Autor Tema: OREGON WMR80_UV  (Llegit 3085 cops)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
OREGON WMR80_UV
« el: De Gener 07, 2011, 14:46:40 p. m. »
Bones, tenc un company que li han de regalar una estació meteorològica, el pressupost per gastar són uns 150-200 euros, que vos sembla aquesta OREGON, pros i contres....... i possibles estacions alternatives que em recomanarieu?. Vos deix l'enllaç perque opineu:

http://es.oregonscientific.com/cat-Estaciones-Meteorol%C3%B3gicas-sub-Estaciones-Meteorol%C3%B3gicas-Profesionales-prod--Estaci%C3%B3n-Meteorol%C3%B3gica-Profesional---Sensor-UV.html

Gràcies i salut!!

Desconnectat Xalocada

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1609
  • Portocolom
    • Veure Perfil
    • Balearsmeteo
    • Correu
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #1 el: De Gener 07, 2011, 22:27:25 p. m. »
Esta molt be aquesta estació, peró crec que no te conecció per PC no ???, he mirat sa fitxa tecnica i no u veig per lloc, si es així ,sa veritat que per aquest preu o un poquet mes, hi ha estacións en conecció a PC ;)
« Darrera modificació: De Gener 08, 2011, 13:49:31 p. m. per Xalocada »

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #2 el: De Gener 08, 2011, 10:35:03 a. m. »
Efectivament, aquest ja és un problema important, i després el sensor exterior no sé quin rendiment tendrà o si hi haurà problemes d'apantallament de la radiació...

Salutacions.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #3 el: De Gener 09, 2011, 13:08:00 p. m. »
La meva experiència amb instruments Oregon és que el sensor d'humitat s'empenya amb facilitat i marca humitats massa baixes. Demanau-li al Felanitxer!.

D'altra banda, no veig quin tipus de protecció dur el sensor de temperatura. Supós que la protecció que duu no és gaire bona.

Per tant, si se vol fer una determinació acertada de la temperatura se li haurà de fabricar una protecció ventilada.

L'alternativa?

Una Davis Vantage Vue, però se surtirà del pressupost ja que ens anam a uns 380-400€ amb el dattalogger!. Ara bé, no hi ha color amb l'Oregon!
« Darrera modificació: De Gener 09, 2011, 13:49:05 p. m. per Quiquetor »

Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #4 el: De Gener 09, 2011, 13:39:10 p. m. »
Personalment, a l'hora de gastar uns doblers més o manco seriosos (200 eurassos en aquests temps ja són...)crec que s'ha de pensar molt be que esperam del que mos compram.  :)
Vull dir...quin ús li ha de donar el teu company? En funció d'això...l'estació serà una o altra.
Si la vol fiable valen pasta. Més que el pressupost  :-\ . Per començar, iniciar-se una mica i jugar una estona amb la temperatura va be qualsevol cosa. Però sempre val més que els registres siguin fiables perquè si no de que serveix?  ;)
Miquel, tot el que no te garita protectora no marca be. No li facis més voltes.  ;) La temperatura se dispara de dia sobretot i de nit tampoc marca el que toca. La mesura de la pluja sol ser errònia si el vent desbarata el balancí, el calabruix no es mesura perquè rebota i no entra, la pluja forta tampoc  :(. Quan a humitat te tota la raó en quique.  ;)
Si està interessat en temperatura pot ser molt més operatiu regalar-li una garita amb un sensor. Així no us sortireu del pressupost...però només tendrà una variable.  :-\
Si està interessat en pluja, ni ho penseu: un Hellmann i per avall.  ;) Van de cine  :)
I si realment està interessat en tot plegat o vos haureu de rascar la butxaca o que ell amplii l'estació amb garites i proteccions o si no us haureu gastat 200 bitllets i no servirà de res.  ;)

Desconnectat Pla_Mallorca

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 736
    • Veure Perfil
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #5 el: De Gener 09, 2011, 18:40:41 p. m. »
Bones, gràcies per les vostres opinions...... jo tenc la PCE Iberica, i sincerament no la recomanaria més que res perquè hi has d'estar molt damunt tot lo dia té bony o agulla..... i vàrem mirar l'Oregon, però vist els vostres consells, crec que millor anar comprant aparells per separat..... quins termòmetres digitals amb connexió a pc em recomanau?? ..... pluviooo crec que no hi ha discussió que un hellmann serà lo seu. 


Salut!!!!

Desconnectat fizban

  • brusca
  • ****
  • Missatges: 502
    • Veure Perfil
    • Marratxí - Es Caülls
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #6 el: De Gener 10, 2011, 16:50:25 p. m. »
mmm, un hellmann és molta pasta. Prova un CoCoRaHS que per uns 45$ el tendràs a ca teva y està homologat per meteoclimatic.

http://www.weatheryourway.com/cocorahs/rgcoco.htm

Pots mesurar gairebé 280mm i la proveta és de 28mm.

Té bona pinta i a meteoclimatic parlen molt bé d'ell.

Salutacions.
Seguiment dades en temps real Estació Marratxí - Es Caülls
http://www.meteomarratxi.es/


Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #7 el: De Gener 11, 2011, 12:09:20 p. m. »
mmm, un hellmann és molta pasta. Prova un CoCoRaHS que per uns 45$ el tendràs a ca teva y està homologat per meteoclimatic.

http://www.weatheryourway.com/cocorahs/rgcoco.htm

Pots mesurar gairebé 280mm i la proveta és de 28mm.

Té bona pinta i a meteoclimatic parlen molt bé d'ell.

Salutacions.

El "butyrate plastic" amb que està fabricat té la propietat de resistir la radiació UV (aquí a la Mediterrània és un factor important, molts altres plàstics es couen amb el Sol) i a més és difícil de trencar.

A eBay n'hi ha a 25 US$ (http://cgi.ebay.com/All-Weather-Professional-Rain-Snow-Gauge-/260720233432?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb4230bd8) ... però diu que just serveixen comandes als USA  :-\
« Darrera modificació: De Gener 11, 2011, 12:21:17 p. m. per Perejal »
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat neulos

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 219
    • Veure Perfil
    • Estació Sant Joan
Re: OREGON WMR80_UV
« Respondre #8 el: De Març 01, 2011, 23:17:25 p. m. »
Veig que aquest fil ja és una mica vell, però donaré la meva opinió. Pel pressupost que comentes jo recomanaria una Oregon WMRS200. Crec que relació qualitat-preu està molt bé si es tenen en compte dues coses:
1) no te consola, només connexió USB
2) cal posar una protecció de plats casolana o comprar-ne una (jo vaig comprar una garita Peet Bross de 70€) ja que la que porta no és bona.
El que no recomano per res és el sensor UV de la Oregon, jo el tinc i no funciona gens bé. Aqui vaig llen

La meva WMRS200 porta un any i mig funcionant i de moment va bé. La podeu veure a meteoclimatic i en aquest link: http://www.mallorcaweb.net/jpuigsegur/wfrog. A més podeu comparar les dades amb les d'una Davis que està a uns 300m. (a l'escola) i les úniques diferències que hi trobareu son degudes bàsicament a la diferència d'alçada i situació. La meva marca mínimes més baixes perquè està a baix del poble i la de l'escola marca vents lleugerament més alts. Fins i tot la gent de l'escola (que mesura la pluja manualment) em comenta que la meva s'acosta més a la mesura manual.

Sé que els fans de les Davis em criticaran, però crec que tampoc no són tant bones com les pinten, o com a mínim no valen el que en fan pagar. Les Oregon no són cap meravella però almenys són barates.
« Darrera modificació: De Març 01, 2011, 23:25:20 p. m. per jordipf »