrer ja no hi ha cases)

L'estació de l'AEMET està al Poliesportiu de la Torre dels Enagistes, a 1 km escàs. A tall d'exemple les mínimes d'avui:

Manacor-S'hort des Gabre (Felanitxer): 19'5º C
Manacor-Ronda des Port: 19'6º C
Son Coletes (Mac Insular, SL): 19'1º C
Manacor-centre: 19'3º C

AEMET: 17'3º C

No sé si és qüestiò d'ubicació o de les garites  ???
Crec que per aquestes diferències també és important considerar sa proximitat a sa superfície. Segurament s'AEMET deu estar entorn des 1,5m que ells recomanen. Sa resta a quina alçada es troben respecte sa superfície?

Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #7 el: De Juny 24, 2011, 15:28:09 p. m. »
Neulos, el pluvio de la Davis és més precís que el de l'Oregon. Només que ha d'estar ben calibrat amb un Hellmann o amb el mètode de la xeringa que utilitza en Xalocada (per això té uns pens per ajustar l'error). Si està ben calibrat marca molt parescut a un Hellmann!

En referència al tema de les estacions de Manacor, jo crec que els 2ºC que marca l'estació de l'AEMET, entre d'altres coses, deuen ser deguts a que l'estació està situada a 1,5m del terra, tal i com ha comentat en Twin!  ;)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #8 el: De Juny 24, 2011, 18:12:21 p. m. »

Crec que per aquestes diferències també és important considerar sa proximitat a sa superfície. Segurament s'AEMET deu estar entorn des 1,5m que ells recomanen. Sa resta a quina alçada es troben respecte sa superfície?

Supòs que si. Ara aniré fixant-me amb les màximes.

Avui la de l'AEMET marca 27º C, la de Son Coletes 27'1ºC i les dues que estan més elevades sobre el nivell del carrer 25'9º C
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: COMPARACIÓ ESTACIONS MANUALS I ESTACIONS AUTOMÀTIQUES
« Respondre #9 el: De Juny 24, 2011, 21:07:31 p. m. »

Crec que per aquestes diferències també és important considerar sa proximitat a sa superfície. Segurament s'AEMET deu estar entorn des 1,5m que ells recomanen. Sa resta a quina alçada es troben respecte sa superfície?

Supòs que si. Ara aniré fixant-me amb les màximes.

Avui la de l'AEMET marca 27º C, la de Son Coletes 27'1ºC i les dues que estan més elevades sobre el nivell del carrer 25'9º C

I també hem de pensar que està una mica situada a fora vila, no? La diferència és doble, d´una banda la seva col.locació, a 1.5 m i la seva ubicació, als afores.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com