A Sant Joan hi ha la Davis de l'escola i la meva Oregon separades uns 500m. Les diferències de temperatura només apareixen quan hi ha inversió tèrmica i llavors hi poden haver fins a 2 o 3 graus de diferència ja que la de l'escola està dalt d'un turó i la meva està en un punt més baix del poble (que no el més baix).
A l'escola també mesuren la precipitació amb un pluviòmetre manual i sempre m'han dit que la meva Oregon s'ajusta molt més a les lectures del pluviòmetre manual, especialment quan hi ha hagut intensitats elevades. De fet quan els hi vaig dir que m'havia tocat una Davis em van dir que no llenci la Oregon ... que per la pluja era millor!
Per cert, ja m'han avisat que m'envien la Davis. D'aquí no res la tinc aquí. En principi la idea és posar la Oregon fora vila amb el sensor de temperatura a 1.5 m. d'alçada.
Perejal, l'estació de Manacor Ronda Port (6tec) està situada en un punt molt elevat de Manacor amb molta més influència de llevant. Probablement això també afecti a les diferències.
El pluviòmetre de les Davis té dos perms on pots ajustar el seu balancí, i, amb l´ajuda d´un pluviòmetre Hellmann manual, pots arribar a calibrar-lo d´una manera molt exacta. En Xalocada de Portocolom ho fa, i et pot donar explicacions de com es fa.
Les principals mancances de les Oregons són el vent i la humitat. La Oregon rep dades cada 12-14 segons i clar, no agafa totes les ràfegues. En canvi, la Davis ho fa cada 2.5 segons i, tot i que no és perfecta, és molt millor.
En quant a la humitat, idò el sensor de la Oregon se sol espenyar fàcilment marcant a la baixa, de mitjana un 10-15% menys. Però hi ha casos de 20%.