Autor Tema: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!  (Llegit 27473 cops)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #15 el: De Gener 21, 2011, 13:24:27 p. m. »
Un dubte, quan arribes allà adalt hi ha un cartell que possa que estam a 510 msnm. És a nivell del sòl? És a dir, la Davis estaria ben bé 10 metres més amunt, no?

Gràcies.
Efectivament Zuco ,varem posár 520 metres (tant a sa cosola com es WL), peró sa pressió estaba fora de rango(2hPa+) ???,al final sa consola está a 508 metres i tot i aixó ancara le tenim una mica alta ::), u comproverem en un altimetre, pero ja te dic que si a cas aurem de baixá s´altitud, crec que la deixarem a 500m.

Es dubte que jo tenc es que si ho mires en so Google Earth ni tan sols arriva a 500 metres ???, es una cosa per averiguar ;)

Desconnectat grenotet

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 818
    • Veure Perfil
    • red de estaciones en tiempo real
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #16 el: De Gener 21, 2011, 13:28:24 p. m. »
chapo alots,die 5 le heurem de betiar ;) ;)



Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #17 el: De Gener 21, 2011, 23:21:53 p. m. »
Bé, ja fa mes d´un dia que teinm conectada s´estació i de moment cap problema, internet funciona perfecte, en WL i Graphweather transferint dades a internet :P, toquem fusta ;D.

L´unic ha estat sa precipitació d´aquesta nit pasada, crec que com diu en Twin es fort vent mos ha jugat una mala pasada :-\, de fet segur que era neu a les 03:30h ahbia 0.7º C i rafages de vent de 70 km/h.

He telefonat allá dalt avui dematí i m´han dit que ha primera hora 08,00h hi habia neu damunt es cotxes i per ses voreres ;)

Una grafica des vent d´avui , ha bufat fort tot el dia :o

« Darrera modificació: De Gener 21, 2011, 23:52:35 p. m. per Xalocada »

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #18 el: De Gener 21, 2011, 23:55:07 p. m. »
Aquesta estació estic segur que enregistrarà bones ventades! ;)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #19 el: De Gener 21, 2011, 23:58:58 p. m. »
Aquesta estació estic segur que enregistrarà bones ventades! ;)
Quique que oipines de sa precipitació sa nit pasada 0,8mm  ??? es vent ::)

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #20 el: De Gener 22, 2011, 00:04:21 a. m. »
Enhorabona per la feina i sobretot, gràcies per compartir públicament unes dades. El meu reconeixement i la meva felicitació.  ;) Iniciatives així fan afició i tenen molt de mèrit.  ;)
Esper que l'estació funcioni molt de temps i que ens doni moltes alegries, me mor de ganes de veure registres de vent allà dalt  :P

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #21 el: De Gener 22, 2011, 00:09:34 a. m. »
Aquesta estació estic segur que enregistrarà bones ventades! ;)
Quique que oipines de sa precipitació sa nit pasada 0,8mm  ??? es vent ::)

Ummmm!. Jo no crec que s'hagi perdut gaire precipitació pel vent!. Vareu calibrar el pluvio amb la jeringa?.

A Felanitx han caigut 5,6mm i 8,8mm a Portocolom. És molt estrany això dels 0,8mm. Tal vegada una part important ha caigut en forma de neu i el vent s'ha duit la neu del pluvio abans de fondrés?  ???

La veritat és que no li trobo gaire explicació!

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #22 el: De Gener 22, 2011, 00:19:14 a. m. »
Aquesta estació estic segur que enregistrarà bones ventades! ;)
Quique que oipines de sa precipitació sa nit pasada 0,8mm  ??? es vent ::)

Ummmm!. Jo no crec que s'hagi perdut gaire precipitació pel vent!. Vareu calibrar el pluvio amb la jeringa?.

A Felanitx han caigut 5,6mm i 8,8mm a Portocolom. És molt estrany això dels 0,8mm. Tal vegada una part important ha caigut en forma de neu i el vent s'ha duit la neu del pluvio abans de fondrés?  ???

La veritat és que no li trobo gaire explicació!
Jo també crec que es causa de sa neu, gran part de s´episodi de precipitació a Sant Salvador entaven per devall de 1,5º C, i arrivant a 0,8º C i precipitant. Amam si plou (o fà neu 8)) es vent mes fluix i u sebrem ;)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #23 el: De Gener 22, 2011, 01:09:59 a. m. »
Un dubte, quan arribes allà adalt hi ha un cartell que possa que estam a 510 msnm. És a nivell del sòl? És a dir, la Davis estaria ben bé 10 metres més amunt, no?

Gràcies.
Efectivament Zuco ,varem posár 520 metres (tant a sa cosola com es WL), peró sa pressió estaba fora de rango(2hPa+) ???,al final sa consola está a 508 metres i tot i aixó ancara le tenim una mica alta ::), u comproverem en un altimetre, pero ja te dic que si a cas aurem de baixá s´altitud, crec que la deixarem a 500m.

Es dubte que jo tenc es que si ho mires en so Google Earth ni tan sols arriva a 500 metres ???, es una cosa per averiguar ;)

Be, he investigat una mica, i segons els mapes del IDEIB allà dalt hi ha un vèrtex geodesic que se suposa que esta a una cota d'exactament 494,77msnm.
Si anam al Institut geogràfic nacional i consultam la fitxa del vèrtex geodesic, que en efecte es troba a la teulada del monestir, veurem com aquesta gent fila molt prim, al milimetre!,  i  ens dona una cota de 509,802 m sobre el nivell mitjà del mar a la base del vèrtex. (amb anticiclo guanyam 30cm ;D )
Us deix l'enllaç a la fitxa. Tarda una mica en carregar ftp://ftp.geodesia.ign.es/Red_Geodesica/Hoja0725/072517.pdf

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm

Desconnectat Zuco

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3644
  • Ciutat Jardí-Palma de Mca. (capital mallorquina)
    • Veure Perfil
    • Méteo Ciutat Jardí
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #24 el: De Gener 22, 2011, 08:31:50 a. m. »
Idò jo crec que el vent també ha influit en la precipitació. La neu, també.

És fàcil estudiar-ho, però convé paciència i un parell de situacions. Hauriem de comparar amb les dades de Felanitx i Portocolom quan hi hagi situacions de pluja i vent, i altres quan el vent no sigui destacable per allà adalt. Així sabriem de quina manera "més o menys" podriem veure fins a quin punt el vent altera els registres de pluja a la baixa.
Platja de Ciutat Jardí-Palma de Mallorca

MéteoPalma
http://www.meteopalma.com
 

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #25 el: De Gener 22, 2011, 10:11:27 a. m. »
Un dubte, quan arribes allà adalt hi ha un cartell que possa que estam a 510 msnm. És a nivell del sòl? És a dir, la Davis estaria ben bé 10 metres més amunt, no?

Gràcies.
Efectivament Zuco ,varem posár 520 metres (tant a sa cosola com es WL), peró sa pressió estaba fora de rango(2hPa+) ???,al final sa consola está a 508 metres i tot i aixó ancara le tenim una mica alta ::), u comproverem en un altimetre, pero ja te dic que si a cas aurem de baixá s´altitud, crec que la deixarem a 500m.

Es dubte que jo tenc es que si ho mires en so Google Earth ni tan sols arriva a 500 metres ???, es una cosa per averiguar ;)

Be, he investigat una mica, i segons els mapes del IDEIB allà dalt hi ha un vèrtex geodesic que se suposa que esta a una cota d'exactament 494,77msnm.
Si anam al Institut geogràfic nacional i consultam la fitxa del vèrtex geodesic, que en efecte es troba a la teulada del monestir, veurem com aquesta gent fila molt prim, al milimetre!,  i  ens dona una cota de 509,802 m sobre el nivell mitjà del mar a la base del vèrtex. (amb anticiclo guanyam 30cm ;D )
Us deix l'enllaç a la fitxa. Tarda una mica en carregar ftp://ftp.geodesia.ign.es/Red_Geodesica/Hoja0725/072517.pdf
Molt interesant, no se que pasa peró segons on ho miras ningú coincideix, jo me atreviria a dir que contant es monestir just fá 500 metres, peró mos fiarem de s´Institut Geografic ;D

Es dia de sa torrada si qualcu dur un altimetre u comprovarem

Moltes gracies Metar ;)

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #26 el: De Gener 22, 2011, 10:13:42 a. m. »
Bé, vos deix  es records en aquests dos dies que está operativa, no totes ses estacións coomençen en aquests registres ;D

Nota: Hi ha 4 litres , que son desde que ha començat s´any que s´ha mirat en so Hellman d´allá dalt

« Darrera modificació: De Gener 22, 2011, 10:18:37 a. m. per Xalocada »


Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #28 el: De Gener 24, 2011, 19:53:13 p. m. »
Sa sensació de fred allá dalt es acusada, es vent bufa insistentament ::)

Una Grafica de ses darreres 48 hores:


Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Meteofelanitx.com - Dades a Sant Salvador 510 mts!
« Respondre #29 el: De Gener 24, 2011, 21:27:58 p. m. »
Enhorabona "muchachos"  :D

Ningú com es felanitxers!!  ;)

PS.- Sobre l'alçada de Sant Salvador ... bé, "no comment"  ;D
FORÇA FORANA!!!