Autor Tema: Seguiment del mes de desembre 2010  (Llegit 98517 cops)

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #615 el: De Desembre 23, 2010, 22:30:01 p. m. »
Mirant dades d'andalusia a meteoclimatic, me crida molt sa atenció que mentres noltros tenim aquestes ponentades que dia tras dia ens deixen 2 o 3 mm, a Còrdoba per exemple duen 316mm aquest mes, i quasi 1200mm anuals.
La mitjana es de 600 a 750mm anuals.
http://www.meteoclimatic.com/perfil/ESAND1400000014012A

A Màlaga, Alahurin de la torre, duen 270mm al desembre i 1560mm anuals. La mitjana anual segons la wikipedia es de 526mm anuals
http://www.meteoclimatic.com/perfil/ESAND2900000029130B

Jo crec que això no es gaire normal.

No es normal, no. Con el usuario de Alhaurin estuvimos charlando ya que tanta agua pensábamos que algo iba mal en el pluviómetro, hablo de las ultimas lluvias que tuvieron en primavera que les dejo cerca de 600mm, aparte de vivir en un orinal con influencia de montaña, el hombre nos comento que como este año nunca han visto en la vida llover asi, si para ver lluvia torrencial tienen que haber muchos factores juntos, este año los han tenido siempre, temporal tras temporal, han llegado a estar 36 horas sin parar de llover recogiendo  cerca de 250mm en 36 horas (hablo de la primavera)pero es que este otoño/invierno estan acabando igual.

Ya lo comente hace dos semanas, Almeria, concretamente Viator, una de las zonas mas secas de España (192mm anuales) ya llevan mas de 340mm este año, indirectamente tambien pillan lluvias que entran por el golfo de Cadiz y asi les ha ido, llevan mas que yo!!!!! :'( :'(

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #616 el: De Desembre 23, 2010, 22:38:39 p. m. »
Les nevades que per segon hivern consecutiu estan afectant al centre d'europa no son normals tampoc. Me diuen els meus amics que viuen per allà que l'hivern passat va ser excepcionalment fret, amb neu a berlin mes de dos mesos consecutius, quan el normal es que nevi uns dies, es fongui, i amb un nou episodi torni nevar.
La meva familia a Helsinki tambe me va comentar que l'hivern passat va ser molt fret. La mar va estar glaçada des de desembre al març, i això tampoc no es molt normal.
Les calorades exagerades de russia, on han passat molta mes calor que noltros aquest estiu, tambe son ben extranyes.
El present hivern duu cami de ser molt parescut al passat per allà dalt.
No vull dir que sigui cosa del canvi climatic, amb un parell d'anys no se pot demostrar res, però si la cosa segueix aixi, si que podem dir que les coses estan canviant.
En tot cas, sera molt interessant seguir això tot plegat.

Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm


Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #618 el: De Desembre 23, 2010, 23:02:55 p. m. »
Les nevades que per segon hivern consecutiu estan afectant al centre d'europa no son normals tampoc. Me diuen els meus amics que viuen per allà que l'hivern passat va ser excepcionalment fret, amb neu a berlin mes de dos mesos consecutius, quan el normal es que nevi uns dies, es fongui, i amb un nou episodi torni nevar.
La meva familia a Helsinki tambe me va comentar que l'hivern passat va ser molt fret. La mar va estar glaçada des de desembre al març, i això tampoc no es molt normal.
Les calorades exagerades de russia, on han passat molta mes calor que noltros aquest estiu, tambe son ben extranyes.
El present hivern duu cami de ser molt parescut al passat per allà dalt.
No vull dir que sigui cosa del canvi climatic, amb un parell d'anys no se pot demostrar res, però si la cosa segueix aixi, si que podem dir que les coses estan canviant.
En tot cas, sera molt interessant seguir això tot plegat.

Pero hablariamos de lo de siempre... Hace muchos años se helaba el Tamesis en las semanas proximas al solsticio de invierno donde se celebraban las ferias de hielo sobre el rio, esto duro entre los siglos XVII y XIX, la gente de hoy no lo puede contar por que no vivio en aquella epoca, pero entonces ¿cual es la normal? ¿la del siglo XIX? la de hace unos años que todo era normal? ¿la de ahora que parece que Europa es un cubito? para mi, no hay cambio climatico, mientras haya cientificos que unos dicen que si y otros dicen que no y todos con pruebas yo me agarro a cambios de ciclo y periodos mas frios que otros .

Desconnectat Nurastorm

  • cama d'aranya
  • **
  • Missatges: 201
  • Maó
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #619 el: De Desembre 24, 2010, 06:17:47 a. m. »
Bon dia, plou suau però constantment per Maó. Ara duim uns 8mm a l'estació de Sant Climent, 7,4mm a s'aeroport i 7mm a Sant Lluis.
Segons dades AEMET ahir el ruixat que va fer al matí va deixar 5,5mm a l'aeroport de Maó.
El GFS mos posa aigua damunt tot el dia d'avui i tot el dia de demà ja que la borrasca se queda estancada al golf de Gènova en una situació ideal per noltros.
« Darrera modificació: De Desembre 24, 2010, 06:23:01 a. m. per Nurastorm »



Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #622 el: De Desembre 24, 2010, 13:13:26 p. m. »
Sembla que s'ha posat en funcionament l'orinal de mestral a Menorca. Que ho disfrutin que sembla que seran els únics que veuran alguna cosa interessant.  ;)
Com diu en Uetam, per la serra ha fet brusquineu fi, m'he mig banyat amb la bici avui per Bunyola i voltants. I sobretot fa vent i sensació de fred trob.  ;D Temps de Nadal!!

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #623 el: De Desembre 24, 2010, 13:17:52 p. m. »
Sembla que s'ha posat en funcionament l'orinal de mestral a Menorca. Que ho disfrutin que sembla que seran els únics que veuran alguna cosa interessant.  ;)
Com diu en Uetam, per la serra ha fet brusquineu fi, m'he mig banyat amb la bici avui per Bunyola i voltants. I sobretot fa vent i sensació de fred trob.  ;D Temps de Nadal!!



ses plujas de Menorca han estat a la nit, no aquest demati

vorem quines sorpreses va anunciar en Picó per es final de setmana que. Jo no les veig, domes insinui que es vents anirant girant a llevant i tal vegada mos pugui arribar alguna cosa del interior d´Europa, i ojala es formes una baixa al sud nostro



Desconnectat embat

  • barrumbada
  • *
  • Missatges: 2586
  • Jugam?
    • Veure Perfil
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #626 el: De Desembre 24, 2010, 13:41:51 p. m. »
;D ;D ;D ;D ;D

avui no habia mirat models i avui  ara veig que en Picó tendra un poc de raó  :D :D :D
On hem de firmar?  ;D I en nubenegra val més que no ho miri perquè amb aquesta situació eivissa rebria de valent, però al final ho lleven tot  :-\

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #627 el: De Desembre 24, 2010, 14:43:50 p. m. »
;D ;D ;D ;D ;D

avui no habia mirat models i avui  ara veig que en Picó tendra un poc de raó  :D :D :D
On hem de firmar?  ;D I en nubenegra val més que no ho miri perquè amb aquesta situació eivissa rebria de valent, però al final ho lleven tot  :-\

Ayer cuando el Pico lo anuncio me puse a ver modelos y lo que intuye es una baja de las buenas, estas que no se reflejan en superficie y si en altura enviando levante, colocadita frente a Murcia, y como dice embat, eso es agua a manta a Ibiza, mejor no mirar que al final lo quitan todo :P

Desconnectat g-force

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1267
    • Veure Perfil
    • El tiempo en Ibiza
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #628 el: De Desembre 24, 2010, 14:55:38 p. m. »
Mirando modelos ahora... ::) la opcion de baja rulando por el golfo de cadiz hacia aqui no es descabellada, hay un bloqueo anticiclonico en centro europa que obliga a la borrasca colarse por el estrecho, a diferencia de las ultimas semanas que todas entraban por el golfo y cogian la direccion NE atravesando la peninsula en diagonal y metiendonos ponientes y surestes, esta tendria un recorrido hacia el este total. No es mala la opcion, a ver que acaba pasando, queda una semana.

El europeo mete el anticiclon mas hacia las britanicas aunque posicionado enviando levante, es un buen modelo el  europeo a medio plazo.

Pues habra que seguir la situacion, pero con ese anticiclon en centro europa podemos tener dos opciones, o levante o otra que no disgusta NE (frio seco, pero seco).

Desconnectat UETAM

  • Neu granulada
  • *
  • Missatges: 6494
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Seguiment del mes de desembre 2010
« Respondre #629 el: De Desembre 24, 2010, 14:58:46 p. m. »
Mirando modelos ahora... ::) la opcion de baja rulando por el golfo de cadiz hacia aqui no es descabellada, hay un bloqueo anticiclonico en centro europa que obliga a la borrasca colarse por el estrecho, a diferencia de las ultimas semanas que todas entraban por el golfo y cogian la direccion NE atravesando la peninsula en diagonal y metiendonos ponientes y surestes, esta tendria un recorrido hacia el este total. No es mala la opcion, a ver que acaba pasando, queda una semana.

El europeo mete el anticiclon mas hacia las britanicas aunque posicionado enviando levante, es un buen modelo el  europeo a medio plazo.

Pues habra que seguir la situacion, pero con ese anticiclon en centro europa podemos tener dos opciones, o levante o otra que no disgusta NE (frio seco, pero seco).


y el Aemet se ya se une a la inestabilización en el mediterréneo y estabilzación en el atlantico.
Buen sintoma, que para llover aqui, alli tienen que tener tiempo seco, pero hablamos a una semana vista.
Yo lo que quiero es que llueva a partir del 31 que tengo 12 días de vacaciones. Si el final de año es estable, me da igual