Autor Tema: Temporal 10 - 17 Novembre 2001  (Llegit 6651 cops)

Desconnectat Perejal

  • ruixada
  • *****
  • Missatges: 1700
  • Fracàs escolar garantit! Ni anglès ni coneixements
    • Veure Perfil
Re: Temporal 10 - 17 Novembre 2001
« Respondre #15 el: De Novembre 13, 2010, 14:21:40 p. m. »
Lo de ones de 15m no n'havia sentit res... sí que s'enregistraren ones de 5-6 m a capdepera però 15 ¿?? Tenia entés que sa probabilitat que es formi una ona superior als 9 m  al mediterrani és pràcticament nul·la, més que res pel tamany del propi mediterrani, no hi ha prou extensió com per que una ona agafi tanta altura.

És el que ens van explicar a classe!! Jo no ho he comprovat mai, només he fet els càlculs teòrics (i, de vegades, la teoria falla  ;))

EDIT: Dades que he trobat:

Boia de Mahó, altura màxima enregistrada: 7,3 m dia 11 a les 00h
Boia de Tortosa, altura màxima: 9,9 m dia 11 a les 14h.

Conjunt boies catalunya, país valencià i balears: altura promig 4-6 m

No fa gaire mesos que tres onades gegantines colpejaren un creuer que navegava al Sud del golf de Lleó, rumb a Barcelona. Hi va haver un o dos morts i molta destrossa al vaixell.

Sembla que no està molt ben estudiat el fenomen de les "super-ones". Molts científics es mostraven escèptics sobre la seva existència fins que es reportaren casos gràficament.

A part d'això no sé si es tenen en compte les onades resultants de les interferències constructives cresta-cresta  ???
FORÇA FORANA!!!

Desconnectat Twin

  • Global Moderator
  • Pedregada
  • *****
  • Missatges: 4278
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Temporal 10 - 17 Novembre 2001
« Respondre #16 el: De Novembre 13, 2010, 16:42:34 p. m. »
Bones, jo en es final no he contat sa meva experiència.

A veure, jo aquell vespre tenia un sopar a sa Colònia de Sant Jordi i men record que ja no hi vaig anar perquè feia bastant de mal temps. De fet, només hi va anar una persona i va haver de quedar a dormir perquè sa carretera estava intransitable.

Es fet es que record que estavem amb alerta Total (abans crec que hi havia s'alerta Local i s'alerta total, aquesta darrera sa més important) i poc a poc, al llarg de s'horabaixa es vent va anar guanyant intensitat.

Res, amb aquestes que me'n vaig anar a dormir, i l'endemà dematí quan me vaig aixecar ens varem trobar un fasser que tenim dins un cossiol tombat enterra (només l'he vist caure dos pics mai) i em vaig trobar un pluvio verd que vessava per damunt. Però el llarg des vespre no havia sentit massa vent, sa veu que vaig dormir ben fort aquell vespre. Ah, se m'ha oblidat comentar que no hi havia electricitat.

Es dematí varem anar amb munpare fins a Campos i per sa carretera varem començar a veure arbres caiguts, i va ser en aquell moment quan vaig començar a agafar consciencia del que havia passat. Va ser una sensació ben extranya anar circulant per sa carretera i començar a veure arbres caiguts, en es primer varem pensar que un cop de vent amb sa terra banyada l'havia tomat, però a mesura que avançavem per sa carretera en trobavem més i més, i això ja ens va fer sospitar que no era molt normal el que havia passat.

També record que varem anar fins a Ses Salines, però sa carretera de Campos estava tallada i hi varem haver d'anar per caminois.

A Porreres es desperfectes varen ser quantiosos, sobretot perquè sa carretera de Porreres a Llucmajor va esta tancada molt de temps (no ho record bé, però diria que unes tres setmanes). I varem estar 3 dies sense electricitat, ni telèfon ni aigua corrent.

Ara, a posteriori, el que més em sorpren d'aquest temporal es que sen va endur sa bolla que AENA té a Cura
Observa el cel. On vegis un nigul negre me trobaras.
Actualment informant des de Saragossa

http://www.meteoillesbalears.com

Desconnectat Quiquetor

  • Global Moderator
  • Calabruix
  • *****
  • Missatges: 3419
    • Veure Perfil
Re: Temporal 10 - 17 Novembre 2001
« Respondre #17 el: De Novembre 13, 2010, 20:37:18 p. m. »
Bones!

Jo no puc aportar gaire cosa.

De l'11 d'agost fins l'1 de desembre de 2001 vaig fer una estada predoctoral a Bergen (Noruega). No obstant, justament el dissabte 10 ó 11 de novembre la meva al·lota i la meva germana havíen de partir de Palma per fer-me una visita d'uns dies a Bergen.

Record que dies abans mirava els mapes del Wetterzentrale i pensava que podria haver problemes amb l'aeroport de Palma. Afortunadament sembla que el dematí de dissabte les condicions encara no eren massa dolentes i varen poder despegar sense cap problema. Al dia següent, varen intentar contactar per telèfon amb la mare de la meva al·lota (viu a Can Picafort) i ens va ser impossible contactar telefònicament durant 4 ó 5 dies. Quan varem contactar ens va comentar que havíen caigut molts d'arbres per la zona (inclús un damunt ca seva) i que havien perdut corrent i telefon.


Jo vaig desitjar haver estat a Mallorca aquells dies però bé, no sé pot estar a dues bandes a la vegada!. ;)

Desconnectat metar

  • Global Moderator
  • barrumbada
  • *****
  • Missatges: 2926
  • encalçador de niguls
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Temporal 10 - 17 Novembre 2001
« Respondre #18 el: De Novembre 16, 2010, 15:13:51 p. m. »
he trobat un significatiu i una foto del port esportiu d' el "cocodrilo" (vaja topònim)





Mitjana anual (serie 1993-2013) 426,8mm