Autor Tema: Quiz del bon caçador de tempestes  (Llegit 3524 cops)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Quiz del bon caçador de tempestes
« Respondre #15 el: D’abril 18, 2011, 23:18:53 p. m. »
Per cert, que se m'havia oblidat el tema de les preguntes  ;D
Això és el que pens:
Coincidesc amb voltros, només que no me queda clar si és o no una Sp ja que ni li veig l'overshooting ni mammatus. Ara be, la resta de l'estructura sembla encaixar perfectament. En qualsevol cas, l'apunt que diu en Quique de l'udraft tort pareix que sí que es veu la mar de be (bon ull  ;D ) i sobretot pens que la pot delatar l'encruia (la forma i el contorn fan pudor de Sp) També pens com en Llevant, que fa mal dir cap on es mou la tempesta, ara be, el que sembla clar és que el vent en altura corre de cap a la dreta.

Tancam el tòpic o algú vol posar alguna foto o afegir res més?

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Quiz del bon caçador de tempestes
« Respondre #16 el: D’abril 18, 2011, 23:58:42 p. m. »
Deix un parell d'esquemes de la morfologia d'una Sp. La veritat que s'assembla bastant!





Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: Quiz del bon caçador de tempestes
« Respondre #17 el: D’abril 27, 2011, 22:14:35 p. m. »
Respecte el que comentàveu del possible efecte dels grans llacs sobre les tempestes: El més curiós és l'efecte que tenen el llacs sobre les diferents precipitacions en forma de neu. Entre Toronto o Hamilton (Canadà) i Buffalo o Syracusse (Nova York) hi ha una diferència molt gran de neu caiguda.



http://en.wikipedia.org/wiki/Lake-effect_snow

Això entenc que es deu a que els vents predominants són del nord oest i les poblacions que es troben al sud est dels llacs reben molta més neu. Fa uns anys vaig enganxar una tempesta de neu anant cap al Canadà i tot va ser travessar la frontera i la neu es va acabar. I n'estava caient moltíssima. Vaig estar apunt de quedar-me tirat. La zona es molt plana, o sigui que les diferències són bàsicament degudes al efecte dels llacs.